Terug naar het profiel
Antwoorden gegeven door: Dianne19635
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
Jun 10, 2021 om 09:12Oplevering huurwoning aan nieuwe huurderIs over de totale breedte van verschillende radiatoren. Ongetwijfeld zal daar wat stank vandaan komen, al heb ik het idee dat het echt in de woning "getrokken" is.
-
Jun 10, 2021 om 08:35Oplevering huurwoning aan nieuwe huurderHet gaat er niet om of ik zelf een emmer sop en een stofzuiger heb, het gaat erom hoe de woning aan mij is "overgedragen". Oplevering met iemand van de woningbouw is in Corona tijd helaas niet zo, ik heb de vrijdag toen ze belde dat ik mijn huurcontract kon ondertekenen (wat online is gebeurd) gevraagd naar de schoonmaakploeg en die stond inderdaad als werkboek in hun systeem.
Ik heb meerdere keren naar de stank gevraagd voordat het contract in ging, het lijkt mij dat ik als nieuwe huurder (wel of geen urgentie) recht heb op een woning die tenminste niet stinkt naar hond/kat en hun urine etc.
Als u ook goed heeft gelezen staat er duidelijk dat ik niemand van de woningbouw heb gezien en dat mijn vraag is welke rechten ik als huurder heb en wat de plichten zijn van de verhuurder. En waarom ik niet heb gebeld is omdat mijn zorg/klacht al vanaf 9 april bij hen bekend is en het altijd handiger is om de zaken zwart op wit te hebben. -
Jun 10, 2021 om 07:09Oplevering huurwoning aan nieuwe huurderKlopt, een woning weigeren zit er inderdaad niet in helaas.
De Huurcommissie is pas een optie als de 6 weken zijn verstreken, ik ben bang dat het nog maanden kan gaan duren op die manier als de Huurcommissie mijn klacht al gegrond vindt.
Bedankt voor uw reactie.