Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Nieuw meldpunt voor onduidelijkheid over nieuwe bouwprojecten

20-07-2018
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
bouwen in de stad 930x520
Hoe komen mensen erachter dat er iets groots in hun buurt wordt gebouwd? Communiceren overheden altijd duidelijk over verleende vergunningen over zulke bouwwerken? Aan de hand van die vragen begint de Nationale ombudsman een meldpunt, waar iedereen zijn mening kan geven.
Volgens ombudsman Reinier van Zutphen moeten burgers tijdig horen van veranderingen in hun leefomgeving, zeker als het gaat om projecten die beroering geven in de buurt. Maar dat gaat niet altijd naar behoren. Hij ontvangt geregeld signalen dat burgers zich niet goed geïnformeerd voelen.

Problemen in kaart brengen

Overheden moeten in huis-aan-huisbladen en op de eigen website melding maken van genomen of geplande besluiten. Maar lang niet iedereen leest die bladen of bezoekt de website. Die mensen worden dan overvallen door bouwwerkzaamheden, bijvoorbeeld een zendmast in de wijk of een dakopbouw bij de buren. Ook zijn overheidspublicaties niet altijd duidelijk, aldus de ombudsman.
Via het meldpunt, dat per mail en telefonisch bereikbaar is, wil Van Zutphen de problemen in beeld krijgen. ANP
Delen:

Praat mee

onze spelregels.

avatar
0/1500
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!