Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Tientallen gedupeerden door niet-geleverde producten van Athleteshop

10-02-2018
  •  
leestijd 2 minuten
  •  
94 keer bekeken
  •  
webwinkel webshop
‘Producten vanuit China komen eerder aan dan bestelde artikelen in de webshop Athleteshop in Groningen.’ Het is een van de vele klachten over deze webshop gespecialiseerd in sportartikelen. Ze staan op de online klachtenfora klacht.nl en klachtenkompas.nl van de Consumentenbond en op Twitter. De tweets zijn veelal gericht aan Yuri Solinger, eigenaar van Athleteshop en bekend onder menigeen als oud-langebaanschaatser.
Leverdata tot zes keer uitgesteld
De winkel verschuift de leverdata tot soms wel zes keer of het bezorgt de verkeerde artikelen. Zo wachtte buitensporttrainer Steve Relyveld ruim vier weken tevergeefs op bokshandschoenen die binnen 24 uur bezorgd zouden worden. Hij wilde de bestelling annuleren, maar de webshop bleef beloven dat de handschoenen die hij dringend nodig had voor zijn sportlessen echt bezorgd zouden worden. Maanden later had zijn bokshandschoenen nog steeds niet. Na lang aandringen krijgt hij uiteindelijk zijn geld terug.
Klachten in het buitenland
Ook in het buitenland lopen klanten tegen problemen aan. Zo wacht de Belgische Anne-Marie Eerdmans al sinds december op twee bestelde biljartkeus die ze met kerst aan haar man cadeau had willen doen. En Thomas Cernucky uit Barcelona ontvangt de verkeerde kano. Hij mag het artikel gratis terugsturen, ontvangt een verzendbewijs, maar Athleteshop zegt de kano nooit ontvangen te hebben en weigert hem het geld terug te betalen. “Ik heb 524 euro betaald voor een kano die ik nooit heb ontvangen. Ik heb hierover meerdere klachten achtergelaten op Klachtenkompas en heb diverse keren contact opgenomen met Athleteshop, maar krijg nul op rekest.”
Problemen door sterke groei
Volgens Solinger hebben de problemen te maken met de sterke groei die het bedrijf doormaakt. In een artikel op Ecommercenews.nl geeft hij aan dat ongeveer twee derde van de omzet uit het buitenland komt. “Onder meer in Duitsland en Scandinavië gaat het erg hard. Denemarken levert bijvoorbeeld nu al meer omzet op dan Athleteshop drie jaar geleden in z’n totaliteit opbracht. Ook in Amerika, waar we ruim 100.000 euro per maand omzetten, krijgen we steeds meer voet aan de grond. Uiteindelijk willen we de hele wereld bedienen.”
Jouw rechten
Loop jij ook tegen problemen aan bij Athleteshop? Weet dan wat je rechten zijn. Zo moet het product binnen 30 dagen na aankoop worden geleverd, maar je kunt een andere levertijd afspreken . Levert de verkoper niet tijdig en heb je hem vervolgens een redelijke termijn gesteld om alsnog te leveren? Dan mag je de overeenkomst ongedaan maken (ontbinden) en moet de verkoper je direct jouw geld terugbetalen. Kijk voor meer informatie op de website van de Consumentenbond .
Delen:

Praat mee

onze spelregels.

avatar
0/1500
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!