Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

ING Creditcard? terugboeken onmogelijk!

Geplaatst door: tingi op: 28-01-2011 21:44
Vandaag kreeg ik mijn maandelijks creditcard overzicht toegestuurd. Foute boel! Voor mijn werk reis ik komende week naar Istanbul. Via mijn zakenreisbureau zijn de tickets geboekt, en hebben zij een RESERVERING voor een hotelkamer gemaakt. Ik zou ter plaatse de kosten van de hotelkamer afrekenen. Voor de zekerheid dat ik zou komen moest ik mijn creditcardnummer doorgeven. Tot op heden niks ana de hand denk je. Totdat ik de bewuste creditcardafrekening openmaak. Ik zie tot mijn schrik dat de hotelkosten al op mijn creditcard belast zijn, en dan ook nog 2 keer... Let wel: 2 X 791 euro.... Ik schrik me (bijna) dood, en bel met het reisbureau. Zij kunnen weinig doen, aangezien zij alleen een reservering gedaan hebben zonder garant te kunnen staan voor de kosten. Daarna de ING gebeld. Zij geven aan NIETS te kunnen doen, haalt u het geld maar terug bij het hotel meneer. Leuk, een hotel in Turkije, een land waar ik de taal niet eens van spreek. Ik verzoek om onmiddellijke stornering van de boeking, maar nee hoor.Tja, jammer...uw probleem. En dat terwijl ik met documentatie aan kan tonen dat de zaak niet klopt. Mijn grootste bezwaar is dat het betalen met een creditcard berust op vertrouwen. Enerzijds dat de klant zijn afspraak nakomt, anderzijds geef je je nummer af in de veronderstelling dat er geen misbruik van gemaakt wordt. En...in het zeldzame geval dat dat wel gebeurd, verwacht je dat je bank achter je staat. Nee dus. Heb een klacht ingediend bij de ING, houdt jullie over de uitkomst op de hoogte.
Reactie door tingi op 05-03-2011 12:07
Update 5-03-2011: Na veel interventies door het reisbureau is uiteindelijk de dubbele boeking ongedaan gemaakt. Het teveel betaalde bedrag is teruggestort op mijn CC rekening. Eind goed, al goed? Nee, niet helemaal. Ik ben erg teleurgesteld in de slome houding van de ING. Vanuit hen is er neits gedaan om dit probleem snel op te lossen. Ik had een klacht ingediend over de gang van zaken, de reactie van ING was dat ze me zouden bellen om de zaak te bespreken. Dit is (uiteraard?) niet gebeurd, ik kreeg alleen een standaardbrief waarin de ING meldt de gang van zaken te betreueren....:( Hoezo....? Blijkt dat dan uit de acties van ING? Welnee! Gisteren kreeg ik een trotse brief van de ING dat de dubbele betaling was teruggeboekt....Klopt inderdaad.... Teruggeboekt, ONDANKS de ING zou ik haats zeggen. Al met al ben ik zee rontvreden over de gang van zaken bij de ING. Heb inmiddels mijn ING Mastercard laten beeindigen per vervaldatum, en ga nu over op een Visa card bij een andere bank.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!