Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Albert Heijn koopt platform voor gezonde leefstijl

01-04-2019
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
albert heijn supermarkt 930x520
Albert Heijn neemt FoodFirst Network over. Dat is een onlineplatform voor gezonde leefstijl. Leden krijgen tegen betaling advies en tips over voeding, bewegen, slaap en ontspanning. Bekende gezichten van het platform zijn Rudolph van Veen en Irene Moors.
De supermarktketen, onderdeel van het beursgenoteerde Ahold Delhaize, maakte niet bekend welke prijs wordt betaald voor de start-up. De transactie wordt naar verwachting in het lopende kwartaal afgerond. De overname past volgens Albert Heijn in de strategie om voeding en gezondheid meer centraal te stellen.

'Kansen voor speciale acties'

Volgens Albert Heijn biedt de overname kansen voor speciale acties voor klanten die dat willen. Maar hoe dat er precies uit komt te zien wordt de komende tijd uitgewerkt.
Marit van Egmond, die sinds kort aan het roer staat bij Albert Heijn, zegt dat de supermarktketen zijn klanten al langer bijstaat met een gezondere levensstijl. Ze wijst op de informatievoorziening over ingrediënten zoals suiker, vet en vezels.

Minder plastic

Ook loopt er een proef waarbij de winkel minder gebruik maakt van plastic op de versafdeling. Volgens Van Egmond vergroot het gebruik van plastic verpakkingen bij groente en fruit onder meer de houdbaarheid van producten. Daarom moet er volgens haar een goede balans worden gezocht tussen het verminderen van plastic en het voorkomen van voedselverspilling. ANP
Delen:

Praat mee

onze spelregels.

avatar
0/1500
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!