Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Honderden klanten ontvangen geen tablet van Ziggo

11-02-2017
  •  
leestijd 3 minuten
  •  
172 keer bekeken
  •  
ziggo 930x520
Mensen die zich in september en oktober 2016 hebben aangemeld voor het Ziggo Alles-in-1 pakket kregen als welkomstcadeau een Huawei MediaPad T1 7.0 tablet t.w.v. 100 euro, of ze konden kiezen voor een korting van vier maanden. Deze actie is vanaf november 2016, volgens de reclameslogan van Ziggo, ‘wegens succes verlengd’. Een groot succes was het echter niet. Zo hebben honderden klanten die gekozen hebben voor een tablet, problemen ervaren met het verkrijgen van het apparaat. Het regende klachten op het forum van Ziggo en op Facebook en Twitter.
Procedure
In eerste instantie was het niet duidelijk gecommuniceerd dat klanten het tablet niet door de brievenbus krijgen, maar dat zij via de mail een voucher met actiecode ontvangen van de Media Markt. Die voucher kan dan verzilverd worden in de winkel of online. In verband met de bedenktijd van twee weken, is de bedoeling dat klanten die code binnen drie, uiterlijk vier weken na de aanmelding zouden moeten ontvangen. Dit is bij veel van de nieuwe Ziggo-klanten niet gebeurd. De actie werd verlengd, maar de problemen stapelden zich op.
Klantenservice medewerkers van Ziggo wisten niet wat ze met de klachten aan moesten en wezen gedupeerden door naar de Media Markt. Maar de elektronicawinkel verwees de klanten weer naar Ziggo. Klanten met recht op een tablet moesten vervolgens opnieuw meerdere malen contact opnemen met Ziggo. Lukte het dan uiteindelijk om een code te krijgen, dan deed de code het vervolgens niet tijdens het verzilveren op de website. Een nieuwe code krijgen betekende dat men weer terechtkwam in de molen van telefoontjes naar de klantenservice.
Gedupeerden
Ton van de Veerdonk is een van de gedupeerde klanten. Hij is al sinds 2009 klant bij Ziggo en breidde zijn pakket uit in september 2016 met een zogeheten Horizon box. Daar werd hem een tablet bij beloofd, die hij tot op de dag van vandaag niet heeft ontvangen. “Ik ben al meer dan vier maanden bezig om een tablet te krijgen. Het gaat me niet eens meer om het apparaat maar om de belofte die Ziggo heeft gemaakt en waar ze zich aan moeten houden. Ik heb verder nooit problemen met Ziggo gehad, maar dit is gewoon misleiding.”
Gerrie van Uden (66) heeft in november voor Ziggo gekozen vanwege het tablet. Dat leek haar nou juist dé manier om als digibeet kennis te maken met het internet. Na mislukte pogingen om het tablet te verkrijgen nam schoondochter Yessica van Uden het contact over. “Ik heb wel twaalf keer met Ziggo gebeld. Contact gezocht via Facebook. Het heeft allemaal niks uitgehaald. Wij weten echt niet meer wat we moeten doen. We worden van het kastje naar de muur gestuurd, met als resultaat dat we nog steeds geen tablet hebben.”
Reactie Ziggo
Dat het flink mis is gegaan geeft Ziggo inmiddels toe. In een verklaring geven ze aan dat de verwerking van de gratis tablets via een speciaal systeem met externe partners liep. Daarom is de verwerking niet in de eigen systemen opgenomen en zijn de vragen niet altijd goed verwerkt. Soms zijn de vouchers helemaal niet aangekomen bij de klanten. Ziggo zegt dat ze vanaf 30 januari het proces heeft aangepast door niet langer de voucher per e-mail te sturen, maar per post. Ook menen zij alle klanten, die de voucher nog niet hebben verzilverd, dezelfde voucher nog eens per post te hebben verstuurd.
Nog aan het wachten op een tablet?
Voor gedupeerden die nog steeds geen tablet hebben ontvangen heeft Ziggo een speciale pagina in het leven geroepen. Op die pagina kunnen klanten hun klacht indienen. Klik HIER om naar de pagina te gaan.

Meer over:

klanten, tablet, ziggo
Delen:

Praat mee

onze spelregels.

avatar
0/1500
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!