Iedere zaterdag om 19.05 uur op NPO 1

  • Belbus: Vodafone betaalt niet voor oude telefoon

    Rubriek: Belbus

    195x90_vodafone_05.jpg
    De Belbus is op bezoek bij Chelsy van Denderen. Zij wil af van haar oude telefoon, een Samsung Galaxy S3, want haar oude telefoon is veel fijner. Om nog wat geld te krijgen voor haar oude telefoon maakt ze gebruik van de Vodafone inruildeals. Dit leek haar makkelijker en veiliger dan via marktplaats. Met de inruildeal stuur je een telefoon op en krijg je de dagwaarde er voor terug. Je oude telefoon wordt gerecycled of gaat naar Afrika of Azië. Op de website van Vodafone staat dat ze €145 kan krijgen voor haar Samsung Galaxy S3. Dat is een mooi bedrag! Twee weken later moet het geld worden gestort op je rekening als je gebruik maakt van de inruildeals.

    Goede deal

    Het bedrag van €145 bevalt Chelsy wel dus besluit ze de oude telefoon op te sturen. Alleen krijgt ze nooit een bevestiging dat de telefoon ontvangen is. Het geld wordt ook niet overgemaakt en dus besluit ze naar Vodafone te bellen. Daar krijgt ze te horen dat haar telefoon in goede orde is ontvangen en dat ze binnen vijf dagen het geld op haar rekening zal vinden.

    IBAN nodig?

    Vijf dagen later staat er niets op haar rekening dus belt ze weer met Vodafone. Daar vertellen ze dat ze haar IBAN-nummer nodig hebben in plaats van haar gewone rekeningnummer. Dat doorgegeven hebbende zou het geld toch echt snel op haar rekening staan, maar nee, Vodafone stort het geld op een verkeerde rekening. Daarna weet niemand meer wanneer ze wel het geld kan ontvangen. Ze krijgt het gevoel dat ze haar geld niet meer terug ziet.

    Oplossing

    Vier maanden, vele mails en telefoontjes later heeft ze nog haar geld niet ontvangen. Daarom gaan we met de Belbus naar het hoofdkantoor van Vodafone. Jasper Koek van Vodafone geeft toe dat het te lang heeft geduurd en dat ze haar geld, €145, krijgt. Daarnaast worden de belkosten naar Vodafone vergoed en krijgt ze een cadeaubon van €50 voor telefoonaccessoires. Wil je ook het geld waar je recht op hebt of heb je een andere klacht? Mail naar belbus(at)vara.nl, stuur een tweet naar @KassaBelbus of schrijf ons op Postbus 3000, 1200 CZ in Hilversum.