Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Waarom zou iemand nog een bed kopen bij Swiss Sense?

Geplaatst door: kerckhoff op: 11-06-2012 13:48
We zijn zelf niet zo slim geweest door niet eerst Swiss Sense op internet op te zoeken om te zien wat anderen ervan vinden. Hieronder ons verhaal en het advies aan iedereen die dit leest om heel goed na te denken voordat je een bed koopt bij Swiss Sense. In mei 2011 hebben wij een boxspring met oplegmatras gekocht bij Swiss Sense. Het ging eigenlijk al mis met de levertijd. Ons was beloofd dat het bed met spoed besteld en geleverd zou worden (ca. 10 weken i.p.v. 14 weken)i.v.m. de zwangerschap van mijn vriendin. Na 10 weken hebben we contact opgenomen met de klantenservice waar niets bekend was van een spoedbestelling maar het bed zou binnen 2 weken geleverd gaan worden. Dit is weer uitgesteld onduidelijke redenen en uiteindelijk heeft het 16 weken geduurd voordat het bed geleverd was. De kwaliteit van de bedden was zorgelijk. Beide matraskernen van de boxsprings hadden een kuil. Met een oplegmatras erop leek het nog mee te vallen maar na een paar dagen slapen zijn we toch met flinke rugklachten terug gegaan naar de winkel. Ons vermoeden dat wij tweedehands bedden hebben gekregen werd door de verkoper bevestigd. En een dag later werd dit weer ontkend. Uiteindelijk in november 2011 op advies van de verkoper een nieuw oplegmatras (demo-model uit de winkel) met bijbetaling van EUR 250,00 gekocht. Na enkele dagen zijn we weer terug gegaan naar de winkel omdat het nieuwe oplegmatras het probleem niet had verholpen. De verkoper is daarop eind november 2011 bij ons langs gekomen en zag direct dat de matraskernen veel te zacht waren. Een dag later heeft hij nieuwe matraskernen voor ons besteld (ook weer met spoed). Na 12 weken zelf wekelijks de klantenservice gebeld met de vraag wanneer onze nieuwe matrassen zouden komen. Uiteindelijk na 21! weken werden onze nieuwe matrassen geleverd. Ik heb aangegeven dat we ons oude oplegmatras nu terug wilden. We kregen het advies van Swiss Sense om eerst nog even het huidige (nieuwe) oplegmatras te proberen. Na 2 weken zijn we weer naar de winkel gegaan en werd ons verteld dat we ons oude matras niet terug mochten ruilen omdat Swiss Sense niet aan de gang kon blijven.Via de klantenservice mochten we wel ruilen en over de terugbetaling van de EUR 250,00 hoefden we ons geen zorgen te maken. Nadat we de oplegmatrassen weer terug geruild hadden werd ons verteld dat we de EUR 250,00 alleen in de vorm van een textielcheque konden terug krijgen. Hier ben ik het niet mee eens en na veel geklaag uiteindelijk het advies gekregen om de klacht neer te leggen bij de directie. Op 16 mei 2012 een aangetekende brief verstuurd en tot op heden nog geen reactie. Deze klacht ligt nu bij de Geschillencommissie Wonen. Eerst leken de nieuwe matraskernen goed te zijn maar na enkele weken onstond er weer een kuil. De klantenservice gaf aan hier niets mee te gaan doen en meldden dat ik mijn klacht weer bij de directie zou moeten melden. Ik heb op 8-8-2012 weer een klachtbrief aangetekend naar de directie van Swiss Sense gestuurd waarin ik eis dat de koopovereenkomst geannuleerd wordt en dat ik mijn geld terug krijg. Mocht ik hier geen reactie op krijgen of gaan ze hier niet mee akkoord dan meld ik deze klacht ook aan bij de Geschillencommissie Wonen. Het feit dat men niet het fatsoen heeft om te reageren op mijn brief en dat de Klantenservice een probleem wat niet opgelost wordt of wat men niet wil oplossen bij de consument laat liggen (stuur maar een brief) maakt me alleen maar bozer.
Reactie door tdehond op 11-06-2012 14:25
Het is inderdaad betreurenswaardig dat weer een klant niet behandeld wordt door een klantenservice als er een terechte klacht is. Ik ben inderdaad bang dat een gang naar de Geschillencommissie noodzakelijk is. Sterkte.
Reactie door valerius-2 op 11-06-2012 15:02
Ja dat is moeilijk om bij slechte service verhaal tehalen misschien met een rechtsbijstend verzekering al u die bezit?
Reactie door kerckhoff op 12-06-2012 00:23
Quote: kerckhoff schreef op maandag 11 jun 2012, 13:48: Ik heb op 8-8-2012 weer een klachtbrief aangetekend naar de directie van Swiss Sense gestuurd einde Quote Moet natuurlijk 8-6-2012 zijn i.p.v. 8-8-2012

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!