Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Belbus: Vloerverwarming maakt huis niet warmer dan 18 graden

09-12-2017
  •  
leestijd 2 minuten
  •  
1022 keer bekeken
  •  
Belbus
Eric woont in een koud appartement. Als het vriest moet hij sloffen aan, anders is het te koud voor je voeten. Daarom lijkt het hem heerlijk om vloerverwarming en meteen ook een nieuwe houtenvloer te hebben. Bovendien vindt hij zijn lelijke radiatoren een doorn in het oog. Eric kiest na research op internet een mooie vloer uit bij Dutzfloors. Een vloerverwarming leggen kan ook via hen, want ze werken samen met Vloerverwarming Nederland.

Isolatieadvies

Eric mailt aan Vloerverwarming Nederland dat hij in een oud, koud appartement woont met garageboxen onder hem. Daarop antwoord het bedrijf dat het zeker goed geïsoleerd moet worden. In een tweede mailwisseling een aantal maanden later wordt gezegd dat de droogbouwplaten die gebruikt gaan worden, voldoende isolerend zijn. Eric is blij met het isolatieadvies en gaat over tot de koop die volledig via Dutzfloors loopt voor 10.121 euro.

Koud

De winter breekt aan en Eric merkt dat zijn huis niet zo warm wordt als hij zou willen. Op dagen dat het ook overdag vriest wordt het niet warmer dan 18 graden. Wel schiet zijn energierekening flink omhoog. Hierna ontstaat een eindeloos getouwtrek tussen Eric, Dutzfloors en Vloerverwarming Nederland. Er worden allerlei oplossingen aangedragen, maar zodra het concreet wordt krijgt Eric te horen dat ze daar de expertise niet voor hebben, dat het moeilijk is of dat de oplossing te duur is.

Twee jaar later

Eric gaat uiteindelijk uit wanhoop akkoord met het plaatsen van radiatoren, maar de bedrijven willen dat hij daar het grootste deel van gaat betalen. Ondertussen is het twee jaar later en Eric zit er nog steeds in de winter niet warmpjes bij. Hij komt er niet meer uit en mailt Amber.

Telefoongesprek

Helaas blijkt dat Jacco Langebeeke van Vloerverwarming Nederland, niet op camera wil reageren. Hij laat het aan Hedwig van Dobbenburgh van Dutzfloors over. Zij kan helaas niet zoveel zeggen, omdat zij niet gespecialiseerd is in vloerverwarmingen. Daarom besluit Amber Jacco te bellen. Aan de telefoon geeft hij duidelijk te kennen absoluut geen negatieve uitingen van Kassa te willen, want dan lost hij het niet op. Hedwig schrikt van dit telefoongesprek en heeft er geen vertrouwen in dat Vloerverwarming Nederland het probleem goed gaat oplossen. Zij besluit daarom de kosten voor een oplossing op zich te nemen, mocht hij het inderdaad niet willen oplossen. 
Heb jij ook De Belbus nodig? Mail naar  belbus@bnnvara.nl . Like ook de Belbus op Facebook en volg de Belbus op Twitter !
Delen:

Praat mee

onze spelregels.

avatar
0/1500
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!