Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

'Verzekeraars laten gedupeerden in de kou'

09-10-2014
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
Consumentenbond2.jpg
Verzekeraars en financieel adviseurs laten consumenten die zijn gedupeerd door een woekerpolis nog steeds in de kou staan, concludeert de Consumentenbond donderdag op basis van het rapport van de Autoriteit Financiële Markten (AFM).
'Gedupeerden onrechtvaardig behandeld'
De bond vindt de situatie zeer zorgwekkend. ,,Ondanks druk van toezichthouder AFM en de minister van Financiën blijkt weer dat gedupeerden met een woekerpolis niet rechtvaardig worden behandeld. Dat is onacceptabel'', zegt directeur Bart Combée.
'Verkeerd uitgangspunt'
Ook vindt de bond het verkeerd dat verzekeraars hun eigen collectieve compensatieregelingen als uitgangspunt mogen nemen bij het ,,ontwoekeren van gedupeerde klanten''. Combée: ,,Dit uitgangspunt is verkeerd. De collectieve compensatieregelingen van verzekeraars zijn volstrekt ontoereikend. Er zijn steeds meer uitspraken van de rechter en het Klachteninstituut Financiële Dienstverlening waaruit veel hogere schadevergoedingen volgen.'' De hulp van verzekeraars is niet grondig, diepgaand en veelomvattend genoeg, concludeert de bond. ANP
Delen:

Praat mee

onze spelregels.

avatar
0/1500
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!