Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Stapels klachten over telefoonprovider Simpel

20-10-2012
  •  
leestijd 2 minuten
  •  
134 keer bekeken
  •  
195x90_simpel.jpg
Weer kregen wij een stroom van klachten over Simpel. Niet alleen bij ons, maar ook op andere sites regent het klachten. Mensen worden er wanhopig van. Je koopt een abonnement, maar je kunt niet bellen. Niemand die je kan helpen. De slogan van de campagne 'Iedereen wil Simpel' wordt dan ook bepaald niet waargemaakt.
Maatregelen
Op 5 maart 2011 gaf Jasper de Rooij, de directeur van Simpel*, in Kassa toe dat er een opeenstapeling van fouten was geweest. Hij bood daarvoor zijn excuses aan. "Dit soort zaken kan bijna altijd voorkomen worden als Simpel tijdig reageert. We hebben nu wel al een actief webcare-team, maar de klachtenafhandeling duurt helaas te lang en we moeten ons misschien nog wat flexibeler gaan opstellen. Simpel is heel hard gegroeid en dat succes is ons een beetje boven het hoofd gegroeid. Daar mag de klant natuurlijk niet de dupe van zijn", aldus de Rooij in 2011. Op 5 mei 2012 besteedde Kassa wederom aandacht aan Simpel. De klachten stapelde zich weer op. Helaas wilde de directeur toen geen tekst en uitleg meer komen geven.
Beterschap
Hij beloofde toen per mail dat het echt goed zou komen. Niet dus. We zijn bijna een half jaar verder en ook dit keer moesten we hemel en aarde bewegen voor een gesprek. Uiteindelijk mochten we gisteren langskomen bij de woordvoerder. Simpel belooft nu echt beterschap en kondigt allerlei maatregelen aan. Simpel belooft dat de technische problemen per direct zijn opgelost. Vanavond al, direct na de uitzending, zal de klantenservice van Simpel geopend zijn. Ook zondag zijn er mensen van de klantenservice aanwezig om klanten te woord te staan. Komende week kunnen klanten ook 's avonds bij de klantenservice terecht. Deze blijft 's avonds en in het weekend geopend totdat alle problemen zijn opgelost. Er komt een compensatieregeling. Klanten die schade hebben geleden krijgen voor elke week niet naar behoren functioneren van hun abonnement bij Simpel, twee maanden abonnementsgeld vergoed. Wij blijven het natuurlijk in de gaten houden. In de studio vertellen gedupeerden, hopelijk voor het laatst, over hun problemen met Simpel.
*Sinds september 2010 is Simpel (opgericht in 2007) onderdeel van T-Mobile, maar het blijft wel een apart merk dat alleen sim only abonnementen van 24 maanden aanbiedt. Simpel voert een 'open acceptatiebeleid' door als enige telecombedrijf geen BKR-kredietcheck te doen. Dat betekent dat men een voorschot dient te betalen als men over de belbundel heengaat, omdat het bedrijf dus niet weet of iemand kredietwaardig is. Verdere informatie kunt u op de website van Simpel vinden en kijk vooraf altijd goed naar de algemene voorwaarden.
Wilt u ook een klacht indienen bij Simpel? Klik dan hier voor een formulier op de website van Simpel .
Delen:

Praat mee

onze spelregels.

avatar
0/1500
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!