Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Axender is een waardeloze verspreider aantallen aan folders kloppen daadwerkelijk nooit

Geplaatst door: bjornekkelboom op: 03-02-2014 00:00
Ik ben in 2009 begonnen met folders lopen bij Axender verspreidingen, de eerste keer toen ik de reclame thuis afgeleverd kreeg bleek dat de helft van wat ik moest vergaren er niet bij zat, daar heb ik over gebeld dat er wat niet bij zat. Ik kreeg toen een vrouw aan de lijn die zei dat alles klopte, daar heb ik op geantwoord dat niet alles er bij zat. Ik ben maar gaan bezorgen want hun geloofden mij toch niet. Toen Een week later was het weer BINGO, want ik moest in totaal 17 verschillende folders krijgen maar ik had er maar 9, 8 er dus helemaal niet bij. Weer gebeld en ze zeiden dat alles er bij zat dat ik beter moest kijken, heb ik gedaan terwijl zei wachtte aan de telefoon en toen bleek er nog niets tussen te zitten. Derde keer was weer zo en toen ook weer gebeld en toen zeiden ze dat ik beter moest kijken, maar het zat er echt niet bij. Vierde keer was het weer zo toen hebben we niet meer gebeld, omdat ze ons niet serieus namen. En de 3 opvolgende jaren was het elke week hetzelfde verhaal, toen hebben we maar weer eens contact opgenomen en deze keer zeiden ze dat we de klacht in het systeem zouden zetten. Toen dacht ik van hèhè eindelijk serieus genomen door Axender. Vervolgens kregen we woensdag weer een brief van Axender in de brievenbus dat de helft van de reclame niet wordt bezorgd. Toen heb ik hun gebeld waarom of zei mij klachtenbrieven gingen sturen? Daar kreeg ik als antwoord op dat het antwoord in de brief stond, dus niet bezorgd. Ik zei tegen deze vrouw van dat klopt dat ik het niet heb bezorgd omdat ik al die jaren nooit voldoende aantallen kreeg en daar belde ik achteraan maar daar werd nooit wat op uitgedaan. Vervolgens zei mevrouw dat er geen klacht bekend was bij ons, ik zei jullie hebben het niet voor elkaar bij jullie. Vervolgens kregen wij elke week weer een brief dat ik het niet bezorgde omdat het nooit klopte met de aantallen die ik moest ontvangen. Toen zijn we niks meer op die brieven wat gaan uit doen, omdat het hun fout is. Daarna kwam er een nieuwe bezorger die in mijn bezorgwijk de folders er echt 10 tot 15 keer in de brievenbussen stopte elke brievenbus. Vervolgens kreeg ik een brief dat ik de aantallen we voldoende van kreeg maar het in de brievenbussen als het ware dumpte. Ik zeg van nee dat doe ik niet. Ze zeiden van bewijs dat maar eens. Ik zei van is goed, ik heb een filmpje gemaakt van een jongeman die de folder er wel 15 keer in de zelfde brievenbussen er bezorgde. Nu gaat dit verhaal nog steeds door, dat de aantallen niet klopten of ik stop er 10 tot 15 folders in één brievenbus. Ik heb de video aan haar doorgestuurd met het bewijs dat ik dat niet deed. Daar heb ik nooit wat van weer gehoord. Dat getuigd dus wel wat voor een assosiaal bedrijf het is. WAARDELOOS, ik adviseer je als je dit leest niet te gaan werken voor de verspreider.
Reactie door zoekster op 03-02-2014 00:18
Kun je niet een ander baantje vinden, vakkenvuller bij een supermarkt bijvoorbeeld? Of solliciteer bij Post.nl. Daar zoeken ze ook steeds weer nieuwe bezorgers, misschien kun je daar carrière maken.
Reactie door tijger1 op 03-02-2014 09:14
Ik hoop dat u wel betaald kreeg voor de niet geleverde folders. Net wat Zoekster schrijft, zoek maar iets anders, als ze u niet serieus nemen.
Reactie door bjornekkelboom op 03-02-2014 11:26
Quote: zoekster schreef op maandag 3 feb 2014, 00:18: Kun je niet een ander baantje vinden, vakkenvuller bij een supermarkt bijvoorbeeld? Of solliciteer bij Post.nl. Daar zoeken ze ook steeds weer nieuwe bezorgers, misschien kun je daar carrière maken. einde Quote bedankt voor je reactie, ik heb al gesolliciteerd bij de metropost en ik hoop dat dat beter is dan AXENDER.
Reactie door tot15karakters op 03-06-2014 18:44
De folders worden normaal gewogen en ongeveer een juist aantal. Ook het aantal Nee/Nee stickers is bekend bij hun.... in bepaalde wijken. Maar als huurwoningen plotseling allemaal nieuwe deuren kregen en dus sticker vrij zijn heb je tekort.... Het overschot moet je als Oud papier zelf aanbieden en dus niet bij klanten doen want dat is anti reclame. Wel is bij teveel 2 stuks mogelijk bij dunnere maar geen 15. Niet geleverde is hun probleem, ze moeten betalen voor wat geleverd zou moeten zijn.....
Reactie door bartcompanjen op 16-07-2014 01:52
Heb jij hier ook al last van!!! Ik ben zelf ook bezorger bij hun en ik heb ook wekelijks dit probleem bij axender, wij bellen eerst op met de vraag van: zouden jullie wat folders kunnen sturen heb er vaak meer dan 70 a 80 tekort. Als daar niet wat op uitgedaan wordt gaat het allemaal de papiercontainer in. Ik vind dit sneu voor de bedrijven die deze folders laten drukken die betalen er heel veel geld voor en tot slot van rekening wordt het niet bezorgd, omdat de aantallen niet kloppen. Ze zijn door mij al een aantal klanten kwijt en dat worden er alleen maar meer. Ik ben bij een aantal bedrijven geweest en dit aangegeven en zei zeiden van als dit vaker gebeurt kom dan nog maar een keer, ik ben er 7 keer geweest en nu zijn ze al 17 bedrijven kwijt. Het zal ook niet bij 17 bedrijven blijven als het aan mij ligt. Het gaat bij mij om de vestiging in Enschede Groet Bart Companjen

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!