Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

KPN heft deel telefonische klantenservice op

12-06-2017
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
kpn logo 930x520
KPN sluit per 1 januari volgend jaar zijn afdeling klantenservice in Eindhoven. Ongeveer driehonderd mensen, die samen goed zijn voor 177 fte, verliezen daardoor hun baan. Zij zijn vorige week al op de hoogte gesteld, maakte het telecombedrijf maandag bekend.
'Minder klachten'
De klantenservice van KPN heeft het de laatste jaren fors minder druk gekregen. Alleen al in het afgelopen jaar nam het aantal telefoontjes met zo'n 40 procent af. Dat komt doordat klanten steeds meer zelf kunnen regelen via de website en via apps. Ook neemt het aantal klachten af, volgens KPN doordat veel is geïnvesteerd in klanttevredenheid.
Trend
Omdat die trend naar verwachting de komende jaren zal doorzetten, heeft KPN besloten het servicecentrum in Eindhoven te sluiten. De medewerkers die daardoor hun baan kwijtraken, vallen onder een sociaal plan. KPN probeert hen zo veel mogelijk te begeleiden naar ander werk, binnen of buiten de eigen onderneming.
'Voor klant verandert er niets'
Voor de klanten verandert er volgens KPN niets. Zij kunnen nog altijd op elk gewenst moment een medewerker aan de lijn krijgen. Op de serviceafdelingen in Enschede en Groningen werken in totaal nog zo'n 3000 mensen. Daar staan geen verdere reorganisaties op stapel, aldus een woordvoerder. ANP
Delen:

Praat mee

onze spelregels.

avatar
0/1500
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!