Kassa Vraag & Beantwoord
  • Overzicht
  • Gemist
  • Artikelen
  • Vraag & Beantwoord
    • Stel jouw vraag
    • Gebruikers
    • Zoek een vraag
    • Categorieën
  • Dossiers
  • Test Case
  • Nieuwsbrief
  • Hulpartikelen
  • Contact
Iedere zaterdag om 19.05 uur op
  • Overzicht
  • Gemist
  • Artikelen
  • Vraag & Beantwoord
  • Dossiers
  • Test Case
  • Nieuwsbrief
  • Hulpartikelen
  • Contact
  • Stel jouw vraag
  • Gebruikers
  • Zoek een vraag
  • Categorieën
Terug naar het profiel

Antwoorden gegeven door: Marimelda

  • Datum
    Vraag
    Antwoord
    Bekijk
  • Jul 12, 2017 om 07:57
    Melding op interactieve tv

    Bij NPO moet je tegenwoordig inloggen. Er is geen volledige gids ook meer te zien sinds kort.

    Link
  • Jul 10, 2017 om 20:46
    Forum website beveiliging nl met niet te traceren directie en moderator

    Nogmaals, ik ben geen robot!

    Link
  • Jul 8, 2017 om 10:24
    Waarom belt de officiele instanties met geheim nummer?
    Dat vraag ik mij ook zo vaak af. Ik begrijp dit ook niet. Kunt u dan ook inspreken? Dan is het gesprek natuurlijk ook vastgelegd. Ook met gezondheidsinstanties is dat zo. Ik vind het vervelend, want de wereld wordt op deze manier er niet transparanter op en het ondermijnt, naar mijn mening, ook het vertrouwen van de burgers in de samenleving. Het maakt onderdeel uit van de verregaande bureaucratie. En dan die no-reply-emails, dat is in feite het zelfde. Je stelt een vraag, zij antwoorden en  je kan dan, als je nog meer vragen zou hebben, niet nog een vraag stellen per e-mail. En elk e-mail heeft dan een eigen nummer per onderwerp. Dat is zo met de Gemeentes, de Politie en de Overheid, Gezondheidsinstanties, Providers e.a., uitzonderingen daargelaten. Je komt niet snel verder.

    Terwijl er een roep is om meer transparantie lijkt het tegenovergestelde te gebeuren. En in inderdaad moet je oppassen voor fraude-telefoontjes. Maar toch heb ik mijzelf niet laten inschrijven in het Bel-me-niet-register, want dat is de zoveelste registratie die je moet doen.

    Het lijkt wel of men alles wil vastleggen. Hoe vaak ze je niet vragen naar je geboortedatum en/of ID-kaart en/of BSN-nummer. En dan kom je toch bijdiezelfde instantie die dat toch zo kunnen weten, want ze hebben je gegevens al lang al.. Eén druk op de knop en ze hebben de gegevens voor zich.

    Het kan ook zijn, doordat er burgers zijn die fraude hebben gepleegd, de Overheid zelf het vertrouwen ook niet meer heeft in hun burgers. Het is een wederzijds wantrouwen misschien. Misschien ook niet helemaal onterecht.
    Link
  • Jul 4, 2017 om 10:45
    Forum website beveiliging nl met niet te traceren directie en moderator
    Ik ben geen robot!
    Link
  • Jul 4, 2017 om 03:10
    Waarom belt de officiele instanties met geheim nummer?
    Dat valt mij ook vaak op. Geheime nummers van officiële instanties. Heb je een vraag, dan kan je niet terugbellen.

    Wat mij ook opvalt, vergelijkbaar, e-mails met geen persoonlijke naam eronder, soms hooguit de Bedrijfsnaam,  en no-reply-antwoorden. Namen en Adressen moet je soms naar zoeken, voordat je het uiteindelijk gevonden heb.  Bijvoorbeeld de Forums: Sommige zijn een - en al anonimiteit.Reageerders reageren letterlijk met 'Anoniem', de moderator ondertekent met 'Moderator'. Ja, wie o wie zijn ze? Ze zijn gewoonweg niet te traceren. Je kan geen klacht indienen, als je dat zou willen. Eén verkeerd woord (niet eens een scheldwoord) of je wordt al geblokkeerd. En let dan op wat ze dan zelf nog schrijven! Ze plaatsen je zo in een hokje. Ze laten dus, die ze blokkeren,  met een verongelijkt gevoel achter. Ik vind dit allemaal geen stijl. Het wordt steeds gekker. Het wordt er allemaal niet leuker op. En gemakkelijker? Niet dus. Ik hoor mensen al meer klagen erover: "Ik heb het druk."  -  "Ik heb geen tijd." -  "Je bent zelf verantwoordelijk."

    Het is allemaal niet meer te volgen.
    Link
  • May 17, 2017 om 17:23
    Wat te doen bij telefonisch äfgesloten"abonnement
    Tegenwoordig als je naar bedrijven of instanties belt, nemen ze aan de andere kant wel eens gesprekken op, meestal voor trainingsdoeleinden. Zo wilde een bedrijf mij een goedkoper abonnement aanbieden. Later vertelde men dat het gesprek dan zou worden opgenomen. Een soort contrôle, maar ik had er toen al geen zin meer in. Hoewel het een voor mij geen onbekend bedrijf was/is, maar gezien eerdere ervaringen met andere onbekende bedrijven, kap ik dan toch liever af. Men kan het ook per e-mail regelen, dat gaat evengoed sneller als een brief en het staat dan zwart op wit. Maar op de een of andere manier schijnt dat zeker niet goed te werken.
    Met een smarthpone, zo u die heeft, kan men ook gesprekken opnemen. Als u dat doet met dit soort dingen, dan heeft u zelf een bewijs, dat u wel getelefoneerd heeft, als ze moeilijk gaan doen. Als men daar namelijk niet noteert wat u heeft gezegd, kan men naar elk bewijs fluiten. Soms merk ik dat men soms zo achteloos met de dingen omgaat. Het meest gevaarljike is om te zeggen: "Dat noteer ik straks wel." En dan gebeurt het soms helemaal niet, omdat er weer wat tussenkomt.
    Beste mevrouw, Koetsier, Waarschijnlijk heeft u geeneens zo'n ding, want het is best ingewikkeld. Ik ben zelf al metzo'n smartphone gestopt en ik ben een stuk jonger dan u. En ik zit zelf dus nog een tijdje vast aan juist dat contract met een provider. Mijn eigen schuld, maar ik leer er ook weer van, dat ik niet zo snel moet toehappen met dergelijke aanbiedingen. Ik hoop dat het gauw voor u opgelost wordt! Fijne avond! Marimelda.
    Link
  • May 17, 2017 om 16:58
    Wat te doen bij telefonisch äfgesloten"abonnement
    Beste mevr. Koetsier, Alles schriftelijk doen, dan heeft u alles zwart op wit. Mocht dat voor u bezwaarlijk zijn, vanwege uw leefttijd, misschien kan dan een familielid, een zoon of dochter, of broer of zus, u helpen hiermee.Tegenwoordig is men dikwijls kliphard in het zakenleven. En kwetsbare mensen zijn dan vaak de dupe van laakbare verkoopmethoden. Neem nooit een contract, want als u dat bijvoorbeeld niet op tijd opzegt, kan dat veel problemen opleveren.
    Link
  • May 7, 2017 om 23:22
    Heb een brief van de deurwaarder gekregen om tommy teleshoppen te betalen
    Heeft Fonzarello nog helemaal niet gereageerd?? Misschien is deze zaak al opgelost!?

    Een kennis van mij heeft een brief van een (voormalige?) bewoonster gehad eveneens van Tommy Teleshopping. ongestempeld. Dit lijkt me slechts een gewone brief of een herinnering tot betaling. Detail: Een postzegel van 2010, een beetje vreemd is dat wel. Omdat naar mijn mening een brief met deze datum in de brievenbus al veel eerder moet zijn leegemaakt. Dan nog een andere brief aan dezelfde naam gericht, maar niet van de huidige bewoner: Deze brief is van Incasso Ultimoo uit Woerden.Deze is wel gedateerd, namelijk 10-06-2016. Deze laatste 'Ultimoo' zie ik in een van de reacties voorbijkomen.

    Aangezien veel dingen per Internet geregeld worden, vindt ik de Internetwereld op zichzlef wel heel erg geheimzinnig, als je het goed op de keper beschouwt. Want wie snapt nu echt zelf hoe dit allemaal in elkaar steekt en in zijn werk gaat. Vrijwel niemand. De meesten weten hooguit het toetsenbord te bedienen, maar voor de rest is het vrij ingewikkeld. Het gaat vaak alleen om geld en zo snel mogelijk. Sinds de komst van de computer is de zakenwereld veel harder, zo niet keihard geworden, de goeden onder hen niet te na gesproken. Maar de meeste mensen tegenwoordig hebben het maar druk, druk, druk. Komt niemand dit bekend voor?
    Link
  • Apr 29, 2017 om 23:25
    Een loszittend raam in een deur klapt. Hoe kan men dit goed vast zetten?
    Inmiddels zijn mijn broer en ik naar de Gamma geweest dit spul (glasband en speciaal kit) te halen.
    Link
  • Apr 28, 2017 om 15:05
    Een loszittend raam in een deur klapt. Hoe kan men dit goed vast zetten?
    Lieve mensen,
    antwoord is al afdoende.
    Meer reacties zijn niet nodig!
    Groetjes van Marimelda.
    Link

Kassa

  • Home
  • Artikelen
  • Belbus
  • Gemist
  • Rubrieken

Service

  • WhatsApp-dienst
  • Nieuwsbrief
  • Contact
  • Veelgestelde vragen
  • Dossiers
  • Disclaimer
  • Cookie-instellingen

 

  • BNNVARA
  • Postbus 175
  • 1200 AD Hilversum