Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Bonus AH wordt vaak niet gegeven

Geplaatst door: bchui op: 25-07-2013 19:29
Iedere week heb ik gedonder bij de kassa van Albert Heyn vanwege een bonuskorting die niet wordt verrekend. Ik maak mijn lijstje n.a.v. hun website. BIjv. vandaag wilde ik 12 Amstel Halve Liters gaan halen (max. 6 per kant) In de winkel was nergens aangegeven dat het om een bonusartikel ging en personeel in de winkel kon mij ook niet helpen. In hun krantje konden ze de aanbieding niet terug vinden. Internet hebben ze er niet!!! (Amsterdam Cornelis Troost) Ik heb bij thuiskomst direct de website er nog weer op nageslagen maar het staat er toch echt. Set van 12 blikken 6.57 euro i.pv. 8.76 euro Voor mij dus geen korting. Zo ging het afgelopen maand met kaas, bloemkool, aardappels. Waarbij ik wel mijn korting alsnog terug kreeg bij de klantenservice. Hoeveel klanten betalen niet gewoon de volle prijs zonder het te weten???? Dat moet om miljoenen gaan landelijk gezien. Geen wonder dat ze goede zaken doen. En bij wie kan je terecht??? Consumentenbond doet op dit gebied ook totaal geen grondig onderzoek. Bah! Ik noem het gewoon diefstal mij naar de winkel lokken om vervolgens bij de kassa de korting helemaal niet te krijgen.
Reactie door valerius-2 op 25-07-2013 20:00
Bonusfolder meenemen zo dat u ze daarop kan aanspreken, die ligt ook bij de ingang van de winkel.. Zo hoort het te minste. Is het wel een orginel AH winkel?Of een die onder de vlag van AH vaart.
Reactie door zoekster op 25-07-2013 20:59
Uitprinten en morgen meenemen naar de winkel samen met uw bon. Vreemd, je zou verwachten dat dat in de centrale computer van AH verwerkt wordt.
Reactie door xilefsim op 25-07-2013 21:04
Ja, dat is natuurlijk bijzonder vervelend. Ik neem aan dat bij dit filiaal veel toeristen komen omdat je daar veel budgethotels hebt. Die klanten zullen het niet snel opmerken. Klagen kan natuurlijk gratis bij de klantenservice.
Reactie door bchui op 25-07-2013 21:43
Enige optie die ik heb is om de aanbieding van het beeldscherm uit te printen als bewijs. De scanners die ze in de winkel hebben gaf ook geen korting + dat het niet in hun reclamefolder stond. Maar kom op zeg ... moet ik al die moeite gaan doen om altijd mijn korting te krijgen die ze op internet beloven??? Telefoon met internet (je zou toch denken dat iemand van het personeel dat wel heeft) was in deze een uitkomst geweest. Hebben jullie het zien staan op de albert heyn pagine, bijna helemaal onderaan de pagina (12 Amstel -> max. 6 trays per klant) Een XL Bonus aanbieding. Iemand van het personeel (en er zijn er heel wat die zich ermee hebben bemoeid) zou toch van deze aanbieding hebben moeten weten? Overigens is het personeel altijd heel vriendelijk en begripvol, mijn woede richt zich dan ook op de hogere staf. Een bedrijfsleider zou mijn inziens wel goed op de hoogte moeten zijn, óók van de aanbiedingen van het internet. Ik ben er een beetje klaar mee en ga wel naar Dirk v/d Broek, iets verder lopen maar daar hoef ik niet op de kleintjes te letten, want Albert Heyn doet dat duidelijk niet.
Reactie door tijger1 op 25-07-2013 23:30
Prima toch, hoeft u zich ook niet meer te ergeren.
Reactie door diumenge op 26-07-2013 08:16
Je zegt het zelf al, het is een XL aanbieding. Volgens de site is Amsterdam Cornelis Troost geen XL filiaal, dus hebben ze die aanbieding niet. Hadden ze wel internet gehad of je had een schermprint gehad, dan hadden je dat vast wel kunnen vertellen.
Reactie door zoekster op 26-07-2013 08:44
Het klopt wat diumenge zegt, de XL aanbiedingen gelden alleen voor de XL winkels. Voordeel Bij AH XL is extra voordeel te halen. Er zijn wekelijks prijsaanbiedingen die boven op de landelijke prijsacties van Albert Heijn komen, u vindt er extra grote voordeelverpakkingen en een actiestraat met veel aantrekkelijk geprijsde producten en scherpe acties. In de AH XL Bonusfolder vindt u iedere week speciale aanbiedingen die gelden in alle AH XL-winkels. bron Dat verklaart dus waarom de bonusaanbieding niet in het centrale kassasysteem zit. U heeft pech. (of naar de dichtstbijzijnde XL, dat zal dan wel die bij het museumplein worden)bron
Reactie door bchui op 31-07-2013 17:00
De verwarring is er alleen maar groter op geworden merk ik aan de reacties. XL zou staan voor bepaalde AH winkels volgens de informatie van "zoekster". Ikzelf zag XL staan voor extra grote aanbiedingen. Echter van Albert Heijn een reactie ontvangen en XL staat voor online-bestellingen. De bonuskorting is dus NIET verkrijgbaar in de winkels maar alleen bij bestelling via het internet. "Op de website www.ah.nl/bonus zie je inderdaad niet direct terug dat dit een online aanbieding is. Pas wanneer je het artikel op je boodschappenlijstje klikt, krijg je hier een melding van. Op de website www.ah.nl/appie#/appie/bonus zie je deze melding wel direct bij het artikel staan." - aldus reactie van AH
Reactie door tijger1 op 31-07-2013 17:33
@bchui Ik weet niet wie bij AH u dat verteld heeft, maar er zijn echt verschillende soorten winkels en ook AH XL winkels. De XL aanbiedingen zijn in die winkels geldig.
Reactie door diumenge op 31-07-2013 19:11
De online (?) klantenservice weet zelf dus niet eens hoe hun bedrijf werkt... XL winkels zijn precies zoals zoekster het heeft beschreven. Geeft dus wel aan hoe verwarrend het is...
Reactie door festinger op 01-08-2013 03:10
Wie wenst als mens nog dergelijke kortingen te halen door ze aan te vechten. AH lacht zich rot. 1 op de duizend doet een poging en stopt snel, 1 op de 100.000 zeurt zolang dat ah toegeeft en schikt met een bloemetje. Man hou toch op. AH -top vindt dit prachtig en gratis reclame voor hun bonussysteem. AH heeft een formule die altijd werkt. En dat is status. Ook al is het duur en zijn de producten slecht getest je wenst als consument met status niet gezien te worden bij de Aldi/Lidl. exact dezelfde producten 30 % goedkoper van dezelfde kwaliteit en uit dezelfde fabrieken. Nogmaals AH heeft goud in de handen vanwege het imago en dan win je nooit. Heb ooit de partner van de burgemeester zien inkopen bij de Aldi. Dit feit alleen al zegt alles over hoe AH succes heeft.
Reactie door tot15karakters op 02-08-2013 09:35
Alleen denk ik dat een ontevreden klant omdat ze niets van XL winkels of online weten eerder elders gaat kopen... Vele hebben een Nee Nee sticker en als je online meer kreeg dan jou eigen AH verkoopt moeten ze vooral online dat duidelijker vermelden. Net als Lidl 4 delen heeft voor Nederland en niet elke aanbieding in het gehele land geld wat wel word aangegeven.... AH moet niet vergeten dat 1x bier aanbieding mislopen een vaste klant kan kosten die nauwelijks iets meer wil kopen en dat kost veel meer dan de korting die ze mislopen. Kijk eens hoe duur de kleuren folders zijn en ik denk dat ze door dit lastige XL aanbiedingen niet duidelijk te maken meer klanten verliezen dan klanten kregen. Ik weet dat ik op enkele KM een grotere AH heb maar of die ook groot genoeg is voor XL? Ik weet het niet eens en zag het nergens op de winkel staan....
Reactie door reisfanaat op 10-10-2013 14:43
Soms vergeten ze ook naar bonuskaart te vragen.. irritatie.. ze moeten bonus gewoon standaard doen. (maarja dan kunnen ze je niet volgen!)

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!