Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

hi abonnement stoppen

Geplaatst door: loekje1988 op: 27-08-2010 17:15
Mede bedachte consumenten, Ik wil al tijden van mijn te dure abonnement af bij hi (hi online 13,5) Dit abo loopt tot Juni 2011. Dus ik heb 2 opties, of afkopen, of het abonnement behouden gewoon deze telefoon als backup gebruiken en binnen mijn bundel blijven bellen. Nu bel ik vriendelijk met de man of hij per 2010 Juni het abo wil afzeggen.Letterlijk: "nee dat kan ons systeem niet aan; het systeem vergeet het als ik nu iets invoer" Je moet of nu afkopen en een dure afkoop som betalen TWV 25 euro "administatie kosten" OF je moet precies 4 maanden voor tijd bellen op net van je dure abonnementje af te kunnen. Ook het verzoek om iets schriftelijk af te leveren zodat ik mijn opties nog eens na kon lezen werden niet gehonoreerd. "De voorwaarden zouden wel ergens op de site staan". Dit ruikt naar oplichting. Wat jullie? Ik heb mijn ongenoegen en verbazing vriendelijk geuit maar ik werd totaal niet gehoord... Ook is het service nummer een 06 nummer, daarvoor moet je dus ook nog eens extra betalen, totaal niet klantvriendelijk dus. Het enige wat toch wel positief was is dat ik niet al te lang in de wacht stond voor deze lariekoek. Bellend consument in nood!
Reactie door loekje1988 op 27-08-2010 17:35
Afkopen is totaal niet voordelig en daarom geen optie. Het is: de kosten per maand + een boete van 25 euro & je kan ook niet meer bellen ( logisch ). Echter als consument wordt het verzoek om nu alvast per een bepaalde datum het abo stop te zetten niet gehonoreerd. Dit wegens een "systeem dat dat niet pakt", een slechte smoes dus. Menig klant zal net iets te laat of wat te vroeg zijn met het afzeggen van het abonnement, en daardoor dus op extra kosten gejaagd worden. Het is gewoon totaal niet klantvriendelijk. Het bezorgt mensen extra kopzorgen en is bovendien niet ethisch, wat heb ik te maken met een systeem dat mijn opzegging niet aan invullen per een bepaalde datum, juist niets dus. :) Ik begrijp dus dat ik vast zit, en ik kan hiermee leven. Maar ik wil er wel z.s.m. van af nadat het contract beëindigd is. Door het zo moeilijk te maken voor klanten (zie boven). Kunnen ze zich deze onvoordelige afkoop regeling veroorloven. En hopen ze de arme klant nog een paar maanden abonnementskosten af te dingen. Het hele systeem, van het mannetje dat ik aan de telefoon kreeg tot het dure 06 nummer dat ik moest bellen ruikt naar oplichting. Beter kan ik het haast niet uitleggen, ik hoop dat het zo duidelijk is waar ik mee zit.
Reactie door read op 27-08-2010 18:29
loekje1988 In principe mogen er geen beperkingen gesteld worden aan de vorm waarin een beëindiging van een abonnement plaatsvindt. Je kunt dus het beste in april 2011 schriftelijk aangeven, dat je het abonnement opzegt. Doe dat wél aangetekend en met bewijs van ontvangst. Gewone brieven komen immers bij deze fraaie firma standaard niet aan. Met vriendelijke groet, ReadAC.
Reactie door read op 27-08-2010 18:39
Contact Hi is onderdeel van KPN B.V. Stuur de aangetekende brief dus naar......................................................... KPN B.V. Postadres: Postbus 30000 2500 GA Den Haag Vestigingsadres: Maanplein 89 2516 CK Den Haag ReadAC.
Reactie door sonjaatje op 27-08-2010 18:42
Sorry maar ik zie het probleem niet. Wat is nu eigenlijk je probleem? Je hebt zelf voor dit abo gekozen en wist ook hoelang je er aan vastzat, dus whats new? Gewoon op tijd op zeggen en klaar is Kees.
Reactie door hi-webcare op 03-01-2011 13:28
Hi Loekje1988, Je geeft aan dat je je contract wilt opheffen. Als je dit vóór de einddatum wilt doen wordt er inderdaad een afkoopsom in rekening gebracht. Als je je abonnement wilt opheffen per einde contract dan kun je 2 maand van te voren je opheffingsverzoek indienen. Groeten van Hi, Lotte Hi Webcare

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!