Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Belbus: Invalidenscooter met veel mankementen

  •  
03-11-2017
  •  
leestijd 2 minuten
  •  
733 keer bekeken
  •  
belbus 930x520
Afgelopen 6 juni koopt John een elektrische invalidenscooter ter waarde van 3000 euro bij Van der Ham Trading. Hij wil namelijk weer met zijn vrouw de natuur in kunnen. Zij op de fiets en hij op de scooter.
Mankementen
Helaas blijkt er van alles mis met de invalidenscooter. In eerste instantie wordt al de verkeerde lader meegeleverd. Het duurt drie weken voor hij een andere krijgt maar dit blijkt weer niet de juiste. Verder rijdt de scooter verre van de beloofde 80 kilometer en valt hij zomaar uit op het moment dat John net midden op een druk kruispunt staat. Ook behaalt het voertuig regelmatig maar de helft van de beloofde 30 kilometer per uur.
Reparaties
De invalidenscooter gaat in totaal vier keer ter reparatie maar komt telkens met meer schade terug. Zo trekt hij na een reparatie woest op en twee keer komt hij terug met een scheur in de armleuning. De mankementen die de scooter ondertussen heeft zijn een scheur in de voetplaat, een losse gashendel, een scheve stoel, loszittende bekleding, een scheur in de armleuning en tot overmaat van ramp heeft John na vijf opgestuurde laders nog steeds niet de goede ontvangen. In de 4,5 maand dat hij de scooter heeft, heeft hij er maar vijf keer op kunnen rijden.
Belbus
Zo'n zes keer geeft John aan de koop te willen ontbinden, maar telkens gaat Van der Ham daar niet op in. Ook is het lastig om afspraken voor de reparaties te maken. Als de scooter op maandag zou worden opgehaald, wordt het soms ineens donderdag en als ze om 18:00 bellen dat ze eraan komen, staan ze pas om 22:15 voor de deur. John is het zat en mailt zijn verhaal naar de Belbus.
Oplossing
Amber gaat met John naar het bedrijf om het probleem te bespreken met eigenaar Rob van der Ham. Uit de discussie blijkt dat beide partijen het niet helemaal eens zijn over de voorgedane problemen. Van der Ham blijft aangeven alles te hebben gedaan de problemen op te lossen. Daar denkt John heel anders over. Uiteindelijk geeft Rob de oplossing de koop te ontbinden en John zijn geld terug te geven. Ook vergoedt hij uit coulance de 75 euro die John heeft betaald aan de verzekering voor de scooter. Rob van der Ham vindt het niet nodig zijn excuses aan te bieden voor de problemen.
Heb jij ook De Belbus nodig? Mail naar  belbus@bnnvara.nl . Like ook de Belbus op Facebook en volg de Belbus op Twitter !
Delen:

Praat mee

onze spelregels.

avatar
0/1500
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!