Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

'Klant mag niet de dupe zijn van bankroet winkel'

22-02-2019
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
63 keer bekeken
  •  
vvv cadeaukaart
VVV Cards, uitgever van onder meer de VVV Cadeaukaart, dringt aan op een betere bescherming van consumenten bij faillissementen van winkels. Dat stelt het bedrijf naar aanleiding van het recente omvallen van Intertoys. Bij de speelgoedketen hebben klanten nog maar tot en met dit weekend om hun cadeaubonnen te verzilveren.
Wanneer bedrijven cadeaukaarten uitgeven, is de consument vaak niet beschermd tegen faillissementen. Vandaar dat VVV Cards ervoor pleit dat cadeaukaart-tegoeden buiten de boedel worden geplaatst zodat de consument niet de dupe wordt bij de teloorgang van een winkelketen.

'Maatregelen nemen'

,,Slechte publiciteit over het niet meer kunnen beschikken over het saldo bij faillissementen tast het vertrouwen van consumenten aan'', zegt Raymond Smits van Waesberghe, manager marketing bij VVV Cards. ,,Om deze risico's weg te nemen moet de politiek in onze ogen maatregelen nemen.''

Cadeaukaarten

Volgens de meest recente schattingen wordt er jaarlijks voor zeker 1,1 miljard euro aan cadeaukaarten uitgegeven. Met een gemiddelde waarde van 25 euro gaat het in Nederland om circa 44 miljoen cadeaukaarten, aldus VVV Cards. ANP

Meer over:

cadeaukaarten, vvv
Delen:

Praat mee

onze spelregels.

avatar
0/1500
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!