Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

'Consumenten redelijk tevreden over hun bank'

17-06-2019
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
109 keer bekeken
  •  
banken-logos 930
Consumenten zijn relatief tevreden over hun bank. Dat blijkt volgens de Consumentenbond uit een enquête onder ruim 14.000 mensen. Alle banken kregen een voldoende. De Regiobank kreeg het hoogste cijfer, een 9,3, ING sluit de ranglijst af met een 6,7.
De Consumentenbond bevroeg de consumenten om hun bank te beoordelen op service, kosten, persoonlijk contact en internet- en mobiel bankieren. Over de kosten waren de ondervraagden het minst tevreden. Een derde van de klanten van Rabobank, ABN AMRO en ING geeft zijn bank op dat vlak een onvoldoende.

Service kan beter

De drie grote banken kunnen ook op het gebied van service nog wel wat verbeteren, vindt de Consumentenbond. ''Een op de tien klanten van die banken is daar (zeer) ontevreden over. Zij vinden de spaarrente te laag en hebben het gevoel dat eigen belang en winst maken op de eerste plaats staan'', aldus de bond.
Na Regiobank werd ASN Bank het best beoordeeld, met een 9,1. Daarna volgen Triodos Bank (8,9), Knab (8,9), SNS (8), Rabobank (7,2) ABN AMRO (6,9) en dus als hekkensluiter ING. ANP
Delen:

Praat mee

onze spelregels.

avatar
0/1500
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!