Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Gesjoemel Albert Heijn

Geplaatst door: bigbabou op: 03-09-2010 22:26
Ik doe regelmatig boodschappen bij de Albert Heijn. Sinds kort check ik altijd mijn kassabon. Het is in de afgelopen week al drie keer voorgekomen dat een produkt met een hogere prijs op de kassabon stond dan in de winkel op het prijskaartje stond. 1e keer een pakje bacon voor 70 cent teveel. 2e keer 2 pakjes sate voor elk 35 cent teveel. 3e keer 6-pack Duvel voor 1 euro teveel. Drie verschillende dagen, drie verschillende produkten, 2,40 euro, en dat op een totaal van ongeveer 20 produkten. 15% dus! Gelukkig koop ik meestal slechts enkele dingen en heb ik een goed geheugen waardoor ik er telkens echter kwam en het geld terug kon claimen bij de infobalie. Verrassend was wel het gebrek aan verrassing bij het persooneel. Blijkbaar doen ze dit vrij vaak. Ik vermoed dat het onderdeel is van het beleid van deze toch al razend dure winkel. Zelf doen ze het af als zijnde 'het systeem' dat nog niet is geupdate met de nieuwe prijs, maar gezien de frequentie en gevarieerdheid van de incidenten lijkt me dat onzin. Hebben meer mensen hier last van? Als je een volle kar/mandje hebt dan is het natuurlijk moeilijk om alles te onthouden. En wat kan ik hier aan doen? Ik neem aan dat een klacht bij AH geen enkele zin heeft. Waar kan ik een klacht indienen zodat er iets mee gedaan wordt? Persoonlijk vind ik dit in de buurt van [edit redactie: komen. PS: Het ging in mijn geval over de Albert Heijn aan het Franz Leharplein in Eindhoven.
Reactie door sonjaatje op 03-09-2010 22:45
Bij mijn ap is de laatste weken de chicken tonight bijna 40ct te hoog geprijsd. Als ik dan naar de klantenservice ga krijg ik wel het geld terug. Nog steeds weten ze niet waar de fout ligt??
Reactie door read op 03-09-2010 23:00
bigbabou Je schrijft: Persoonlijk vind ik dit in de buurt van [edit redactie: komen. Wat houd je tegen om het gewoon [edit redactie: te noemen? ReadAC.
Reactie door bigbabou op 03-09-2010 23:21
Nou ja, [edit redactie: vind ik een hard woord. Gerommel is het zeker. Ze zouden bijvoorbeeld eerst de prijs kunnen verlagen in het systeem, en daarna pas op de prijskaartjes in de winkel. Dan zijn klanten in ieder geval nooit de klos. Nu betaalt het hun uit om laks te zijn, en dan ligt het zeer voor de hand dat ze er mee sjoemelen.
Reactie door mastag op 03-09-2010 23:53
Beste Bigbabou Een ezel stoot zich geen twee maal aan dezelfde steen, u maar liefst drie keer. Als je de winkel toch al zo duur vindt en ook nog oplichters waarom, ja waarom doe je er dan nog boodschappen? Ik kan me echt voorstellen als je 25000+ artikelen in assortiment hebt dat er met prijzen en kaartjes weleens wat mis gaat. Als het maar 1% is zijn het toch al ruim 250 artikelen. Daarnaast gebeurd dit ook bij bv Deka, Vomar en andere supermarkten. Allemaal [edit redactie: dus. Mastag laat Appie zijn boodschapjes lekker thuisbezorgen en is wel fan.
Reactie door inekel1953 op 04-09-2010 00:19
Beste Bigbabou, Van mij krijg je gelijk, het is gesjoemel. Dat overkomt je ook op de dag dat b.v. verse vleeswaren in de aanbieding zijn, de aanbiedingsprijs staat dan niet op de verpakking maar de normale prijs. Hiervan heb je dan nog wel een bewijs wat de prijs per kilo is en wat je moet betalen n.a.v. het gewicht. Bovendien heeft Albert Heijn een tijdje geleden iets bedacht, onder het mom van het besparen is goed voor het milieu, geen kassabon meer willen geven. Of het dan om een aanbieding gaat of je gewone boodschappen, die van prijs kunnen verschillen. Het valt dan moeilijk te controleren en daarbij zonder die kassabon heb je geen bewijs meer van wat je bij de kassa hebt betaald. Het blijft goed opletten tijdens het boodschappen doen. Ineke L
Reactie door bigbabou op 04-09-2010 00:26
Er zit een Lidl direkt naast de AH, dus daar koop ik zoveel mogelijk, uiteraard. Maar sommige dingen heeft de Lidl niet, vandaar. Volgens mijn steekproef (zie hierboven) is het dus geen 1%, maar meer rond de 10-15% bij Albert Heijn. Bij Lidl check ik ook altijd de bon en is het nog nooit voorgekomen, dus daar kan het inderdaad zo'n 1% zijn. De extra 'marge' die je ongemerkt bovenop de prijs van een totale bon betaalt is ook gemiddeld zo'n 10% volgens mijn schatting. Reken maar uit dat dat dus honderden euro's per jaar is als je veel bij AH boodschappen doet. Zelfs 5% zou vrij schandalig zijn. Maar ja, het is maar net waar je je geld aan uit wil geven.
Reactie door zinook op 04-09-2010 11:01
Quote: inekel1953 schreef op zaterdag 4 sep 2010, 00:19: Beste Bigbabou, Dat overkomt je ook op de dag dat b.v. verse vleeswaren in de aanbieding zijn, de aanbiedingsprijs staat dan niet op de verpakking maar de normale prijs. Hiervan heb je dan nog wel een bewijs wat de prijs per kilo is en wat je moet betalen n.a.v. het gewicht. einde Quote De korting kan altijd nog aan de kassa verrekend zijn. Dus het wil niet zeggen dat als de normale prijs vermeld staat op de verpakking, dat het ook zo aangeslagen is. Nu werk ik niet bij de blauwe jongens, maar bij onze formule wordt het vaak pas aan de kassa verwerkt. Dus altijd de kassabon controleren. Verder is er al een soortgelijke discussie hierover geweest, waar ik ook een duidelijk antwoord gegeven heb vanuit de andere kant. Dus niet als klant zijnde, maar als winkelier zijnde: hoe het komt dat niet altijd alle prijzen correct in de kassa staan. Zie discussie Zie discussie
Reactie door knoop4x9 op 04-09-2010 14:26
Bij mijn ah heb ik er weinig of geen last van het gebeurd trouwens ook wel bij meer supers, wat ik noch wel is vergeet is de bonuskaart te gebruiken, die is wel belangrijk, dan krijg je korting op artikkelen waarvan ik het niet eens wist. Mvrgrt
Reactie door read op 04-09-2010 14:46
bigbabou Persoonlijk heb ik het in een periode van 5 jaar maar 2 keer meegemaakt bij AH en bij de Lidl nog nooit (touchons du bois). Met vriendelijke groet, ReadAC.
Reactie door loesje48 op 04-09-2010 17:10
Ja, dat komt me bekend voor ja. Ik ga naar de AH op de Tivollilaan in Eindhoven, en voordat het fruit daar gestickerd was, sloeg de cassiere standaard de dure appels aan ipv de goedkope die ik had. "had ze niet gezien". Tuurlijk, beetje opvallend als dat bijna wekelijks gebeurt. En dan kostte het soms wat minder moeite ("sorrie, hier is het verschil") en soms meer moeite ("nee, moet u echt voor bij de infobalie zijn") om je geld terug te krijgen. Wat me ook opviel was dat bepaalde chips daar E0.90 is, en dezelfde chips bij andere AH's E0.82. een keer wat van gezegd, en het was zowaar aangepast :) En ik heb een keer gehad dat de helft dubbel aangeslagen was. De truc is dus gewoon: kassabon erbij vragen en even goed kijken of alles (ook 35% korting stickers en bonus) goed is aangeslagen. Spaart je echt euro's bij AH. Ik ging vroeger altijd naar de Jan Linders op de Tramstraat (maar dat is nu stukken verder fietsen) en daar is zoiets mij nooit overkomen. Toch vreemd.
Reactie door birdies op 04-09-2010 17:20
.............Bovendien heeft Albert Heijn een tijdje geleden iets bedacht, onder het mom van het besparen is goed voor het milieu, geen kassabon meer willen geven. .......... Je kan nog steeds je kassabon krijgen als je dat wilt. Snap je gezeur hierover dan ook niet.
Reactie door inekel1953 op 04-09-2010 17:28
@ birdies, Je kan nog steeds je kassabon krijgen als je dat wilt. Snap je gezeur hierover dan ook niet. Waarom kun jij je nooit houden aan de gedragsregels en moet je altijd de nieuwkomers met hatelijke, of onvriendelijk opmerkingen benaderen. Terwijl je wederom geen zinnig woord schrijft waar de vraagsteller "bigbabou" om ieders mening vraagt. Voeg dus zelf eens een bijdrage toe. Over de kassabon had ik al geschreven. Je bent op recht een Expert, een expert in het afkafferen van mensen. Ineke L
Reactie door knoop4x9 op 04-09-2010 18:06
@ inekel, nou ga jij zelf ook experts afkafferen ik heb hier in Amsterdam in de Fredrik hendrikstraat mijn ah en die vragen aan mij of ik de bon mee wil, ik snap dat niet, of zit je ook op het vinkentouw voor je punten? Mvrgrt
Reactie door birdies op 04-09-2010 18:28
@inekel: aan foutieve c.q. onvolledige info heeft een vragensteller niets.
Reactie door cuyahoga op 04-09-2010 20:25
Ik ga zelf nooit naar de AH omdat ik bij een leverancier werk en aardig op de hoogte ben van hun Maffia-praktijken. In de winkels waar ik kom, maak ik zoiets zelden mee. Ik ga er van uit dat AH dit bewust doet, en pas als iemand er iets van zegt net doen of het allemaal per ongeluk is. Geen kassabon vanwege het milieu? Al zouden ze gemaakt zijn van het hoornvlies van pasgeboren babietjes uit Ruanda, als AH ze voor 1 cent per rol goedkoper zou kunnen krijgen zouden ze geen moment aarzelen. Puur en Eerlijk? Yeah right, als enige supermarkt betalen ze geen verpakkingsbelasting aan de leverancier en als je geld van ze te goed hebt kun je er 1,5 jaar op wachten omdat hun administratie in Polen zit en ze daar niks begrijpen. Maar ja, ook daar kunnen ze niks aan doen........
Reactie door knoop4x9 op 04-09-2010 23:14
De duimen zijn weer niet van de lucht, ik neem er nog een ah biertje op,proost
Reactie door prinspils op 05-09-2010 03:44
Bij AH is de klant koning, d.w.z. bij betwisting van de prijs op de kassabon wordt vrijwel altijd direct het 'teveel' betaalde bedrag terugbetaald met excuses voor het ongemak, je moet inderdaad prijsbewust zijn. Zo ook met de 'koopspaarzegels', er was geen consensus in de wijze van berekening van de spaarzegels bij het zelfstandig scannen van de producten, medewerkers rekenden de zegels op het netttobedrag en ander ovr het brutobedrag (subtotaal zonder korting). De assistent-filiaalmanager hierop aangesproken. Berekening over het 'brutobedrag'!
Reactie door birdies op 05-09-2010 06:45
off-topic @knoop: lekker laten gaan, joh. Dat duimen gedoe is toch een lachertje; vooral nieuwkomers zijn gek op duimen uitdelen en die groene leveren je lekker puntjes op. Hoop dat je pilsje gesmaakt heeft.
Reactie door invalide op 05-09-2010 10:27
Zonder kassa bon heb je een probleem als je bedorven of foute producten kocht dus altijd bon vragen en bewaren! De prijzen, als iets in reclame was of komt is de kassa soms te niet aangepast. Dus vooral kijken of ze de reclame van vorige week tijdig weg haalden en nieuwe reclame vergeten ze wel eens in te voeren. Dus de meiden achter de kassa kunnen er ook meestal niets aan doen, maar altijd vooral die reclame producten controleren. Naast AH hetzelfde bij Deen meegemaakt dus komt ook elders voor. Lidl echter heeft op Zaterdag avond na 18.00 vaak zowel deze week aanbiedingen als de volgende week aanbiedingen lager gemaakt dus dubbel voordeel. Zo eerlijk is deze 12½ jarige dus!
Reactie door mhofman op 05-09-2010 16:46
Denk dat in elke super dit probleem wel een voorkomt,en een bon vragen kan altijd nog en heeft niets met mafia te maken hoe verzin je het.
Reactie door birdies op 05-09-2010 18:10
@hofman: helemaal met je eens. Om fouten (die inderdaad bij elke super wel eens voor komen) meteen gesjoemel en oplichterij te noemen, slaat nergens op. Te pas en (vaker) te onpas worden o.a. op dit forum bedrijven regelmatig uitgemaakt voor oplichters.
Reactie door dirk2 op 05-09-2010 18:30
Beste Bigbabou, U kunt altijd een klacht indienen bij de manager of de klantenservice. Mocht dit niet tot een duidelijke verbetering leiden dan kunt U een klacht indienen bij Consuwijzer. link link
Reactie door mhofman op 06-09-2010 18:59
He birdies ik heb nu meer dan jij goed he.
Reactie door dirk2 op 07-09-2010 09:35
Van de week stond een vrouw voor mij die een pak vla teveel had betaald. De cassiere had een pak vla dubbel gescand. Stel dat U elke week 1.30 teveel betaalt dan bent U per jaar 67.60 kwijt, daar kunt U weer een week boodschappen van doen of 3 kratten bier voor kopen. Uit eigen ervaring weet ik dat die fouten vaak gemaakt worden omdat het te druk is. De prijzen worden niet op tijd aangepast en men heeft geen tijd om nieuw personeel in te werken. Soms is de werksfeer slecht door alle prestatiedruk dat het het personeel onverschillig wordt.
Reactie door orchidee op 07-09-2010 10:49
Als medewerker van Albert Heijn kan ik zeggen dat deze misverstanden over de prijzen niet bewust plaats vinden. Het is zo dat er bij Albert Heijn wekelijks prijsaanpassingen plaats vinden, zowel prijsverhogingen (door bijv. stijgingen van grondstofprijzen van het product) maar ook prijsverlagingen, welke dus in het voordeel van de consument zijn. Elke week krijgen alle winkels waar die prijzen veranderen nieuwe schapstickers toegestuurd, welke opgehangen moeten worden bij het betreffende product. Ik kan u vertellen dat het helaas niet altijd lukt die nieuwe prijsstickers tegelijk met de prijsveranderingen (welke landelijk doorgevoerd worden) op te hangen. Het is helaas nog zo om logistieke redenen dat Albert Heijn nog gebruik gemaakt wordt van papieren prijskaartjes in tegenstelling tot bijvoorbeeld Hoogvliet, die electronische prijskaartjes heeft. Soms komen er in een grotere Albert Heijn winkels voor 1 week wel 200 nieuwe schapstickers binnen. (dit zijn ook nieuwe schapstickers met als reden dat er andere zaken dan de prijs veranderen, zoals productnaam/omschrijving of hoe breed het product aangeboden staat in de winkel) Het is daarom een zeer tijdrovende klus om steeds alle schapstickers op tijd op te hangen. Het is dus zo dat de prijzen landelijk in 1x worden aangepast en dat dat de prijs is die iedereen betaald. Wettelijk is het alleen zo geregeld dat wanneer er een andere prijs voor een vak staat, bijv. in het geval dat een product duurder scant bij de kassa dan wat er op de prijssticker staat, dat u dan uw verschil in geld terug mag claimen. U staat als consument dan volledig in uw recht en mag altijd uw verschil in prijs terug vragen bij de klantenservice. Hier wordt dan ook nooit een probleem van gemaakt. U geeft aan dat u vind dat er op een dusdanige manier op wordt gereageerd alsof het lijkt dat het meer regel is dan uitzondering. Ik kan u vertellen dat het soms ontbreken van de juiste prijs voor het schap geen beleid is, maar dus komt doordat het dan niet is gelukt om alle nieuwe prijzen op tijd op te hangen. U mag aannemen dat elke Albert Heijn er zijn best voor doet om de goede prijsstickers zo snel mogelijk bij de producten te plaatsen, maar het gebeurd helaas wel eens dat dat niet altijd lukt. Albert Heijn zal daarom altijd uw verschil vergoeden en u het excuses aanbieden.
Reactie door moeder56 op 07-09-2010 22:58
Quote: knoop4x9 schreef op zaterdag 4 sep 2010, 14:26: Bij mijn ah heb ik er weinig of geen last van het gebeurd trouwens ook wel bij meer supers, wat ik noch wel is vergeet is de bonuskaart te gebruiken, die is wel belangrijk, dan krijg je korting op artikkelen waarvan ik het niet eens wist. Iedere kassamedewerker heeft een eigen bonuscode. Dus kaart vergeten , even vragen of ze zelf een bonuscode invoeren. Je kunt ook een nieuwe kaart vragen, daar krijg (kreeg, weet niet of dat nog zo is) een klein kaartje bij, die je aan je sleutelbos kan hangen. Ook nog een tip voor iedereen. Je kunt je airmilesnummer, als je die hebt natuurlijk, laten koppelen aan je bonuskaart. Wat betreft de prijzen, komt bij ons ook wel eens voor, krijg dan ook zonder problemen je geld terug. Zelf is het me trouwens een keer overkomen dat het bedrag aan boodschappen twee keer van mijn rekening werd afgeschreven. Bij het afrekenen ging er iets niet goed met het pinnen, had nog geen akkoord gegeven. Moest het overnieuw doen, er werd mij verzekerd dat er eenmaal werd afgeschreven. Bij controle op mijn bankrekening dus wel twee maal. Kreeg dit met een kopie van mijn bankafschrift wel terug. Maar het blijft vervelend, want het is op een dorp, dus ik had eerst alle info op mijn afschrift die ze niets aanging zwart gemaakt.
Reactie door dirk2 op 08-09-2010 10:04
"maar dus komt doordat het dan niet is gelukt om alle nieuwe prijzen op tijd op te hangen" De klanten willen graag weten wat de juiste prijs is voordat ze het afrekenen, dat er geen tijd is is natuurlijk geen argument. Dan moeten ze meer personeel aannemen. Als de prijzen bij de kassa hoger zijn dan op het schap dan betekent dat dat de prijzen stijgen ondanks de prijzenoorlog.
Reactie door spikkel op 11-09-2010 15:13
Zeeeeer zelden meegemaakt dat de prijzen bij AH teveel waren. Wel heeel vaak bij de Vomar foute prijzen. Tot een tijdje geleden kreeg je dan extra spaarpunten op je klantenkaart t.w.v. € 2,50 maar daar zijn ze mee gestopt. Dat werd kennelijk te duur, nu krijg je alleen nog het verschil terug. Bij Deen kloppen de prijzen ook niet altijd dus al met al moet ik zeggen dat AH het minst afwijkt. Kassabon controleren lijkt me niet meer dan logisch. Fouten maken is menselijk en er zitten nou eenmaal mensen achter de kassa. Op AH produkten staat altijd dat als je niet tevreden bent je het produkt terug mag brengen met kassabon en je je geld terugkrijgt. Laatst had ik taaie pistachenootjes en stond daar te zwaaien met mijn kassabon maar die mocht ik toch echt zelf houden. Was niet nodig en ik heb zonder vragen mijn geld teruggekregen.
Reactie door invalide op 11-09-2010 18:22
Als niet de winkel maar hoofdkantoor alle kassa's in 1 keer aanpast is foute prijs uitgesloten. Het is vaak per winkel verschillend hoeveel fouten in prijzen zitten! Helaas bij Lidl heeft het centrale systeem 1 groot nadeel; Na 3 weken was aanbieding niet uitverkocht en niet te vinden dus zoeken naar prijs, doe dan maar gratis zij bedrijfsleider!
Reactie door kassa1000 op 11-09-2010 21:07
Bij AH zijn ze nog crimineler bezig. Een brood bestaat sinds kort uit minder sneden. Ze hebben de dikte aangepast zodat men minder sneden brood heeft. Natuurlijk wel hetzelfde totaal gewicht. M.a.w men eet normaal een standaard hoeveelheid sneden brood, dus men eet gewoon meer. Is goed voor mensen met een dieet/ suikerziekte. Je kan het vergelijken als men een er voor kiest om in pakje sigaretten deze dikker te maken( en dus minder in een pakje) , en natuurlijk met hetzelfde totaal gewicht. Men rookt toch vaak hetzelfde aantal op een dag en zou betekenen dat men meer gaat roken( meer tabak)
Reactie door stofzuigers op 12-09-2010 07:42
Je kan nog steeds je kassabon krijgen als je dat wilt. Snap je gezeur hierover dan ook niet.einde Quote maar als je de kassabon vergeet te vragen, omdat je bezig bent met je boodschappen inladen, heb je pech....
Reactie door loesje48 op 12-09-2010 11:41
dat met dat brood heb ik ook gemerkt: vroeger konden wij precies 2 dagen met een brood doen (en dan was het brood op) nu moet ik voor de tweede dag een nieuw brood aanbreken. Bij Jan Linders en Jumbo zijn het wel nog 24 sneedjes. Verder denk ik trouwens niet dat de soms niet-kloppende prijzen van de AH "maffia-praktijken" zijn, maar gewoon een kwestie van te onervaren (en misschien ongeinteresseerde) medewerkers. De gemiddelde leeftijd bij onze AH overstijgt de 17 denk ik niet. Consequentie is wel dat, naar mijn inziens, de kwaliteit achter uit gaat, en ik bv regelmatig producten vind die over de datum zijn (1x een pak yoghurt gezien dat 4 dagen over de datum was, en een pakje kruidenmix dat zelfs een jaar over datum was, vlees dat 2 dagen over datum is, of voorverpakte groenten). Bij Jan Linders is de jongste medewerker (schat ik) een jaar of 20, en kom ik nooit producten tegen die (ruim) over de datum zijn. tsja, zoals ik al zei, het is gewoon af en toe goed opletten, en omdat ik geen zin heb om voor een paar dingetjes 10 min te fietsen (zeker niet door de regen) neem ik dat op de koop toe.
Reactie door mhofman op 12-09-2010 15:42
Wat kan je verwachten van de jonge medewerkers,die werken vaak maar een 6/8uren per week.En echt doen hun best.Maar in die tijd die ze aanwezig zijn kunnen ze niet alles.Denk dat het beleid van de super waar U boodschappen doet hier aan meewerkt wat betreft code op produkten.Hier bij mij in de ah prima en ok.En kassa 1000,welk brood heeft U het over,alles of 1 soort.
Reactie door grindweg op 12-09-2010 20:47
daar heb ik ook al veel over gereclameerd op deze site.
Reactie door invalide op 12-09-2010 22:25
Ik wil juist iets dikker brood, dus minder plakjes zodat ik het niet meer dubbel hoef te vouwen. Ben ik nu gek of luisteren ze bij AH naar de verkeerde? 24? De warme bakker heeft er maar 21 in zitten, soms 20. Normaal ga ik het niet tellen, maar gaat U nu ook het aantal vellen toilet papier KONTroleren? Het brood is en blijft 800 gram, wettelijk geregeld en dus minder duur beleg nodig!
Reactie door zinook op 13-09-2010 17:31
Quote: loesje48 schreef op zondag 12 sep 2010, 11:41: Verder denk ik trouwens niet dat de soms niet-kloppende prijzen van de AH "maffia-praktijken" zijn, maar gewoon een kwestie van te onervaren (en misschien ongeinteresseerde) medewerkers. De gemiddelde leeftijd bij onze AH overstijgt de 17 denk ik niet. Consequentie is wel dat, naar mijn inziens, de kwaliteit achter uit gaat, en ik bv regelmatig producten vind die over de datum zijn (1x een pak yoghurt gezien dat 4 dagen over de datum was, en een pakje kruidenmix dat zelfs een jaar over datum was, vlees dat 2 dagen over datum is, of voorverpakte groenten). Bij Jan Linders is de jongste medewerker (schat ik) een jaar of 20, en kom ik nooit producten tegen die (ruim) over de datum zijn. einde Quote Consumenten willen alles zo goedkoop mogelijk en dat ga je terug zien in het winkelbeeld. Als de consument het zo goedkoop mogelijk wil, kan dat maar dat gaat de consument wel merken. Eerder zat er meer marge op produkten en was het geen probleem om ouder personeel aan te nemen of te behouden. Nu is de marge minimaal, dus moet er gesneden worden in de kosten. En dan ga je de makkelijkste/variabele kosten aanpakken. En dat is personeel, want overige kosten zijn meestal de vaste kosten, waar niet op bezuinigd kan worden.En dat is het gevolg van ELDP (Every Day Low Price.) En geloof mij maar dat dat niet alleen in de supermarktwereld is. Consumenten willen alles goedkoper, dus vallen er overal ontslagen en worden er overal jonge, onervaren krachten aangenomen. Gevolg: hoge werkloosheid onder oudere mensen en bedrijven die met onervaren, meestal ongemotiveerde krachten rondlopen. Maar ja, doen we dit zelf niet met z'n allen?????
Reactie door dirk2 op 13-09-2010 23:16
Kijk even naar de cijfers Zinook dan zie je dat ze in Nederland veel meer verdienen dan in het buitenland, de marge is hier 40-50% hoger dan in de VS. link "Beleggers wachten echter op de plannen die de onderneming heeft met de riante kaspositie." link
Reactie door zinook op 14-09-2010 00:24
Quote: dirk2 schreef op maandag 13 sep 2010, 23:16: Kijk even naar de cijfers Zinook dan zie je dat ze in Nederland veel meer verdienen dan in het buitenland, de marge is hier 40-50% hoger dan in de VS. link "Beleggers wachten echter op de plannen die de onderneming heeft met de riante kaspositie." einde Quote Ja, dan heb je het ook over de blauwe jongens. Dat is één van de weinige die nog zijn hoofd boven water kan houden, maar willen de ondernemers hetzelfde rendement overhouden als jaren geleden, dan zullen ze echt wel in de kosten moeten snijden. De marges zijn echt ontzettend gezakt de laatste jaren. Daarbij lagen de marges bij Ahold al veel hoger dan bij overige formules. Maar hé, zij zijn marktleider, dus kunnen ze ook betere prijsafspraken maken dan kleinere formules. De overige formules wordt je ook niet echt happy van, want reken maar dat je over 10 jaar alleen nog maar kunt kiezen uit een 5-tal supermarktformules en de rest is allemaal verdwenen en dat alleen maar omdat we elkaar de tent uit willen prijzen. Wil je echt weten hoe het ermee voor staat, dan zou je eens een serieus gesprek moeten aangaan met een gemiddelde Plus- ,SdB- of C1000-ondernemer. Dan ben je heel blij dat je geen ondernemer bent en een gewoon baantje heb een baas. Maar zelfs dat is geen zekerheid meer, tegenwoordig. En vaak doet de organisatie (hoofdkantoor) het wel goed, maar de winkel (ondernemer) op zich niet. En dit ligt niet altijd aan de ondernemer! Maar goed, dit is een discussie over verkeerd geprijsde artikelen aan de kassa en ik weidt nu uit over heel iets anders... Nog een stukje uit de levensmiddelenkrant: DEN HAAG – Na vijf jaar van prijsstunten lukt het de kleine supermarktondernemer niet meer om winst te maken. Eén op de vijf zegt het jaar af te sluiten met een verlies. Dit blijkt uit onderzoek van het Economische Bureau van ING. De huidige supermarktoorlog kenmerkt zich door veel promoties. Dit leidt tot hoge omzetten, maar drukt de marge. Met name grote spelers zijn hier goed tegen bestand. Hun winkels hebben genoeg vierkante meters om naast producten waarmee wordt gestunt, een ruime versafdeling te houden. Op versproducten zitten hogere marges. Zo haalt Jumbo gemiddeld 170 euro omzet per vierkante meter, waar kleine ondernemers onder de 100 euro omzet per vierkante meter zitten. Snijden De kleinere supers moesten in de kosten snijden om winst te kunnen maken. In de eerste jaren van de supermarktoorlog lukte dat aardig volgens de onderzoekers van ING. “Maar het houdt een keer op”, zegt Jurjen Witteveen van ING. “Hun kostenstructuur is te inflexibel. Alle supermarkten moeten scherp sturen, maar wie drie mensen in dienst heeft, heeft weinig ruimte om meer op de personeelskosten te besparen.” Leveranciers klagen dat de supermarktoorlog op hen wordt afgewend. Zo wordt er door de drie grote inkoopcombinaties steeds scherper onderhandeld op de inkoopprijs en de betalingstermijn van de order opgerekt.
Reactie door dirk2 op 14-09-2010 22:12
De vraag van Bigbabou gaat ook over de AH, niet over Plus of C1000. Toen ik (lang geleden) in een supermarkt werkte zei de baas ook altijd dat ze niets verdienden. Niet veel later deden ze de ene na de andere overname. Ik geloof daar dus niets meer van. De prijskaartjes werden toen met interne post verstuurd en bleven meestal ergens op een kast liggen tot de stapel te hoog werd. Er was geen vaste dag of kracht die die zorgde dat ze op tijd werden aangebracht. DIt is al lang geleden dus we moeten maar afgaan op wat Orchidee zei op pagina 2, volgens haar heeft het met logistiek en tijd te maken (wat dat ook mag betekenen).
Reactie door tinamaru op 22-09-2010 04:13
dit is ff wat off-topic, maar wil ik geen eigen topic ervoor starten. dien ik echt voor enkele aanbiedingen bij de ah een klantenkaard te hebben? en als niet, moet ik dan echt de gewone (dus hogere) prijs voor dit artikel betalen?
Reactie door inekel1953 op 22-09-2010 08:45
Beste Tinamaru, Als vaste klant van A.H. heb ik wel een klantenkaart, wanneer ik die een keer vergeet mee te nemen, krijg ik toch de korting. Toch dat wil niet zeggen dat ik het ook in andere filialen zal krijgen waar men mij niet kent. U kunt het natuurlijk altijd even vragen, "nee" heeft u, ja kunt u krijgen. U kunt ook overwegen een "gratis" klantenkaart aan te vragen. M.vr.gr., Ineke L
Reactie door tinamaru op 22-09-2010 11:32
maar als ik nu geen klantenkaart wil? wat ik graag wil weten, is of het juist is, dat somminge aanbiedingen alleen met een klantenkaart te verkrijgen zijn.
Reactie door loesje48 op 22-09-2010 12:00
Beste tinamaru, De aanbiedingen (zogenaamde bonusartikelen) zijn inderdaad alleen met korting te krijgen als je een klantenkaart hebt. Uiteraard kan je ze zonder kaart wel kopen, maar dan betaal je de normale (hogere) prijs. Deze kaart is gratis, en je hoeft geen gegevens achter te laten als je dat niet wilt. Ik kan me voorstellen dat je geen kaart wilt (de zoveelste in de portomonnee), maarja, ik doe dagelijks boodschappen bij AH dus dan zou je dief van je eigen portemonnee zijn als je t niet doet. Ik ben mn kaart wel ns vergeten, en soms pakt de cassière die van haar, of ze vraagt aan de klant voor of na mij of ik die even kan 'lenen'. Zo 'leen' ik de mijne ook wel ns uit.
Reactie door tinamaru op 22-09-2010 17:19
bedankt voor de antwoorden.., dit was precies wat ik wilde te weten komen.
Reactie door mhofman op 22-09-2010 20:09
Bij de kassa hebben ze een bonusnummer,als je zelf geen kaart hebt krijg je toch de korting.Is niet zijn/haar eigen kaart dat mag namelijk niet.Het aantal plakken in een brood is inderdaad minder er is onderzoek naar gedaan en het blijkt dat de klant een dikker plak lekkerder vind.Is in maart verandert.Ze doen niet zomaar iets alles heeft zijn rede.Maar ja kan je bedondert voelen.
Reactie door tinamaru op 22-09-2010 23:03
Quote: mhofman schreef op woensdag 22 sep 2010, 20:09: Bij de kassa hebben ze een bonusnummer,als je zelf geen kaart hebt krijg je toch de korting.einde Quote wat bedoel je met bonusnummer? hoe werkt dat? sorry...maar ik ben nog niet helemaal vertrouwd met de nederlandse supermarkten en hun mogelijkheden...
Reactie door birdies op 23-09-2010 06:25
@tinamaru: Bij AH kun je bij de klantenbalie een bonuskaart aanvragen. AH heeft wekelijks bonusaanbiedingen, daarvoor heb je die kaart nodig. Je geeft bij gebruik van de bonuskaart wel een stuk van je privacy op. Als je daar geen moeite mee hebt, kun je deze kaart aanvragen/gebruiken.
Reactie door mhofman op 23-09-2010 18:40
Bij de kassa vragen ze heeft u een bonuskaart.Heb je die niet 9van de 10 winkels geeft de korting dan aan u met een code.U hoeft dus zelf geen bonuskaart te hebben de korting te krijgen.
Reactie door tinamaru op 23-09-2010 19:57
Quote: mhofman schreef op donderdag 23 sep 2010, 18:40: Bij de kassa vragen ze heeft u een bonuskaart.Heb je die niet 9van de 10 winkels geeft de korting dan aan u met een code.U hoeft dus zelf geen bonuskaart te hebben de korting te krijgen.einde Quote dank u wel... ik zal de volgende keer erna gaan vragen...
Reactie door chef54 op 05-11-2010 01:58
heb ik ook ervaring mee. aardappelen 3,30 ik zei dat kan effe niet ze kosten 1,49. waar ligt dat aan? ze vragen niet meer om de bonuskaart.mogen ze niet meer. het was op een zondag avond,normaliter kom ik nooit bij die maffia club.
Reactie door ew01 op 05-11-2010 12:31
De bonus kaart is bij de servicedesk gewoon zonder opgave van n.a.w gegevens te verkrijgen. Als ik die van mij wel eens vergeet vraag ik gewoon een nieuwe,geen enkel probleem. En anders vul je gewoon maar wat in. De prijzen moet je idd goed in de gaten houden. De verschillen kunnen aardig oplopen. AH is wel een grootgrutter in het aanslaan van verkeerde prijzen op de kassa. Ik doe bijna dagelijks boodschappen bij deze winkel en sta dan ook dagelijks bij de servicedesk. Het gaat hier niet om centen,maar 10 tallen centen per product. Tegenwoordig maak ik veel gebruik van de bliepmogelijkheid (zelfscan). Je kunt dan direct nakijken of de aangegeven prijs klopt op de kassabon. Nou is het natuurlijk niet zo dat alleen AH zich schuldig maakt aan deze praktijken. Ook de andere supermarkten maken zich hier schuldig aan. Is overigens wel erg vreemd dat de prijzen niet kloppen. Hoe moeilijk kan het zijn. En al zou het moeilijk zijn,dan nog is dit de verantwoordelijkheid van de supermarkt. Slordig dus. Tegenwoordig geven supermarkte bij voorbaat al aan dat de prijs op de kassa de aan te houden prijs is..... Ja zo lust ik er nog wel een.
Reactie door timon001 op 26-11-2010 21:13
Ik ben zelf werkzaam in een supermarkt (plus) en heb een leidinggevende functie en ik heb dagelijks hiermee te maken dat prijzen niet overeenkomen met de schapprijs/reclame prijs. als voorbeeld, kaart bij bloemkool €1,49, kassa aanslag €1,99 is heel slordig ben ik helemaal mee eens maar aantal prijswijzigingen worden vanuit hoofdkantoor doorgevoerd en geven slechte communicatie naar de winkels toe zodat deze prijs niet aangepast zijn. Meeste reclame prijzen die in de folder staan worden ook door hoofdkantoor doorgevoerd. Bij Plus is het ook zo klopt de prijs niet?? krijg je het verschil terug + €2,50 waardebon die je volgende keer in kan leveren als je afrekent

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!