Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Consument deelt makkelijk privacy gegevens

09-09-2010
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
computer-hand_09.jpg
Veel consumenten hebben hulp nodig om te herkennen wanneer hun privacy in het gedrang komt, zo vermeldt een nieuwe studie in het Journal of Consumer Research.
Uit een experiment met een geplaatste enquête op een professionele en onprofessionele website is gebleken dat mensen eerder bereid zijn om gevoelig informatie te delen op websites die er onprofessioneel uitzien.
De auteurs vinden dat mensen erop moeten worden geattendeerd meer bewust te worden van privacykwesties, want uit onderzoek is gebleken dat onprofessionele websites vaker gegevens misbruiken. Bron: Journal of Consumer Research
Delen:

Praat mee

onze spelregels.

avatar
0/1500
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!