Antwoorden gegeven door: Tegen onzin
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
Jun 29, 2019 om 10:00Wie is aansprakelijk voor doodbijten hondBeste,
Als eerste gecondoleerd met het verlies van het hondje.
Het is jammer dat zo'n verlies nog extra sores met zich mee breng.
Het is inderdaad redelijk dat de schade vergoed moet worden.
Wettelijk zou de eigenaar dit moeten doen.
Op momnet van het voorval zou uw buurman in controle van de hond moeten zijn geweest. Deze is ook verantwoordlijk voor de actie van zijn dochter.
ZIjn verzekeraar zou moeten uitkeren.
Als de eigenaresse ook een dieren aansprakelijkheid verzekering heeft of een aansprakkelijkheid verzkering zou deze ook moeten uitkeren.
De verzekeraars maken graag gebruik van het feiten om naar een ander te wijzen. U moet uw schade vergoed krijgen en hoe de andere partijen dat oplossing is hun pakkie aan.
Voor een snelle en faire oplossing zou ik wel adviseren in gesprek te blijven en kijken of de eigenaresse en uw buurman het bedrag eerst aan u voorschieten en dan vervolgens zelf in dissucie gaan met hun eigen verzekering. -
Jun 29, 2019 om 09:49Waarom staat er geen informatie over de voorwaarden van het UWV scholingsbudget?Beste Joost,
Anders dan een aantal "veel reageerders" hieronder, met antwoorden waar u niet mee geholpen bent.
Er word in alle artikelen verwezen naar een adviseur of behandelaar.
Het is van te voren onduidelijk op basis waarvan deze adviseur of behandelaar zijn of haar beoordeling gaat baseren.
Een overzicht is wel te vinden. Wij snappen dat de onduidelijkheid wanneer de keuze tot omscholing beter is dan in hetzelfde vakgebied solliciteren. Niet altijd een gemakkelijke keuze is.
https://www.uwv.nl/overuwv/Images/moeilijk-vervulbare-vacatures-landelijk-overzicht-van-beroepen.pdf -
Jun 29, 2019 om 09:15Is mijn schuld bij de ggn wat ik 10 jaar heb niet een keer verjaard?Beste Adie,
Als u vind dat het GGN over de schreef is gegaan kunt u dat melden bij de NVI
https://www.nvio.nl/
Wederom incassobureau beboet
29-04-2019
(update) De Autoriteit Consument & Markt (ACM) heeft op 26 april jl opnieuw een boete uitgedeeld vanwege onterechte incassopraktijken. Nu aan het bedrijf achter DeReisPlanner dat consumenten rekeningen liet betalen na een onduidelijk aanbod voor het huren van een vakantievilla. Eerder waarschuwde ook ConsuWijzer al voor het bedrijf en adviseerde zij al om rekening van DeReisPlanner niet te betalen.
ACM: 'DeReisPlanner belde consumenten met een onduidelijk aanbod voor het huren van een vakantievilla. Consumenten ontvingen vervolgens een rekening zonder dat er een overeenkomst was gesloten. Dit mag niet. De overeenkomst is pas geldig als de consument schriftelijk heeft ingestemd met een duidelijk aanbod.
De ACM legt het bedrijf achter DeReisPlanner, NOPN B.V. (nu groothandel Imperial Food B.V. genaamd), een boete op van 360.000 euro. Deze boete is verhoogd omdat het bedrijf niet heeft meegewerkt aan het onderzoek van de ACM. Degene die leiding gaf aan de overtreding krijgt een persoonlijke boete van 40.000 euro. Cateautje Hijmans van den Bergh, bestuurslid ACM: “Een bedrijf mag klanten beslist niet onder druk zetten om onterechte rekeningen te betalen. Hier treden wij krachtig tegen op. Daarom beboeten wij zowel het bedrijf als de leidinggevende."
Ook Consuwijzer maakt melding van de ondeugdelijke praktijken van DeReisPlanner, lees hier het volledige bericht.
Ook via Nu.nl is er aandacht aan het fenomeen malafide incassobureaus besteed en zijn meerdere namen van dergelijke organisaties genoemd: lees hier het bericht na.
UPDATE (30 april 2019)
-
Jun 29, 2019 om 09:04Auto gekocht, maar waar is mijn trekhaak?Beste Jetje,
Op het OVI van de rdw is terug te vinden of de auto gekeurd is voor een Trek gewicht.
Staat hier geen getallen dat heeft de auto geen trekhaak gehad. -
Jun 29, 2019 om 09:01Mag een dealer een koop intrekken?Beste Luna,
U bent zeker niet onredelijk, en er is nog op redelijke wijze met de dealer hier uit te komen.
Stel een mail op met de de iemand van de bovag vereeniging in de CC
Spreek de dealer daar op aan en wijs hem op de inhoud van artikel http://www.wetboek-online.nl/wet/BW6/74.html
Gebruik dit stuk je tekst, maar benadruk dat u naar een faire oplossing wil werken. Wellicht heeft de dealer nog andere opties om toch een oplossing aan te bieden die uw ook goed past.
Meld ook zeker dat u op kassa heeft gezocht naar antwoorden. -
Jun 29, 2019 om 08:47Verzekeraars gebruiken RDW en CJIB als incassobureauBeste Lemmy,
Dank voor de iets uitgebreidere Reactie
Eerst wat meer informatie
Het stuk gaat niet over onszelf, wij helpen mensen met financiele problemen.
Die zijn soms door hun eigen toe doen daar in gekomen en soms buiten hun eigen schuld om.
Wij zijn van mening dat iedereen verzekerd moet zijn
Wij zijn ook van mening dat mensen die moedwillig niet verzekerd zijn aangepakt moeten worden, echter iedereen over de zelfde kam scheren zijn, is niet de oplossing. Mensen die welwillend zijn maar door onmacht/ onkunde en/of onrecht in een slechte situatie zitten.
Dit is 1 voorbeeld
Het blijkt dat als de premie van juni niet op 1 juli voldaan is dat er veel verzekeraars zijn die op 3 juli melding doen bij de RDW.
Als een persoon op 1 juli betaald heeft maar dit viel op een zaterdag, dan word ondanks dat het op 3 juli bij de verzekeraar binnen is, aangevoerd dat ze 1 dag de tijd hebben om het te verwerken.
Voorbeeld 2: als reactie op Joris w
Een persoon is aangereden door iemand die niet verzekerd was. Het opgelopen letsel zorgde voor een opname in een revalidatie centrum, Het geld op de betaal rekening werd gebruikt om alle onvoorzien kosten te betalen. Voor dat er een aanvulling werd gedaan, was de incasso al mislukt.
Toen deze persoon 2 maanden later thuis kwam lag er een brief van de RDW tussen. ondank dat de premies volledig betaal waren volgde er nog steeds een boete.
1
Weet je wat onrechtvaardig is? Niet verzekerd zijn door slecht betaalgedrag en dan iemand de vernieling inrijden die een hel moet doorstaan om enige vergoeding te kunnen krijgen.
Er is in deze digitale tijd geen enkele excuus meer om niet op tijd te betalen (als je problemen hebt met betalen omdat je niet altijd geld hebt moet je geen auto rijden, die is dan blijkbaar te duur voor je).
Het is erg makkelijk om een mening te geven van uit uw eigen situatie
Stel daarom eerste vragen:
Hier nogmaals de wat verduidelijkte vraag:
Is het rechtvaardig dat de verzekeraar de verzekering eerst opschort en dit gelijk meld bij de RDW, en dat hier een boete van 400 euro opstaat.
Wij zijn van mening dat de boete proportioneel moet zijn met de hoogte van het premie bedrag dus:
Als de premie 25 euro is moet de boete voor een eerste overtreding ook 25 euro zijn.