Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Nationale ombudsman roept minister op tot ingrijpen slechte dienstverlening CBR

14-02-2019
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
930 x 520 cbr
Nationale ombudsman Reinier van Zutphen ziet ‘Een verergering van de soort problematiek en een forse stijging van het aantal klachten over de dienstverlening van het CBR.’ Dat zegt hij in een brief aan minister Van Nieuwenhuizen van Infrastructuur en Waterstaat.
Er moet volgens hem nu iets gebeuren om de dienstverlening te verbeteren. Vooral ouderen en mensen die een gezondheidsverklaring nodig hebben, stuiten op veel te lange wachttijden.

'Problemen CBR verergerd'

In juni 2018 stuurde de Nationale ombudsman een brief aan de directeur van het Centraal Bureau Rijvaardigheidsbewijzen (CBR). In deze brief uitte hij zijn zorgen over de behandelingstermijnen van de rijbewijsprocedures. Vandaag zijn de problemen nog niet opgelost. Sterker nog, de problemen zijn verergerd.

'Klachten verdubbeld'

De klachten over het CBR zijn in 2018 verdubbeld ten opzichte van 2017 merkt de Nationale ombudsman op. Klachten gaan niet alleen over de lange behandelduur van rijbewijsaanvragen waarvoor een gezondheidsverklaring nodig is. Er zijn ook veel klachten over de telefonische bereikbaarheid en  over de administratieve zorgvuldigheid van het CBR.

Oplossing voor korte termijn

Het CBR werkt hard aan oplossingen maar daar hebben al die mensen die op dit moment in de problemen zitten niks aan. Daarom de dringende oproep van de Nationale ombudsman om met oplossingen voor de korte termijn te komen. De minister is gevraagd binnen vier weken te reageren. Bron: de Nationale ombudsman
Delen:

Praat mee

onze spelregels.

avatar
0/1500
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!