Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Zorgverzekeraar tegen reclame 'gratis' gehoorapparaat

19-11-2016
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
118 keer bekeken
  •  
Zilveren Kruis 930x520
Zilveren Kruis wil een einde maken aan reclamecampagnes waarbij consumenten worden aangezet 'gratis' producten af te nemen. Specsavers, Hans Anders en Pearle zijn volgens de zorgverzekeraar de belangrijkste boosdoeners, aldus de Volkskrant zaterdag.
Vergoeding
Het basispakket vergoedt maximaal 75 procent van een gehoorapparaat, Specsavers belooft de resterende 25 procent te betalen aan cliënten die dit niet via een aanvullende verzekering terugkrijgen. De gehoorapparaten zijn ,,dus als het ware gratis'', staat op de website van Specsavers.
De verzekeraar valt over het woord 'gratis', omdat ,,gratis zorg niet bestaat’’. ,,Alle verzekerden betalen mee via de premie en die stijgt op deze manier verder’’, zegt een woordvoerster van Zilveren Kruis.
Bron: Volkskrant/ANP
Delen:

Praat mee

onze spelregels.

avatar
0/1500
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!