Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Consumenten kiezen vaker voor duurzaam product

10-10-2018
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
458 keer bekeken
  •  
Duurzaam milieu wereld 930x520
Het aantal consumenten dat meer geld wil neertellen voor duurzame producten is opnieuw gestegen. De bureaus GfK en b-open melden dat 36 procent van de Nederlanders bereid is meer te betalen voor duurzaamheid. In 2016 gold dat voor 29 procent van de consumenten en in 2017 voor 32 procent.
,,De grotere bereidheid extra te betalen, illustreert dat mensen positiever zijn over duurzaamheid. Mensen willen consumeren zonder schuldgevoel''. zegt Annemarie Perquin van GfK. ,,Maar ook de toegenomen kwaliteit van duurzame producten speelt daarbij een rol.''

Vaker gekozen voor biologisch

Voorbeelden van populaire duurzame producten zijn onder meer biologisch eten en elektrische auto's. ,,En ook als het gaat om mode kiezen consumenten steeds vaker voor duurzaamheid', aldus Bart Brüggenwirth van b-open. Verder wijzen de bureaus erop dat de economische groei mensen meer financiële armslag geeft en dat consumenten daardoor makkelijker voor duurzame producten kiezen.
Het onderzoek is in juli 2018 uitgevoerd onder ruim 1700 consumenten. ANP
Delen:

Praat mee

onze spelregels.

avatar
0/1500
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!