Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Belbus: 2,5 jaar wachten op orthopedische slof

  •  
09-03-2019
  •  
leestijd 2 minuten
  •  
125 keer bekeken
  •  
belbus leader 930 520
Katrina van Kampen kan niet buiten lopen zonder een speciale orthopedische slof. Omdat haar huidige slof versleten is, bestelt ze in 2016 een nieuwe bij De Jong Orthopedie. Het is inmiddels 2,5 jaar later, maar Katrina heeft nog steeds geen goede slof gezien…
Katrina lijdt aan de aandoening posttraumatische dystrofie. Dit is een beschadiging aan het zenuwstelsel van haar voet. Dit is ontstaan na een operatie. Omdat haar voet hierdoor extreem pijnlijk en gevoelig is, heeft zij een speciale orthopedische slof nodig om naar buiten te kunnen. Deze laat ze in 2012 maken door Orthopedisch schoenmaker Moen van De Jong Orthopedie.
Omdat ze dagelijks op de slof loopt is hij halverwege 2016 versleten. Vandaar dat ze de heer Moen vraagt of hij een nieuwe slof kan maken. Dat is geen probleem, hij gaat ermee aan de slag.
Niet van een leien dakje
Het maken van de nieuwe slof gaat niet van een leien dakje. Katrina krijgt geen contact met de heer Moen. Op mailtjes reageert hij niet, zijn telefoon pakt hij nauwelijks op. Begin 2017 gaat hij dan eindelijk aan de slag. Pas een jaar later is de slof af. In december 2018 komt de schoenmaker hem langsbrengen. Helaas blijkt deze veel te krap te zijn, ze kan hem niet goed om haar gevoelige voet krijgen.
Ondertussen wordt er wél voor de stof betaald. Haar zorgverzekeraar, het Zilveren Kruis, betaalt 735 euro aan De Jong Orthopedie. Hiervan betaalt Katrina 69 euro eigen bijdrage.
2,5 jaar wachten
De slof is nog steeds niet goed, maar weer blijkt het een gebed zonder eind. Vele telefoontjes en mailtjes volgden, maar zonder resultaat. Weer een half jaar later, in augustus, komt de heer Moen weer langs. Hij geeft aan een nieuwe te gaan maken. Maar tot op de dag van vandaag heeft Katrina nog geen nieuwe slof gezien. Inmiddels wacht ze al 2,5 jaar, maar op haar contactpogingen wordt niet gereageerd.
Belbusboy in actie
Omdat onze Belbusboy Renze geen begrip heeft voor mensen die zaken laten versloffen, komt hij in actie. Een verklaring voor het uitblijven van de slof, geeft de heer Moen echter niet. Hij zegt het druk gehad te hebben en daardoor zijn telefoon niet altijd op te pakken. Ook geeft hij aan op mailtjes sowieso niet te antwoorden, omdat hij daar niet van houdt. Dat is apart…
Toch is er licht aan het einde van tunnel. Hij heeft voor Katrina een nieuwe slof meegenomen. Ondanks dat de slof nog niet perfect is, lijkt het erop dat mevrouw binnenkort weer vrolijk rond kan lopen.  
Heb jij ook de Belbus nodig? Mail dan naar  belbus@bnnvara.nl  en wie weet staat Belbusboy Renze binnenkort bij jou op de stoep!
Delen:

Praat mee

onze spelregels.

avatar
0/1500
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!