Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

ABN komt aan de deur bij nieuwe klant

01-07-2011
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
87 keer bekeken
  •  
ABN_AMRO.jpg
Wie een nieuwe rekening bij ABN Amro opent, hoeft de deur niet meer uit. Een medewerker van de bank komt bij de nieuwe klant langs om de aanvraag voor de rekening af te ronden.
Tot nu toe moesten klanten altijd naar een bankkantoor komen om een rekening te openen. Volgens Paulus de Wilt, algemeen directeur particulieren bij de bank, willen consumenten in het internettijdperk echter alles vanuit huis kunnen doen. ,,Daarom komt er iemand aan de deur voor een scan van het paspoort en een handtekening'', zei hij vrijdag tijdens een bijeenkomst over de digitale activiteiten van de bank. ABN Amro heeft het gebruik van zijn mobiele applicatie de afgelopen maanden explosief zien groeien. In mei werd ongeveer 10 miljoen keer gebruikt van mobiel bankieren gemaakt. Dit was ongeveer twee keer zo veel als in december. Het gebruik van internetbankieren bleef tegelijkertijd min of meer constant rond de 12 tot 14 miljoen keer per maand. Onlangs heeft ABN een nieuwe applicatie voor iPad en iPhone gelanceerd. Hiermee is het mogelijk om tot een bedrag van 750 euro per dag geld over te boeken. Applicaties voor Android en BlackBerry volgen later dit jaar.
ANP
Delen:

Praat mee

onze spelregels.

avatar
0/1500
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!