Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Belbus: Schilderworkshop bij Paintbar valt in het water

  •  
30-03-2019
  •  
leestijd 3 minuten
  •  
254 keer bekeken
  •  
verf 930
Wat een leuk uitje had moeten zijn voor Annelies en Ebrien, werd een grote teleurstelling. De vriendinnen zouden in februari een workshop ‘Dikke dames schilderen’ bij Paintbar gaan volgen. Helaas zegt het bedrijf het evenement twee dagen van tevoren af. Ondanks vele pogingen, krijgen de dames hun aankoopbedrag vervolgens op geen enkele manier terug.
Annelies Thijsse wil in februari iets leuks gaan doen met haar vriendin Ebrien Versteeg. Het is dan bijna haar 65 ste verjaardag en dat wil ze vieren met een workshop ‘Dikke dames’ schilderen. Tot haar grote geluk zegt ook haar man nog dat ze dit dan voor haar verjaardag cadeau krijgt.
Meteen gaat Annelies op zoek en komt terecht bij Paintbar. Zij bieden op 21 februari een workshop aan in de woonplaats van Ebrien. Het thema is ook nog eens ‘vriendschap’. Dit lijkt perfect! Ze kopen twee tickets, totale kosten: €75.
Annulering
Helaas krijgen ze 2 dagen voor de workshop plaatsvindt bericht dat de cursus is geannuleerd. Er zijn te weinig aanmeldingen. Ook zegt Paintbar dat ze geen geld teruggeven, er komt enkel een lijstje met nieuwe evenementen waar Annelies en Ebrien uit mogen kiezen.
Op de data van de alternatieve workshops kunnen de dames helaas niet. Ze geven dan ook aan hun geld alsnog terug te willen. Helaas blijft Paintbar aangeven dat dit niet mogelijk is. Dat klopt natuurlijk niet!
Niet goed uit de verf gekomen
Annelies is benieuwd of zij de enige is met dit probleem. Omdat de website van Paintbar uit de lucht is gehaald, gaat Annelies op Facebook kijken. Daar regent het soortgelijke klachten. Ook is de website van het bedrijf plotseling offline gehaald. Wat is er aan de hand bij Paintbar?
Annelies vertrouwt de zaak nu helemaal niet meer en neemt het heft in eigen handen: ze schakelt Belbusboy Renze in. Hopelijk kan hij voor meer duidelijkheid zorgen.
Geen confrontatie
Helaas lukt het Kassa ook niet om contact met het bedrijf te krijgen. We kondigen onze komst daags van tevoren aan, maar krijgen op geen enkel bericht reactie. Paintbar heeft een kantoor in Amersfoort, erop af dus!
Precies op het moment dat Renze en de dames willen vertrekken krijgt de redactie echter contact met een medewerker van Paintbar. Het kantoor in Amersfoort is niet meer in gebruik. Wel geven ze aan dat de eigenaresse, Charlotte Klop, ons probeert te bellen. Renze probeert haar te bellen, maar krijgt geen gehoor.
Dan ontvangt Kassa een mailtje waarin Paintbar zegt dat Annelies en Ebrien hun geld terugkrijgen. Over de verdere situatie komt helaas geen duidelijk. Niet de oplossing waar Annelies en Ebrien op hadden gehoopt, maar ze gaan in ieder geval wel naar huis met een mooi schilderij en de belofte dat ze hun geld terugkrijgen.
Na de opnames hebben we alsnog contact gehad met Charlotte Klop van Paintbar gekregen. Ondanks haar belofte om een schriftelijke reactie te sturen met daarin een oplossing voor alle andere gedupeerden, hebben we vervolgens niks meer van haar vernomen. Ook hebben Annelies en Ebrien hun aankoopbedrag nog niet teruggekregen.
Ook een klacht?
Heb jij ook een klacht over Paintbar? Laat het dan aan ons weten. Wij houden het in de gaten.
Heb jij ook de Belbus nodig? Mail dan naar  belbus@bnnvara.nl  en wie weet staat Belbusboy Renze binnenkort bij jou op de stoep!

Meer over:

belbus, paintbar
Delen:

Praat mee

onze spelregels.

avatar
0/1500
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!