Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

'Oude bekende' Kick Off Holland stuurt onterechte aanmaningen

04-04-2018
  •  
leestijd 2 minuten
  •  
143 keer bekeken
  •  
kickoffholland 930
De afgelopen weken duikt er een 'oude bekende' op in de mailbox van Kassa. We ontvangen namelijk opnieuw klachten over Kick Off Holland , een dienst waar Kassa in september 2017 reeds aandacht aan besteedt. Na maanden radiostilte verstuurt het bedrijf nu opeens aanmaningen naar mensen die in het verleden al dan niet in zee zijn gegaan met Kick Off Holland.

'Gegarandeerde prijs van betekenis'

Destijds garandeert Kick Off Holland haar klanten, die 45 euro abonnementsgeld per maand moeten betalen, een "gegarandeerde prijs van betekenis" binnen drie maanden. Deelnemers komen echter van een koude kermis thuis als ze een reis winnen via Superholidays. De reis wordt keer op keer uitgesteld en communicatie met Kick Off Holland en de reisorganisatie verloopt zeer moeizaam.
Kick Off Holland belooft ons de klachten binnen een week op te lossen. Kassa houdt in de maanden die volgen contact met de gedupeerden, maar bij slechts een enkeling komt het daadwerkelijk tot een oplossing. De rest blijft achter met onterechte betalingen variërend van enkele tientjes tot een paar honderd euro.

Nieuwe klachten

Daarna is het stil. Kick Off Holland wil Kassa niet meer te woord te staan, de website gaat offline en ook het mailadres en het telefoonnummer zijn niet langer werkzaam. Maar sinds enkele weken is de website opeens weer in de lucht én ontvangen we bij Kassa nieuwe klachten.
Zowel in onze mailbox als op de websites Klacht.nl en Klachtenkompas doen consumenten namelijk hun beklag over onterechte aanmaningen, die op kunnen lopen tot wel 135 euro. Het betreft vooral mensen die een jaar geleden inderdaad enige tijd hebben meegespeeld, maar ook mensen die nooit gebruik hebben gemaakt van de diensten van Kick Off Holland.

Advies

Jantine Pracht, advocaat bij Van Batenburg & Pracht Advocaten , bekijkt de zaak nog eens. "Er is/was sprake van een doorlopende dienst bij Kick Off Holland. In dat geval had er schriftelijk moeten worden ingestemd door de consument, alleen mondelinge instemming is niet genoeg. De overeenkomst is dan niet rechtsgeldig en je bent dus niet verplicht te betalen."
Ze vervolgt: "Mensen die nu een mailtje ontvangen hoeven dan ook niet in te gaan op deze aanmaning als je destijds niet schriftelijk hebt ingestemd. Dit geldt uiteraard ook voor de mensen die wel benaderd zijn, maar telefonisch al hebben aangegeven geen interesse te hebben."
Terugkijken: Klachten over gang van zaken bij Kick Off Holland en Superholidays
Delen:

Praat mee

onze spelregels.

avatar
0/1500
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!