Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Google bestraft websites met pop-upadvertenties

23-08-2016
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
google 930x520
Websites die gebruik maken van agressieve pop-ups worden lager in de zoekresultaten van Google geplaatst. Zo meldt RTL Z. Dit is ernstig voor de websites, die hierdoor veel verkeer mislopen.
Relevantie
Vanaf januari past Google zijn algoritme aan, zodat websites met pop-upadvertenties lager in de zoekresultaten worden geplaatst. Hiervoor hing het resultaat af van de relevantie met de zoekterm en de waarde van de site. Ook beveiligde websites (https) en websites met een goede mobiele versie komen hoger op de lijst te staan.
Voor websites is de plaats in de zoekresultaten zeer belangrijk. Een hogere plek op de lijst zorgt voor meer verkeer en bijvoorbeeld meer aankopen.
Interstitals
Het gaat hierbij om advertenties de plotseling op je scherm verschijnen en die website minder zichtbaar maken. Dit zijn bijvoorbeeld interstitials, advertenties die je weg moet klikken voordat je de website kan bezoeken.
De straf geldt niet voor alle pop-ups. Volgens Google zijn pop-ups wel toegestaan als deze vragen om je leeftijd, bijvoorbeeld voor beelden die alleen voor volwassenen geschikt zijn. Ook cookiemeldingen behoren niet tot de vervelende pop-ups die Google mijdt. Kleine en niet-opdringerige pop-ups worden ook toegestaan.
Bron: RTL Z
Delen:

Praat mee

onze spelregels.

avatar
0/1500
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!