Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

problemen met de giant twist elektrische fiets

Geplaatst door: hansop op: 15-08-2010 08:45
we hebben grote problemen met onze nieuw giant twist double, gekocht juli 2010. eerst schokte de fiets bij overschakelen; nieuwe software is toen aangebracht; in mijn fiets zit een tik, die de rijwielhandelaar na 4 pogingen nog niet er uit heeft gehaald. De fiets is geleverd met een teller, die niet in te stellen is, omdat de beschrijving in het bijgeleverde boekeje niet juist is. De eigenaar van de rijwielhandel, noch zijn medewerkers zijn in staat de dagteller in te stellen.Om de dagteller op nul te zetten moeten binnen seconden 3 handelingen verricht worden, waarbij twee toetsen gebrukt moeten worden met een inteval van maximaal 2,5 seconde. Je moet een curcus gevolgd hebben om de teller te kunnen bedienen. Bij de fiets van mijn vrouw slaan de trappers zo nu en dan door. Zijn er meer mensen met klachten over de laast uitgebrachte Giants Twist? J.W. Rutten
Reactie door philip36 op 17-08-2010 20:03
Kijk eens op de site van Tros Radar http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?f=78&t=83043&start=0
Reactie door adkoster op 19-08-2010 19:13
Wij hebben sinds 7 augustus twee Giant Twist Go Power fietsen. Dat is de versie met één accu van 36 volt. We hebben geen problemen met schokken of tikken, dus waarschijnlijk zit de nieuwe software hier al direct vanaf de fabriek in. De fietsenhandelaar had de maat die wij wilden hebben niet op voorraad en dus zat er een levertijd op van 4 weken. Het tweede probleem herken ik echter ook heel goed. Ook bij ons werkt de reset functie van de Ride Control niet. Volgens het boekje zouden de dagstanden om 00:00 uur automatisch moeten worden gereset naar "0". maar dat gebeurt niet. Het handmatige resetten is inderdaad alleen voorbehouden aan mensen die 4 handelingen in een paar seconden kunnen realiseren en dat zijn wij ook niet.... Ik heb inmiddels een mail naar Giant gestuurd en wacht op hun reaktie. Eerlijk gezegd verwacht ik dat de Ride Control vervangen zal worden, want dat zal wel de goedkoopste oplossing voor Giant zijn. Ik neem aan dat er een fout in het apparaatje zit.
Reactie door casbesseler op 07-10-2010 12:46
In mei van dit jaar een Giant Twist Go Single gekocht, mede omdat de in 2009 gekochte Giant Twist Comfort CS Lite zo goed bevalt. Maar dat valt zwaar tegen: Het instellen van de RIDE CONTROL is inderdaad lastig; je moet binnen enkele seconden een aantal knoppen -soms twee tegelijk- achtereenvolgens indrukken. Nou ben ik toevallig een knoppen freak dus het is mij wel gelukt om b.v. zo in te stellen dat hij ’s nachts de tripteller op nul zet, je moet dan dat stuk gebruiksaanwijzing even uit je hoofd leren! Maar als je niets hebt met mobieltjes, computers, ipads, ipods en dergelijke zaken dan is het erg lastig, zeer gebruikersonvriendelijk. Veel erger is echter dat hij tijdens het fietsen een zeer irritante tik geeft in de motor in het voorwiel, soms is de schok in het stuur te voelen. Ook houdt hij op onregelmatige momenten in, alsof de ondersteuning even uitvalt, het lijkt of er telkens even aan de bagagedrager wordt getrokken. Inmiddels ben ik er 4 keer mee bij de leverancier teruggeweest, er is inmiddels een andere “driver” ingezet maar helemaal goed is het nog lang niet. Slechte beurt van Giant! Ik heb spijt van de aankoop. Echte afrader! Overigens ben ik niet de enige met deze klachten. Kijk ook maar eens op: http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?f=78&t=83043&p=1021649&hilit=giant#p1021649 en op: http://www.fietsactief.nl/forum2/display_topic_threads.asp?ForumID=7&TopicID=176&ReturnPage=&PagePosition=1&ThreadPage=2
Reactie door philip36 op 08-10-2010 11:08
Hebben vanaf eind Augustus, 2 Giants twist double. De displays werken bij ons goed en instellen gaat redelijk goed. De trip-Km's worden automatisch na 12 uur 's nachts op nul gezet. De tikken in de motor komen van het aangrijpen van de aandrijving. deze is krachtiger bij de hogere trapondersteuning, dus ook de tikken. Als je in een regelmatig tempo trapt heb je minder last dat hij telkens opnieuw aangrijpt. Ligt ook aan de combinatie van, stand ondersteuning en versnelling. Wij hebben ook het gevoel dat de ondersteuning soms niet werkt of tegenwerkt. Heb gemerkt dat als je in dat geval de trappers even stil houdt en weer trapt het opgelost is. De aandrijving is niet altijd even regelmatig, soms voel je een extra "duwtje", maar vindt dat niet zo'n probleem. Fietsen meestal in de Eco-mode waarbij we op 1 accu toch zo'n 70 km kunnen rijden, op vlak terrein. We hebben wel aan het zadel moeten wennen. in het begin redelijk wat zadelpijn gehad maar nu gaat het al een stuk beter. Tot nu toe zo'n 600 km gereden en zijn best tevreden met de Giants
Reactie door julier op 16-05-2011 15:23
Op onze Giant Twist Go Power hebben we nu in 4 mnd. tijd, ca. 400 km gefietst. Positief: We rijden ca. 60 km in de normaalstand met een acculading.(vlakke en hellende weg) Fiets ziet er degelijk uit en voelt solide aan. Nagatief De Ride Control is zeer lastig in te stellen, in iedergeval niet volgens de beschrijving in het boekje. - De trapas kraakte en tikte. Leverancier wist te melden dat dat veel voorkomt bij deze fietsen, maar goed dat is weer opgelost - De aandrijf/control-unit is niet goed, schokken in het voorwiel tijdens het rijden. - De acculader maakt erg veel lawaai (wordt nog gerepareerd) - Fietste erg zwaar, de achterrem was tijdens het fietsen vastgelopen.
Reactie door ton227 op 24-05-2011 11:00
Quote: hansop schreef op zondag 15 aug 2010, 08:45: we hebben grote problemen met onze nieuw giant twist double, gekocht juli 2010. eerst schokte de fiets bij overschakelen; nieuwe software is toen aangebracht; in mijn fiets zit een tik, die de rijwielhandelaar na 4 pogingen nog niet er uit heeft gehaald. De fiets is geleverd met een teller, die niet in te stellen is, omdat de beschrijving in het bijgeleverde boekeje niet juist is. De eigenaar van de rijwielhandel, noch zijn medewerkers zijn in staat de dagteller in te stellen.Om de dagteller op nul te zetten moeten binnen seconden 3 handelingen verricht worden, waarbij twee toetsen gebrukt moeten worden met een inteval van maximaal 2,5 seconde. Je moet een curcus gevolgd hebben om de teller te kunnen bedienen. Bij de fiets van mijn vrouw slaan de trappers zo nu en dan door. Zijn er meer mensen met klachten over de laast uitgebrachte Giants Twist? J.W. Rutten einde Quote .. http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?f=78&t=83043&start=0
Reactie door ton227 op 24-05-2011 11:08
Wat een pech heeft iedereen met de elektrische fiets Giant Twist Power! Ik heb 'm nou een goede maand, en werkt -tot nu toe- uitstekend. Klachten: 0 Het beloofde comfort is wáár! In één woord uitstekend, maar het is wel effe wennen. Zoeken naar juiste instelling stuur,zadel;trappers. In alle gevallen aan te raden is de aanschaf van een damesmodel. Vanwege de lage instap en de betere opstap (tassen zitten dan niet in de weg). Minpuntje is de actieradius. Beloofd is max.70 km, in de praktijk blijkt dat 40 km. De 7 versnellingen zijn instelbaar via een 'ring' op het handvat. Daardoor moeilijk instelbaar. Accu zit in een fietstas, waardoor in die ene tas weinig ruimte overblijft voor boodschappen. Voor het overige: een prettige fiets, makkelijk oplaadbaar, kortom een aanrader. Met de teller geen problemen: resetten is 2 sec. de knop 'mode' ingedrukt houden.....klaar, staat weer op nul.
Reactie door boemer.31 op 24-05-2011 14:02
mijn vrouw heeft de giand comort zij is heel tevreden en de versnellingen werken zeer soepel en de 2accus'zijn goed opteladen .geen schokken niets op aan te merken
Reactie door dafje56 op 30-08-2011 23:21
Ik heb sinds gisteren particulier van een oude mevrouw een giant Twist 2.0 gekocht. alleen ik kan nergens in de gebruiksaanwijzing vinden hoe het stuur van de fiets moet worden versteld. Is dit bij jullie beken? Of weten jullie waar ik dit kan vinden? Hoe moet je een dagteller resetten? Groetjes
Reactie door julier op 20-09-2011 15:11
Het schokken en inhouden van de aandrijving is een bekend verschijnsel, buitengewoon irritand. Zelf heb ik nu de nieuwste versie, maar het is nog steeds waardeloos. Vooral bij veel tegenwind of heuvelachtig terrein (limburg) Ik heb me laten vertellen dat Giant koortsachtig zoekt naar een oplossing. En ongeveer ieder maand met een nieuwe driver komt, maar tot nog toe heb ik geen goede driver. terwijl ik de fiets al 9 mnd. heb. Want dit is Giant onwaardig. De dagteller is een probleem, de beschrijving in het boekj klopt voor geen meter. Giant heeft verschillende tellers geleverd, maarde beschrijving niet aangpast. Sommige tellers kun je op nul zetten door eerst een knop in te drukken (niet de aan uit knop ) en dan de modeknop min. 4 sec ingedrukt houden. Advies: Als je je fiets plezier niet wil verknallen, dan voorlopig de Giant fietsen in de winkel laten staan tot ze een oplossing hebben voor dit probleem of een ander merk kopen.
Reactie door van leyden op 20-09-2011 17:59
Quote: julier schreef op dinsdag 20 sep 2011, 15:11: Het schokken en inhouden van de aandrijving is een bekend verschijnsel, buitengewoon irritand. Zelf heb ik nu de nieuwste versie, maar het is nog steeds waardeloos. Vooral bij veel tegenwind of heuvelachtig terrein (limburg) Ik heb me laten vertellen dat Giant koortsachtig zoekt naar een oplossing. En ongeveer ieder maand met een nieuwe driver komt, Advies: Als je je fiets plezier niet wil verknallen, dan voorlopig de Giant fietsen in de winkel laten staan tot ze een oplossing hebben voor dit probleem of een ander merk kopen.einde Quote Hoe kan het nou dat andere forumleden recentelijk WEL tevreden zijn over Giant, terwijl jij stelt, dat de schokkende aandrijving een structueel probleem is. Dan zou toch iedereen ook dezelfde klacht moeten hebben, maar ik lees hier juist dat anderen heel tevreden zijn over oa. de aandrijving. Of hebben Tom en Boemer gewoon "geluk" gehad? (tot nu toe dan)
Reactie door rens33 op 14-10-2011 15:03
Ik ben sinds 3 maanden in het bezit van de Giant Twist Go double. Ik was hier zeer tevreden over. In het begin was mijn actieradius tussen de 50 en de 60 km per batterij (afwisselend eco en normaal, wel meer normaal). Prima! Na 3 maanden en 930 km op de teller haal ik nog amper 34 km per batterij. Dit is voor mij onvoldoende. Want nu zit ik met de schrik om zonder batterij te vallen en de fiets is veel te zwaar om zonder hulp van de batterijen te fietsen. Wat zijn de ervaringen van andere Giant gebruikers hiermee?
Reactie door adkoster op 14-10-2011 15:54
Wij hebben sinds augustus 2010 twee Giant Twist Go Power fietsen. De fiets van mijn vrouw is vanaf het begin probleemloos, maar bij de mijne is inmiddels twee maal nieuwe software geplaatst. Een enkele keer heb ik nu nog last van het "schokken". Eigenlijk gewoon een soort inhouden. Meestal gaat het echter goed. We rijden bijna altijd samen op de fietsen. Er staat dan ook op beide fietsen zo rond de 1200 km. Meestal rijden we ritjes van 35 a 40 km en dan branden er bij mij nog 4 van de 5 ledjes op het display en bij mijn vrouw 3 van de 5. Bij haar valt het eerste ledje al uit na zo'n 12 a 13 km. Bij mij pas na 25 km........ We rijden bijna altijd in de ECO stand en beiden in de zelfde versnelling..... Ik weeg 15 kg meer dan mijn vrouw...... Ik wil maar zeggen dat accu's gekke dingen zijn. Of zouden die displays op die fietsen niet erg nauwkeurig zijn? Misschien moeten we (zit ik nu te bedenken) de accu's eens wisselen. In ieder geval rijden we ook na een jaar nog minimaal 60 km met een accu verwacht ik, uitgaande van het aantal nog brandende ledjes na circa 40 km. Al met al ben ik nog steeds tevreden met de Giant fietsen. Alleen als ik veel meer centjes had zou ik waarschijnlijk een RIH kopen, want die zijn volgens mijn dealer het meest betrouwbaar. Maar ook 600 euro duurder...
Reactie door toolboy op 14-10-2011 18:32
@ adkoster. Wat is de ondersteuningssnelheid in de eco stand. Mijn fietsen halen met volledige ondersteuning al 50km TT
Reactie door adkoster op 14-10-2011 19:32
@toolboy Wat bedoel je met ondersteuningssnelheid? We fietsen "normaal" met een snelheid van 17 tot 19 km/pu. Soms sneller, maar meestal fietsen we voor ons plezier, dus is sneller niet gewenst.
Reactie door julier op 14-10-2011 21:32
@ Van Leyden, Dan heb je zeker niet gelezen wat Cassbessler , Hansop en van Putten schreven! Quote: van leyden schreef op dinsdag 20 sep 2011, 17:59: Quote: julier schreef op dinsdag 20 sep 2011, 15:11: Het schokken en inhouden van de aandrijving is een bekend verschijnsel, buitengewoon irritand. Zelf heb ik nu de nieuwste versie, maar het is nog steeds waardeloos. Vooral bij veel tegenwind of heuvelachtig terrein (limburg) Ik heb me laten vertellen dat Giant koortsachtig zoekt naar een oplossing. En ongeveer ieder maand met een nieuwe driver komt, Advies: Als je je fiets plezier niet wil verknallen, dan voorlopig de Giant fietsen in de winkel laten staan tot ze een oplossing hebben voor dit probleem of een ander merk kopen.einde Quote Hoe kan het nou dat andere forumleden recentelijk WEL tevreden zijn over Giant, terwijl jij stelt, dat de schokkende aandrijving een structueel probleem is. Dan zou toch iedereen ook dezelfde klacht moeten hebben, maar ik lees hier juist dat anderen heel tevreden zijn over oa. de aandrijving. Of hebben Tom en Boemer gewoon "geluk" gehad? (tot nu toe dan)einde Quote
Reactie door julier op 14-10-2011 21:34
@ van Leyden Dan heb je zeker niet gelezen wat cassbesseler, hansop en v Putten schreven!
Reactie door julier op 26-11-2011 11:00
Een fiets kopen bij een handelaar op internet lijkt prijstechnisch misschien interessant, Maar als er problemen zijn met de fiets, dan heb je echt een probleem Hier volgt mijn ervaring. Eind 2010 heb ik een elektr. fiets gekocht bij van Leijenhorst2wielers, vh Bos Tweewielers in Voorthuizen Voor mijn vrouw kochten wij een elek. fiets bij een internetwinkel. Bij beide fietsen (Giant Twist Power) merkten we, toen we er een beetje aangewend waren, dat de fietsen schokten en een tikkend geluid maakten in het voorwiel en stopten met ondersteuning. Daar was op dit forum wel het een en ander over te lezen. Internetwinkel gebeld, daar kenden ze het probleem helemaal niet, “hier is nog geen enkele klant voor teruggeweest”. De bekende smoes om het probleem af te schuiven. Met mijn fiets naar van Leijenhorst2wielers en het probleem voorgelegd, die heeft de driver vernieuwd, maar zonder het gewenste resultaat. Ook in de fiets van mijn vrouw (uit de internetwinkel) heeft hij een nieuwe driver gezet. “Service van de zaak” noemde hij dat, De fiets van mijn vrouw is nu goed, maar de mijne niet, dus de fiets moest daar blijven voor nader onderzoek. Na enkele dagen kreeg ik bericht dat de onderdelen, die met de aandrijving te maken hadden naar de importeur gestuurd waren, voor onderzoek/reparatie Vandaag bericht ontvangen dat de motor en de computer vernieuwd zijn. En …..de fiets rijdt nu prima!! En alles onder garantie. Nou, van Leijenhorst2wielers krijgt van mij een warme douche. (Tros Radar)
Reactie door kwaliteitsfreak op 08-12-2011 03:41
Heb sinds 2009 een giant twist. Doet het nog steeds goed. Accu's lopen nu wel wat sneller leeg, dus ik heb er 1 extra bij. Als ik ver moet gaat kies ik die. (Extra accu is wel duur, over de 400 zeg ik uit het hoofd). Ik heb overigens geen "dagteller". Is dat een extra accessoire of echt nodig?
Reactie door pippa 13 op 06-04-2012 14:52
Quote: rens33 schreef op vrijdag 14 okt 2011, 15:03: Ik ben sinds 3 maanden in het bezit van de Giant Twist Go double. Ik was hier zeer tevreden over. In het begin was mijn actieradius tussen de 50 en de 60 km per batterij (afwisselend eco en normaal, wel meer normaal). Prima! Na 3 maanden en 930 km op de teller haal ik nog amper 34 km per batterij. Dit is voor mij onvoldoende. Want nu zit ik met de schrik om zonder batterij te vallen en de fiets is veel te zwaar om zonder hulp van de batterijen te fietsen. Wat zijn de ervaringen van andere Giant gebruikers hiermee?einde Quote Hallo, ja ik ken dit probleem en met mij vele anderen. Ik heb mijn Giant double twist drie jaar en de accu's zijn ongeveer 500 keer op geladen. In het begin kon ik wel 40 á 50 km per accu fietsen nu nog maar 5km per accu. Ik heb verder helemaal geen problemen met mijn fiets gehad maar ik vind het wel erg dat zo'n mooie degelijke fiets na drie jaar is afgeschreven van wegen accu's die op zijn.( twee nieuwe accu's kosten bijna een fiets) Weet iemand hier iets op?
Reactie door julier op 06-04-2012 17:47
Mijn Giant is van novenber 2010. Aanvankelijk had ik veel problemen met de aandrijving . is onder garantie door LeijenhorstTwee wielers in Voorthuizen, (zie vorige berichten, ) gerepareerd en heb ik de laatste zomermaanden van 2011 fijn kunnen fietsen. De actieradius was ca 65 km onder wisselende omstandigheden. Afgelopen winter heb ik de accu twee keer geladen.en vorige week ben ik de fiets weer gaan gebruiken. Nu kan ik er onder gunstige omstandigheden (Wind in de rug en harde banden) ca 30 km.mee rijden. Dat is dus weer balen.Wat moet je met zo'n fiets ? Een nieuwe accu ca.van 400 euro, daar wordt je ook niet vrolijk van en een grote kans , zeker weten) dat die volgen jaar ook weer "versleten" is. Dat worden dure kilometers !!!!! Ergens las ik (ik weet niet meer waar) dat je de accu kan "boosten". dat is de accu volladen en hem 10 min later weer aan de lader hangen.
Reactie door pippa 13 op 06-04-2012 19:33
Quote: julier schreef op vrijdag 6 apr 2012, 17:47: Mijn Giant is van novenber 2010. Aanvankelijk had ik veel problemen met de aandrijving . is onder garantie door LeijenhorstTwee wielers in Voorthuizen, (zie vorige berichten, ) gerepareerd en heb ik de laatste zomermaanden van 2011 fijn kunnen fietsen. De actieradius was ca 65 km onder wisselende omstandigheden. Afgelopen winter heb ik de accu twee keer geladen.en vorige week ben ik de fiets weer gaan gebruiken. Nu kan ik er onder gunstige omstandigheden (Wind in de rug en harde banden) ca 30 km.mee rijden. Dat is dus weer balen.Wat moet je met zo'n fiets ? Een nieuwe accu ca.van 400 euro, daar wordt je ook niet vrolijk van en een grote kans , zeker weten) dat die volgen jaar ook weer "versleten" is. Dat worden dure kilometers !!!!! Ergens las ik (ik weet niet meer waar) dat je de accu kan "boosten". dat is de accu volladen en hem 10 min later weer aan de lader hangen. U kunt de accu's laten REVISEREN. Dat kost voor een NI-MH ongeveer 300 euro en LI-ON ongeveer 200 euro. Inderdaad hele dure kilometers. Ik zit met hetzelfde probleem.
Reactie door andre40 op 06-06-2012 08:47
Wij hebben onze fietsen nu ongeveer 2jaar en veel problemen gehad met de motor, op een fiets is er een nieuwe motor vervangen,na een tijdje het zelfde probleem! De garantie is voorbij,naar de fietsen handelaar dus het kost veel om te laten nazien.
Reactie door pinco op 10-08-2012 20:22
Ik heb sins 4 mnd een Giant Twist Go. Wat ik jammer vind is... dat het een fiets van bijna €1899,- is. Dan zou je toch tevreden moeten zijn, maar helaas. Alle klachten die ik zie komen ook bij mij voor. Ik kan hooguit 22km met een volle accu halen, in stand 6 en op eco en op vlakke weg. En als je in z'n 5 gaat fietsen trap je veel te snel. Het getik wat ik hoor zit in de zadelpen en wordt hopelijk morgen verholpen. Ik vind dat je van zo´n dure fiets best wel kwalitijd mag verwachten.
Reactie door adkoster op 10-08-2012 22:10
Wij hebben sinds augustus 2010 twee Giant Twist Go Power fietsen. Bij mijn fiets is 2x de driver vervangen, maar sinds de 2e keer, zijn alle problemen nu toch echt weg. Wel blijft het gedoe met de RideControl. Dat ding heeft in de versie van 2010 heel vreemde software en is eigenlijk niet bruikbaar. Ik begrijp echter uit meerdere artikelen op internet dat de nieuwere versie (die niet op de 2010 versie van de Twist past) nu wel goed is. Vandaag hebben we 45 km gefietst en na thuiskomst waren er 2 van de 5 blokjes weg. Ik ga er dus van uit dat ik nog ongeveer de zelfde afstand had kunnen rijden. En dat terwijl de accu nu 2 jaar oud is. We rijden steeds in de ECO stand en afwisselend in verschillende versnellingen, maar meestal in de 6e versnelling. Al met al heb ik dus geen problemen meer met mijn fiets.
Reactie door andre40 op 11-08-2012 11:11
Ik ben ook niet tevreden over mijn Giant Twist Go.die ik gekocht heb in 2010. In 2011 heb ik een nieuwe aangeschaft Giant Twist Go. Met het gedacht dat deze beter zou zijn,maar het is nu niet de fiets maar wel de accu's als deze vol geladen is kunnen ze ook maar... na 30km zijn ze ook bijna leeg.
Reactie door pinco op 11-08-2012 12:08
Ik heb vandaag nagevraagd bij de fietshandel hoe het komt dat ik maar zo wijnig km kan fietsen met mijn accu. Antwoord: dat is normaal, je moet de versnelling in z´n 5 zetten, banden moeten hard zijn, zoveel mogelijk vlakke wegen rijden weinig tegenwind hebben. Dus ik snap niet hoe mensen dan toch nog zo'n 70 tot 100 km kunnen rijden. Soms houd de fiets al in bij 15 a 18 km. met een beetje wind. vreemd vind ik het maar.
Reactie door philip36 op 14-08-2012 00:48
Quote: pinco schreef op zaterdag 11 aug 2012, 12:08: Ik heb vandaag nagevraagd bij de fietshandel hoe het komt dat ik maar zo wijnig km kan fietsen met mijn accu. Antwoord: dat is normaal, je moet de versnelling in z´n 5 zetten, banden moeten hard zijn, zoveel mogelijk vlakke wegen rijden weinig tegenwind hebben. Dus ik snap niet hoe mensen dan toch nog zo'n 70 tot 100 km kunnen rijden. Soms houd de fiets al in bij 15 a 18 km. met een beetje wind. vreemd vind ik het maar.einde Quote Groot gezwam van die fietshandel. Als de fiets al bij 15 a 18 km inhoud, is er toch iets niet goed en maar 22 km met een volle accu is gewoon veel te weinig. Als de verkoper je niet behoorlijk wil helpen zou ik Giant Nederland is bellen of mailen. Heb sinds Augustus 2010 een Giant twist double. Gebruik de fiets 'swinters niet. Tegen de winter haal ik de accu's eruit en stal ik ze opgeladen vorstvrij op de zolder. Elke accu is nu ongeveer 30 keer opgeladen. Per accu haal ik zo'n 70 km. Meestal rij ik op eco-stand, bij flinke wind tegen, op normaal. Versnelling meestal op 6. Vond trouwens een mooie gebruiksaanwijzing voor het instellen van de Ride-Control op http://kabbelendwater2010.wordpress.com/2011/05/01/de-ride-control-van-giant-twist/
Reactie door jorisw op 14-08-2012 16:29
Quote: pippa 13 schreef op vrijdag 6 apr 2012, 14:52: Ik heb mijn Giant double twist drie jaar en de accu's zijn ongeveer 500 keer op geladen. In het begin kon ik wel 40 á 50 km per accu fietsen nu nog maar 5km per accu. einde Quote Dan kan op zich wel na 3 jaar. Dat is een algemeen probleem met accu's. De accu van een laptop of telefoon heeft na 2-3 jaar ook wel z'n beste tijd gehad (en is vrijwel dezelfde technologie).
Reactie door mart47 op 21-08-2012 16:18
Ik heb op 07-08-2012 mijn nieuwe Giant Twist Go Double Power LD opgehaald bij de fietsenmaker.Na het lezen van de vele forums op het internet had ik besloten deze fiets te kopen,wat een goede fiets was dat. Nou,nee dus,bij het weg fietsen bij de winkel ging het perfect,goede ondersteuning en lekker licht trappen,maar s'avonds tijdens een blokje om begon de fiets steeds zwaarder te trappen en op het laatst viel de ondersteuning uit,na het uitzetten en even later weer aanzetten deed hij het weer goed. De andere dag was het precies het zelfde,steeds maar het uitvallen van de ondersteuning. Op 09-08-2012 terug naar de fietsenmaker,hij ging in overleg met Giant,er zou een nieuwe driver in moeten werd er gezegd,die zou op 14-08-2012 beschikbaar zijn. Ik ben op 15-08-2012 naar de fietsenmaker gereden om te vragen of de driver er al was,nee dus.Hij vertelde me dat de driver er nu op 21-08-2012 zou zijn,ik zei tegen hem,ik laat de fiets hier,want dit is geen fietsen. Vandaag 21-08-2012 gebeld of de driver er was,nee dus,er werd gezegd dat ik geduld moest hebben,en als de driver er was zou ik gebeld worden. Daar kon ik het mee doen. Ik heb wel een elektrische fiets te leen,maar die maakt me een herrie met de motor in het voorwiel.pfffffffffffff Lijkt wel het geluid van een tram in een bocht met droge rails.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!