Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

'Klant Aegon weer gedupeerd door woekerpolis'

19-03-2014
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
logo_aegon.jpg
Duizenden mensen die net in 2013 gecompenseerd zijn voor hun woekerpolis, zijn de dupe van een nieuwe fout. Aegon heeft de uitgekeerde compensatie voor hun woekerpolissen namelijk verkeerd opgegeven aan de Belastingdienst. Daardoor betalen consumenten mogelijk 20 procent onterecht aan boeterente. Dat maakte de Consumentenbond woensdag bekend.
Compensatie
Aegon keerde vorig jaar de langverwachte compensatie uit aan tienduizenden consumenten die jaren lang te veel kosten hebben betaald voor hun woekerpolis. Consumenten die hun product hebben 'ontwoekerd' doordat ze de verzekering hebben afgekocht of overgegaan zijn naar een andere verzekeraar of een bankspaarproduct, kregen deze compensatie rechtstreeks op hun bankrekening gestort. Bij hen speelt deze fout.
Als de verzekering nog loopt speelt dit probleem niet, aldus de Consumentenbond. Verkeerde codering bij Belastingdienst
Aegon heeft de uitkering van de compensatie doorgegeven aan de Belastingdienst, maar heeft daarbij een verkeerde codering gebruikt. Daardoor is deze compensatie in de verkeerde rubriek terecht gekomen van de vooraf ingevulde belastingaangifte. ,,Hierdoor wordt consumenten onterecht 20 procent revisierente berekend over deze compensatie'', aldus de consumentenorganisatie.
De Belastingdienst is volgens de Consumentenbond nu op zoek naar een oplossing hoe de fout rechtgezet kan worden. ANP
Delen:

Praat mee

onze spelregels.

avatar
0/1500
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!