Antwoorden gegeven door: OFJM
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
Feb 18, 2019 om 23:59Mag een dealer een koop intrekken?
Je hebt een contract ondertekend, mits zowel jij als de dealer hebben getekend is ook hij gehouden aan de overeenkomst.
Dus dan zou je gewoon kunnen eisen dat de dealer de betreffende auto volgens overeenkomst levert.
Waarschijnlijk betekent het wel, dat je relatie met deze dealer nooit meer goedkomt.
Wel zou ik voor de zekerheid in je contract/overeenkomst even nakijken of er ontbindingsvoorwaarden zijn.
En of er ook in staat of en wanneer de dealer de overeenkomst zou mogen ontbinden (vaak als je bv. niet betaald etc.)
-
Feb 17, 2019 om 12:19CV-Installatie bedrijf stuurt factuur 5 keer zo hoog als offerte
Beste Jallist,
Bij dit soort dingen je e-mail altijd tot een minimum beperken.
Ga niet diep in op punten, dat levert eerder een heen en weer touwtrekken op.
Want zij gaan op jouw argumenten weer tegenargumenten verzinnen.
Je moet alleen een e-mail of aangetekende brief sturen dat:
1. het je bevreemd dat de werkzaamheden niet af zijn en zij nu al ene factuur sturen
2. je niet eens bent met de factuur gezien de eerdere offerte3
3. zij eerst de geoffreerde werkzaamheden af moeten maken voordat er überhaupt sprake is van enige betaling
4. graag hoor je van hun wanneer ze een afspraak willen maken om de 4e kraan te plaatsen.
------------------------------------------
Mocht je een (deel)betaling doen, dan zal het betreffende nedrijf waarschijnlijk nooit meer de 4e kraan komen doen.
Doe niks telefonisch. Laat alles per e-mail lopen. Mocht je toch dingen telefonisch doen, bevestig zo snel mogelijk het gesprek door een samenvatting,
van het gesprek per e-mail te bevestigen. Eindigend met: Mocht u niet eens zijn met het bovenstaande dan zie graag uw reactie tegemoet.
Het vervangen van een radiator kraan is het werk van 1 man, daar heb je geen (hulp) monteur bij nodig.
Dus ik zou de volgende keer maar 1 man toelaten of dit zeggen tegen de monteurs en daarna meteen e-mail sturen naar het bedrijf.
Dat je maar 1 monteur wilde voor de werkzaamheden. (let op minimuum nooit aangeven wat je gaat betalen of zo, dat is namelij voor later)
Mocht het werk helemaal af zijn, dan ga je met ze onderhandelen over de prijs.
Waarbij je (als ik jouw eerdere post zie), heel veel punten heb om ze tegen te spreken.
Maar let op bij het winnen van geschillen gaat het om de feiten en niet om gevoelens!