Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Consument let op keurmerken in supermarkt

27-11-2017
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
135 keer bekeken
  •  
keurmerken-930x520
Consumenten letten beter op de herkomst van hun producten. Producten met keurmerken die beloven dat een product beter is voor het milieu, eerlijke handel bevordert of meer oog heeft voor dierenwelzijn worden vaker verkocht, blijkt uit cijfers van onderzoeksbureau IRI.

Vleeswaren

Vooral bij vleeswaren letten consumenten beter op de herkomst van hun aankopen. De omzet van artikelen met een keurmerk verviervoudigde in de eerste zes maanden van dit jaar ten opzichte van het eerste halfjaar van 2016. Ook vis (plus 29 procent) en vlees (plus 17 procent) groeiden hard. Vleesvervangers waren de enige productgroep waarvan de omzet daalde.

ASC ervaart grootste groei

De groei van het ASC-viskeurmerk was met 78 procent het grootst. De omzet van artikelen met het Beter Leven-keurmerk ging met 56 procent omhoog.
IRI bekeek de omzet van producten met keurmerk bij de supermarkten. Aldi en Lidl werden evenwel niet meegenomen. ANP
Delen:

Praat mee

onze spelregels.

avatar
0/1500
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!