Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Commercials op smart-tv’s Philips

25-01-2017
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
156 keer bekeken
  •  
smart-tv 930x520
Binnenkort zullen op smart-tv’s van Philips reclameboodschappen getoond worden. De tv’s worden bijgewerkt om voor het opstarten van een app ruimte te geven om commercials te tonen.
Test van het systeem
De reclames zullen verschillen per land. Ook hangt het tijdstip af van wat voor videoboodschappen er te zien zijn. De tv’s die in 2013 zijn verkocht hebben de update al gekregen. De tv’s die in 2014 en 2015 zijn verkocht volgen, als het systeem goed genoeg werkt. Omdat mensen steeds vaker via apps als Netflix tv kijken en minder naar zenders als RTL, SBS en NPO, zoeken bedrijven en aanbieders van commercials naar nieuwe manieren om kijkers te bereiken.
Aanpassen op kijkgedrag
Volgens Philips is dit nog maar het begin. Het elektronicamerk wil reclames ook aanpassen op het kijkgedrag van de gebruikers van de televisies. Hierbij wordt gekeken naar welke zenders de gebruikers kijken en naar welke apps er gebruikt worden.
Niet goedkoper
Philips is niet de enige die meer reclames gaat tonen. Het Zuid-Koreaanse Samsung is ook al bezig met het genereren van meer ruimte voor reclameboodschappen. De producent van Philips geeft wel aan dat door het tonen van reclames de tv niet goedkoper wordt. De update zou wel de ‘kijkervaring’ moeten verbeteren.
Bron: NOS / Kassa
Delen:

Praat mee

onze spelregels.

avatar
0/1500
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!