Terug naar het profiel
Antwoorden gegeven door: Trostomaat
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
Sep 19, 2020 om 19:55Deur al 31 jaar op erfschedingIk lees dat sommigen hier denken dat het argument 'ja, maar het is een nooduitgang' de vraagsteller kan helpen.
Dat lijkt me niet.
Als dat nooddeurverhaal al een 'argument' biedt voor de vraagsteller, dan zou de opbrengst daarvan slechts zijn dat de deur in geval van nood gebruikt moet kunnen worden. Dat is dus eigenlijk nooit. Het respecteren van de deur als nooduitgang betekent natuurlijk niet dat de deur iedere dag maximaal als normale deur gebruikt kan gaan worden.
[off topic verwijderd - redactie, ga s.v.p. in op het aan de orde gestelde als je reageert - de redactie] -
Sep 19, 2020 om 12:55Deur al 31 jaar op erfschedingVoor degene die beweert dat er, mijns inziens ten onrechte, sprake zou kunnen zijn van 'gewoonterecht' het volgende:
Om als grondslag voor gewoonterecht in aanmerking te komen moet een gewoonte aan onder andere deze voorwaarden voldoen:
- het moet een maatschappelijke gewoonte zijn. De gewoonte mag niet beperkt zijn tot enkele individuen, maar moet worden gedeeld door de samenleving in haar geheel, of in ieder geval door een grote maatschappelijke groep.
- er moet sprake zijn van keuzevrijheid, het moet mogelijk zijn van de gewoonte af te wijken.
- de gewoonte moet door de samenleving worden ervaren als bindend.
- de gewoonte moet bekrachtigd zijn door de persoon of groep die gezag uitoefent over de andere leden van de samenleving.'
Bron: Wikipedia (maar toch...).
Hoe er in deze casus sprake kan zijn van gewoonterecht is gegeven de definitie en voorwaarden rond gewoonterecht niet in te zien: het voldoet gewoon niet aan de voorwaarden.
Deze zaak draait om persoonlijke, indiduele afspraken die buren al dan niet met elkaar maken. Dat is het uitgangspunt. Met gewoonterecht heeft dit niets te maken. -
Sep 19, 2020 om 12:40Swiss sense matrasIk lees dat Swiss Sense een '90 dagen omruilgarantie' biedt.
Is die niet van toepassing op uw aankoop?
Swiss Sense vindt het kennelijk belangrijk dat matrassen ook écht uitgeprobeerd worden en dat niet binnen een paar dagen klanten aangeven dat ze het ding terug willen brengen.
Daarom zal dit in de voorwaarden staan: '3.2 Je dient jouw boxspring of matras minimaal 30 dagen uitgeprobeerd te hebben. Je lichaam heeft namelijk tijd nodig om te ‘wennen’ aan een nieuw slaapsysteem.'
Dat verklaart ook de opmerking van de verkoopster om 'het zeker drie weken aan te kijken'.
Mijn advies:
- denk niet te veel na over wat in de winkel al dan niet gezegd is (bijv. m.b.t. die 85 kilo-grens),
- geef het matras een eerlijke kans, en
- maak gebruik van de omruilgarantie als over een paar weken blijkt dat het matras voor u niet voldoet. -
Sep 7, 2020 om 18:15Vreemde werkwijze Coolmix'Als ik had geweten dat er bepaalde voorwaarden aan de upgrade hadden gezeten (bijv. dat deze niet gegeven kan worden als het toestel bij retour toch blijkt te werken), dan had ik een andere werkwijze voorgesteld.'
Dat snap ik niet. Waarom zou u dan een andere werkwijze hebben voorgesteld? Het toestel was toch defect volgens u? -
Sep 5, 2020 om 20:33SpoofingHet probleem is niet 'spoofing', het probleem is goedgelovige slachtoffers die om bereid zijn de grootst mogelijke onzin te geloven als ze denken dat een telefoontje écht van de bank afkomstig is.
Die laatste claim is overigens bijzonder twijfelachtig. Alsof iedereen het nummer van de eigen bank kent of herkent.
Het zou mij niet verbazen als deze mensen erin getrapt zijn zonder op dat nummer te letten.
Niet verstandig van de Rabobank om de schade te vergoeden gezien de motivatie die ze gebruiken: 'omdat het voor de klant lijkt alsof het echt vanuit de bank komt en de identiteit van de bank door de oplichter wordt gebruikt.'. Dat beleid kan een dure grap worden. Drie keer raden wie dat gaat betalen. -
Sep 5, 2020 om 14:33Basic Fit 8 weken gratis sporten aanbod geweigerdMet welke exacte tekst is dit aanbod onder uw aandacht gebracht?
-
Sep 5, 2020 om 13:19hoe koppel ik mijn harde schijf aan mijn ipadAntwoord: met de juiste kabel. Dat zal waarschijnlijk een zgn. Lightning-naar-USB-kabel zijn.
Check of de poort op de iPad inderdaad van het Lightningtype is.
Via de bestanden app van de Ipad zou je dan moeten kunnen zien wat op de externe harde schijf staat en kun je bestanden uitwisselen. -
Sep 5, 2020 om 01:59Mag Jumbo zonder vermelding vooraf zomaar een leverdatum wijzigen?Jumbo ontkent dus de datum gewijzigd te hebben. Dat klinkt plausibel omdat het wat vreemd dat een winkel de bezorgdatum die door de klant verzocht is, zo maar 14 dagen de toekomst in zou schuiven.
Toch nog maar eens met u vriendin praten dan. Misschien per ongeluk iets gewijzigd via de app? Of wellicht bent u een bug op het spoor. U heeft sowieso uw verhaal uit de tweede hand, van horen zeggen, dus wellicht zit daar ook nog wat ruis op de lijn. -
Aug 30, 2020 om 12:52Coolbleu hun afhandeling met de klant.U zit dit met een wasmachine die niet kapot was (ten onrechte als zodanig gemeld bij Coolblue). maar die niet de eigenschappen bezit waar u op rekende.
Cruciale vraag is: waren uw verwachtingen gerechtvaardigd?
Lastig te beantwoorden.
Het is niet zo dat alleen het feit dat u zit opgescheept met een wasmachine die 'niet aan uw eisen voldoet', maakt dat u in uw recht staat. -
Aug 29, 2020 om 19:55VliegmaatschappijenHet antwoord is simpel. In principe geldt: koop is koop.
Er zijn natuurlijk wel luchtvaartmaatschappijen waarbij je kunt omboeken. Misschien wel zonder extra kosten, vanwege de bijzondere situatie.
'Schandelijk' of niet, een verrassing zal het niet zijn dat u uw geld kwijt bent. Als het goed is, waren die voorwaarden immers al bekend op het moment van boeken. Zo nee, dan heeft u een punt.
Als annuleren financieel niet uitmaakt ten opzichte van niet annuleren, had u beter niet kunnen annuleren, en zeker niet maanden tevoren. Maar goed, dat is achteraf praten.