Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Tele2 geeft afgewezen klanten duidelijkheid

01-06-2017
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
tele2 logo 930 x 510
Tele2 gaat afgewezen klanten die niet door de kredietbeoordeling zijn gekomen meer informatie geven. Klanten die menen dat hun afwijzing onterecht is, kunnen met die extra informatie proberen alsnog klant te worden. De telecomaanbieder past zijn werkwijze aan na kritiek van de Consumentenbond.
Experian
Afgewezen klanten waren naar de Consumentenbond gestapt, omdat ze van het kastje naar de muur werden gestuurd. Ze werden bij vragen door Tele2 doorverwezen naar kredietregistratiebureau Experian, dat ze vervolgens terugverwees naar Tele2.
,,Regioscore''
De Consumentenbond wil nog meer veranderingen van Tele2. Experian geeft namelijk een lage kredietscore als er relatief veel wanbetalers in de wijk van een aanvrager wonen. Eerder kreeg de bond energieleveranciers Nuon en Vandebron al zover om de zogenaamde ,,regioscore'' uit de kredietbepaling weg te laten. ANP
Delen:

Praat mee

onze spelregels.

avatar
0/1500
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!