Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Hulp bij netjes afwimpelen verkooppraatjes

04-07-2012
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
telemarketeer_03.jpg
Een gewaarschuwd mens telt voor twee. Maar omdat er toch nog volop wordt geklaagd over verkooptelefoontjes, is ConsuWijzer woensdag een campagne begonnen om mensen te helpen dit soort aanbiedingen beleefd af te slaan.
Bel-me-niet
Ondanks bijvoorbeeld de komst van het Bel-me-niet-register komt nog steeds een derde van de klachten van mensen die zich misleid, overvallen of onder druk gezet voelen door een telefonische verkoper.
Hulpmiddelen van ConsuWijzer
Om te voorkomen dat iemand die wordt overvallen door zo'n telefoontje en ja zegt, maar nee bedoelt, heeft ConsuWijzer op de internetpagina nieuwe hulpmiddelen geplaatst waardoor nu bijvoorbeeld ook een gesprek kan worden geoefend. Geluidsfragmenten helpen mensen te reageren op wat de verkoper zegt en de juiste antwoorden paraat te hebben.
Handige vaardigheden
,,Het kan iedereen overkomen. Je staat niet op scherp als zo'n belletje komt en je staat te koken of zit met een huilend kind. De verkoper heeft een voorsprong. Wij geven deze tips en hopen dat mensen die gebruiken'', meldt de woordvoerster van ConsuWijzer. Bovendien zijn de extra vaardigheden ook op straat en bijvoorbeeld op de markt handig. ,,Je krijgt er overal mee te maken, dus het helpt als je het herkent, doorziet en goed kunt reageren.''
ANP
Delen:

Praat mee

onze spelregels.

avatar
0/1500
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!