Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Consumentenbond: Veel meer klachten over pakketbezorging

30-11-2018
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
126 keer bekeken
  •  
consumentenbond logo930x520
De Consumentenbond heeft dit jaar beduidend meer klachten gekregen over de bezorging van pakjes. Op het platform klachtenkompas.nl zijn er drie tot vijf keer meer klachten binnengekomen dan vorig jaar.
,,We moeten daarbij wel meenemen dat consumenten over het algemeen klachtenkompas beter weten te vinden voor uiteenlopende klachten. Dat aantal is met 72 procent toegenomen. Maar er zijn zeker ook meer klachten over de bezorging van de pakketjes binnengekomen '', aldus de woordvoerster van de bond.

Drukte door Black Friday

De meeste klachten komen over Post.NL en DHL. De afgelopen zeven dagen is er respectievelijk 141 en 68 keer over geklaagd. In 2017 was dat er in dezelfde periode 38 en dertien maal.
Volgens de Consumentenbond speelt Black Friday daarbij een rol. ,,Dat was ongelooflijk groot dit jaar. In combinatie met Sinterklaas leidt dit tot enorme drukte. Dat hadden consumenten kunnen weten, maar de pakketbezorgers hadden daar ook beter op kunnen inspelen.'' ANP
Delen:

Praat mee

onze spelregels.

avatar
0/1500
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!