Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Slechte ervaring met DHL for you

Geplaatst door: chrissie88 op: 05-08-2009 11:03
Hallo allemaal,Op 24 juni jl. heb ik een pakketje verstuurd via DHL for you. Online label aangemaakt en betaald en natuurlijk ook gekozen voor de optie "extra zeker" die recht geeft op €500,- schadevergoeding bij verlies of diefstal want de inhoud van het pakje had toch een waarde van zo'n €140,- en je weet maar nooit.......... Vervolgens het pakje afgegeven op het DHL servicepunt hier in de buurt.Toen ik na een week nog geen bericht van aflevering had gehad via email (wat standaard gebeurt bij verzenden via DHL for you) ben ik de ontvanger maar eens gaan vragen of zij al wat gezien had: nee dus, maar ze had wel gebeld met DHL en die zeiden dat het vandaag of morgen bezorgd zou gaan worden. Toen ik vervolgens zelf de status van het pakje nog eens gechecked had op de site van DHL stond daar dat er een sorteerfout was opgetreden en dat het pakje op 27 juni zou worden bezorgd.Vreemd, want op het moment dat ik dat zag waren we al en dag of 4 verder, maar goed, meer dan afwachten kun je op zo'n moment niet dus ik heb het maar even zo gelaten. Toen het in de daarop volgende week nog niet was bezorgd ben ik gaan bellen (à €0,80 per minuut, het hele gesprek heeft me €10,00 gekost, zakkenvullers!). Een zinnig antwoord kreeg ik niet want ik moest maar afwachten, het zou wel goedkomen en ze konden niks doen. Omdat ik me nogal slecht geholpen voelde ben ik eens binnen gestapt bij het DHL servicepunt waar ik het pakje heb afgegeven. Zij hebben later die dag contact opgenomen met hun contactpersoon bij DHL die het allemaal "heel vervelend" vond en alles "tot op de bodem" zou gaan uitzoeken en mij "persoonlijk" terug zou bellen..........dat moet nu dus nog gebeuren....... Twee dagen later kreeg ik wel een telefoontje van de geadresseerde van de zending die dus nog steeds niks had ontvangen. Zij had ondertussen ook telefonisch contact gehad met DHL waar haar was verteld dat de verpakking van de zending leeg in het sorteercentrum was aangetroffen.Okay, jammer maar helaas dus: het pakje was toch verzekerd dus dan mijn geld terug graag, incl. de verzendkosten en de telefoonkosten die ik heb gemaakt! Ik een schade formulier ingevuld en opgestuurd. Ondertussen trouwens ook €140,- moeten terugstorten aan de geadresseerde van het pakje. Na een week kreeg ik bericht: wilt u ook nog even een bewijs van waarde opsturen. Prima, ik heb een kopie van mijn bankafschrift gescanned en gemaild waarop de storting te zien was die de geadresseerde mij had gedaan. Dat is nu meer dan twee weken geleden en ik heb niks meer gehoord. Ondertussen heb ik ze nog wel gemaild om te vragen of ze in ieder geval even konden bevestigen dat ze het bankafschrift hadden ontvangen maar ook daar heb ik niks meer op gehoord.Al met al is het nu dus zo'n 6 weken geleden dat ik mijn pakje heb opgestuurd en drie weken geleden dat ik het schadeformulier heb verzonden en het begint nu wel een beetje vervelend te worden. Helemaal omdat het gewoon zeer slecht communiceren met ze is. Ik weiger nog langer te bellen nadat ik al voor meer dan €15,- telefoonkosten heb gemaakt en ik wil gewoon mijn geld terug! Die "extra zeker service" is er toch niet voor niets? Ja, die is er vast en zeker omdat zij ook wel weten dat er dieven in hun organisatie rondlopen, want één ding weet ik zeker: het pakje was zeer goed verpakt! Als de verpakking leeg is aangetroffen, zoals ze ze bij DHL beweren dan is de inhoud moedwillig meegenomen en niet per ongeluk eruit gevallen.Iemand tips of ervaringen waar ik wat mee kan in deze situatie?Ja, niet meer met DHL verzenden natuurlijk, maar daar was ik zelf ook al achter. Alvast bedankt voor jullie reacties!
Reactie door onbekende gebruiker op 05-08-2009 21:45
Wat een verhaal zeg!! Ik ben ook een ontevreden (ex )klant van DHL for you. Het klopt helemaal dat als je pakje zoek is je dus een heel groot probleem hebt!  Via mijn webwinkel heb ik een aantal maanden via dhl pakjes heel veel pakjes verstuurd. Dit ging goed, (de trage bezorging even buiten beschouwing gelaten) totdat er een keer een pakje zoek raakte. (de DHL heeft een verkeerd pakje voor mijn klants deur gezet dus zonder handtekening!)
Op mijn meerder mailtjes nooit anwoord gehad, en heel wat eurootjes kwijtgeraakt aan het 0900 nr waar ik totaal niet geholpen werd! Er werden alleen maar beloftes gedaan dat het goed kwam, en dat ze het uit zouden zoeken, en vervolgens kon ik 2dagen later het verhaal weer opnieuw doen aan een nieuwe medewerker die van niets wist!!
Mijn tip is, onmiddelijk een "in gebreke stelling" brief sturen naar de DHL.
En in de toekomst verzenden via de TPG!
Succes!!! laat je niet kisten!
aan gast nr. 2:
je zegt dat je nu via tnt jou pakketjes verstuurd. deze is net zo erg! via mijn werk en prive heb ik meerdere mailen pakketjes verstuurd en ben de ontvanger geweest van pakketjes die via de tnt zijn gegaan. ik heb precies zulke dingen meegemaakt. 

ze zijn in feite allemaal hetzelfde als het gaat om de naservice als er iets fout gaat. het zijn grote logge bedrijven..  
Er kan maar 1 overduidelijke winnaar zijn en dat is uiteraard TNT!
TNT prijs ik de hemel in, nooit geen problemen mee gehad en in 99,99 % wordt de zending de volgende dag bezorgt!
Fantastisch!
Een compleet ander verhaal is DHL (not) For You.
Zeer trage bezorging ,gaat waarschijnlijk via hoofddepot in Maleisië denk ik?
Zoek liever een redelijk forse schildpad en bind die het pakje op de rug dan krijgt de geadresseerde het vast en zeker toch nog sneller dan met DHL!
Ook via hun tracking service wordt je niet wijzer.
Dagen lang staat er gewoon hetzelfde op de tracking site van hun.
Hoezo online mooi je pakje kunnen volgen?
Er valt gewoon niks te volgen.
Waardeloze service die DHL (not) For You!

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!