Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Belbus: Verzakte tuin door Modeltuinen Zwanenburg

  •  
24-03-2018
  •  
leestijd 3 minuten
  •  
150 keer bekeken
  •  
Amber Belbus
Even door de achtertuin naar de schuur lopen. Dat is voor Karin Zaal geen probleem, tenzij het heeft geregend. Dan vormt zich voor de schuur een grote plas met water die anderhalve dag blijft staan. Haar tuin is namelijk verzakt. Dit gebeurt al enkele maanden nadat zij haar nieuwe tuin heeft aangeschaft. Karin wil graag dat dit hersteld wordt. Zij heeft haar tuin gekocht bij Modeltuinen Zwanenburg maar het contact met dit bedrijf verloopt moeizaam.
Slecht gevoel
Karin heeft voor 6000 euro een nieuwe tuin aangeschaft. Dit gaat van het begin af aan al niet zonder horten of stoten. De eerste keer dat er aan de tuin gewerkt wordt, staan er vijf mannen op de stoep. Zij halen de tuin van Karin leeg maar de werkzaamheden verlopen moeizaam. Steeds moet er wel eentje weg en aan het einde van de dag is er weinig werk verricht. De volgende dag betrapt Karin de mannen erop dat zij om half 8 ’s ochtends in hun bus aan de halve liters bier zitten. Verbaast belt ze naar Modeltuinen Zwanenburg om vervolgens van de baas te horen dat dit geen nieuw verhaal is: “Deze mannen hebben dat gewoon nodig”, aldus de eigenaar. Karin heeft er echter geen goed gevoel bij.
Weer verzakt
Het zou twee dagen duren om de tuin te leggen maar dit loopt uit. Hier heeft Karin met haar werk niet op gerekend. Ze heeft er geen vertrouwen meer in dat haar tuin goed geleverd wordt door deze werklui. Ze wil eerst met het bedrijf om tafel voor een oplossing. Het bedrijf belooft dat een andere tuinman de tuin zal afmaken. Hierover is Karin tevreden. Maar helaas voor korte duur. Enkele maanden later verzakt de tuin namelijk; bij regen ontstaat in het midden een grote plas. Het maken van een afspraak voor herstel blijkt lastig. Iedere keer moet zij zelf mailen of bellen. Het bedrijf zegt zelfs een aantal keer afspraken op het laatste moment af. Vervolgens staan de mannen weer op de stoep als Karin op vakantie is, terwijl ze deze data duidelijk heeft doorgegeven. De uiteindelijke afspraak vindt plaats in oktober terwijl Karin de verzakking al in april heeft aangekaart. Het herstel blijkt van korte duur: de tuin verzakt binnen twee maanden opnieuw.
Garantie
Karin mailt weer en heeft inmiddels een  klacht  geplaatst op Klachtkompas.nl waarin zij dit bedrijf niet aanbeveelt aan anderen. Op basis hiervan mailt de baas van Modeltuinen Zwanenburg terug “dat het recht van Karin op garantie is vervallen, omdat zij het bedrijf niet wil aanbevelen.” Dit is natuurlijk niet rechtsgeldig maar Karin krijgt geen contact meer met het bedrijf. Zelfs niet als zij aangeeft andere stappen te willen ondernemen.
Oplossing
Ten einde raad mailt Karin de Belbus. Amber gaat samen met Karin verhaal halen. Aangekomen bij Modeltuinen Zwanenburg wacht de eigenaar Piet van de Pol hen op. Hij geeft aan dat er veel is misgegaan. Volgens van der Pol is de zaak van Karin blijven liggen omdat hij door zijn rug is gegaan en daardoor veel afwezig is geweest. Ook komt hij met een oplossing: Karin krijgt 3000 euro, het bedrag van de werkzaamheden, terug en mag de tuintegels houden. Ook biedt Piet haar nog een stukje taart aan, hij is namelijk jarig en hoopt het komende jaar de zaken beter op orde te hebben.
Belbus nodig?
Heb jij ook De Belbus nodig? Mail naar  belbus@bnnvara.nl . Like ook de Belbus op  Facebook  en volg de Belbus op  Twitter !
Delen:

Praat mee

onze spelregels.

avatar
0/1500
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!