Terug naar het profiel
Antwoorden gegeven door: Tryingtohelp
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
Jan 9, 2021 om 19:02Transavia en omboekenBeste Silvia1962,
het lijkt mij waarschijnlijk dat vliegen in maart nog niet door zal gaan. Als Transavia annuleert dienen zij u te voorzien van een Voucher/Geld terug.
Als ik u was zou ik het afwachten, als u zelf annuleert ligt het allemaal heel anders. -
Jan 9, 2021 om 17:31Refund vliegticketsBeste Nick Ligthart,
u heeft helemaal gelijk en staat in uw recht. De € 83,- mogen niet ingehouden worden.
Gelijk hebben en gelijk krijgen zijn 2 verschillende dingen.
Wellicht dat de ACM u verder kan helpen hiermee, u bent vast en zeker niet de enige gedupeerde. -
Jan 8, 2021 om 17:37Mag een factuur worden gestuurd zonder kennisgeving van de kosten die gerekend werden?Beste Ankebergen,
als ik u was zou ik gewoon het gesprek aangaan met de studentenvereniging. Dat de kosten op voorhand niet zijn aangegeven door de studentenvereniging maakt hun positie er ook niet sterker op. Wettelijk zal het allemaal lastig zijn (voor u en voor de studentenvereniging) als er, zoals ik het begrijp, niets op schrift is vastgesteld. Dus probeer er samen uit te komen, hoop dat het u lukt om op een bedrag uit te komen dat zowel voor u als voor de studentenvereniging acceptabel is. -
Jan 8, 2021 om 17:28Feenstra eist van mij €800 omdat ik van ze af wil al jaren ik heb geen gas kan dBeste Kees van Riel,
als ik uw vraag goed begrijp dan bent u een contract aangegaan waar u nu vanaf wilt en de afkoopsom die Feenstra u in rekening wil brengen vind u onredelijk.
Mijn advies aan u is om uw schrijven direct te richten aan de directeur van Feentra (al dan niet aangetekend). In uw schrijven geeft u aan dat u de afkoopsom onredelijk vind en geeft u aan wat volgens u wel redelijk is.
Wij hadden 2 contracten bij Feenstra en nog niet zo lang geleden liepen wij ook tegen de muur op bij Feenstra (begrijpelijk, die mensen doen gewoon hun werk zoals ze opgedragen is). Na direct contact met de directeur van Feenstra hebben we (tegen een voor ons zeer aanvaardbare prijs) één contract afgekocht en het andere contract gewijzigd, we zijn dus nog steeds klant bij Feenstra. Onze ervaring is dat de directie van Feenstra zeer zeker open staat om het voor beide partijen tot een goed einde te brengen. Hoop dat u wat heeft aan mijn advies. -
Jan 8, 2021 om 16:59Extra rekening meer dan jaar na boeken van een camperBeste denleeg, u heeft uw best gedaan om alles goed uit te leggen, of ik het allemaal goed begrijp is een tweede :-).
U bent een overeenkomst aangegaan en de verhuurder heeft u een korting verleend. Het kan natuurlijk niet dat de verhuurder achteraf een korting terug gaat draaien. Als ik het goed begrijp dan is de toon van de verhuurder redelijk intimiderend. Iemand die zeker van zijn/haar zaak is hoeft niet intimiderend te zijn, die blijft 'to the point'.
Het inschakelen van een incassobureau kan iedereen. Wat ik in uw geval wel zou doen richting het incassobureau/de verhuurder is protesteren/afwijzen van de gevordere incasso (gewoon kort houden: "ik herken mij zelf niet in deze vordering en kan deze derhalve niet voldoen." Wellicht nog aangevuld met "Gaarne ontvang ik van u de wettelijke grond waarop deze vordering berust."). Een incassobureau kan verder niets (hoop dat het niet teveel onrust bij u veroorzaakt), maar mocht de verhuurder richting de rechtbank willen gaan dan is kan het geen kwaad dat u de gevorderde incasso heeft afgewezen.
Hoop voor u dat het allemaal goed afloopt en voor iedereen dat we spoedig weer lekker vrij op vakantie kunnen gaan. -
Jan 2, 2021 om 18:04Truuly benadeeld onrechtvaardig hun klantenBeste S.Quist,
dank u wel voor het aanmaken van deze vraag. Hopelijk helpt het om anderen te waarschuwen, wat als ik het goed begrijp ook de intentie is van uw vraag. -
Oct 4, 2020 om 12:28Eurowings vlucht geannuleerd, voucher gekregen maar willen eigenlijk geld terugBeste Tnitro,
u staat in uw recht als u uw geld terug vraagt en het voucher weigert.
Men zal wellicht proberen om het voucher toch te slijten aan u en zeggen dat geld terug niet tot de mogelijkheden behoort maar dat is niet correct.
Wij hebben hetzelfde meegemaakt en voet bij stuk gehouden. Bij de ontvangst van het voucher meteen aangegeven dat we het voucher niet wilden en ons geld terug gevraagd. Met de nodige druk hebben we inmiddels ons geld terug (was niet bij Eurowings). -
Oct 4, 2020 om 12:11alles in 1 contractBeste W.Meens,
ik betwijfel of budget het hier wel bij het juiste einde heeft.
Op Consuwijzer, https://www.consuwijzer.nl/telefoon-internet-en-tv/abonnementen/aanbieder-verandert-prijzen-of-algemene-voorwaarden , lees ik de volgende tekst:
Wanneer mag ik mijn abonnement kosteloos opzeggen?
Is de wijziging in uw nadeel? Bijvoorbeeld omdat de prijs omhoog gaat of omdat er televisiezenders verdwijnen? Dan mag u het abonnement zonder verdere kosten opzeggen.
dit lijkt mij het geval te zijn als ik u goed begrepen heb. Ik zou budget hier op wijzen (wellicht consuwijzer nog raadplegen of in cc van email zetten).
Hoop dat u snel weer kunt genieten van uw geliefde tv-zenders.
-
Sep 1, 2012 om 16:37aanbieding van werk medische polikliniekDank u wel voor de waarschuwing.
Uiteraard niet op ingaan. -
Sep 1, 2012 om 16:08Slechte service Media Markt & AppleBeste pickske,
hoop dat het u lukt via apple om uw Macbook snel en goed gerepareerd te krijen. Als ik in uw schoenen stond dan zou ik kiezen voor de reparatie via apple.
Heb persoonlijk vroeger vaker artikelen gekocht bij Mediamarkt maar het is mijn winkel niet meer. Mediamarkt is simpelweg te duur en het woord service heeft voor Mediamarkt geen enkele waarde.
Het is een mooie winkel om te kijken wat er te koop is, ze hebben heel veel, maar het daadwerkelijk kopen doe ik elders.
En mocht Mediamarkt in een uitzonderlijk geval iets goedkoper zijn dan gun ik ze dat ook niet. Gewoon normaal en fatsoenlijk met mensen omgaan is mij ook wat waard en uit mijn ervaringen met Mediamarkt concludeer ik dat dat voor Mediamakrt niet echt veel waarde heeft.
Hoop dat uw Macbook weer snel goed werkend is.