Antwoorden gegeven door: Vattenfall Medewerker
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
Feb 5, 2024 om 12:12Jaarafrekening Vattenfall stuk hoger dan verwacht nav termijnbedragadvies
Goedemiddag,
Fijn dat je toch geld terugkreeg! Al kan ik me voorstellen dat het een tegenvaller is als je een hogere teruggave verwachtte. We hadden in september last van een bug in het termijnbedragadvies. Hierdoor kwam het voor dat we adviseerden het termijnbedrag te verlagen, terwijl er een bijbetaling werd verwacht. Het advies gaf op dat moment ook aan dat we een bijbetaling verwachtten. Die bug speelde ook bij een aantal klanten met oudere, niet slimme, meters.
Gelukkig zijn er maar weinig mensen geweest die naar aanleiding van dit advies het termijnbedrag hebben verlaagd. Omdat dit voor hen wel nadelige gevolgen kon hebben, hebben we ervoor gekozen deze groep te informeren.
Ik check graag dubbel voor je of het advies in september inderdaad te laag was door die bug of dat er iets anders speelt. Wil je hiervoor een mailtje sturen naar webcare@vattenfall.nl met je klantnummer, achternaam, geboortedatum, laatste 3 cijfers van je rekeningnummer en een link naar dit bericht?
Vriendelijke groet,
Ellen, Vattenfall
-
Jan 23, 2024 om 11:57Ik ben zonder mijn toestemming overgezet naar Innova EnergieGoedemorgen,
Wat een ontzettend vervelende situatie! Natuurlijk kijken we graag met je mee hoe we dit samen kunnen oplossen. Wil je hiervoor een mailtje sturen naar webcare@vattenfall.nl met daarin een samenvatting van de situatie, je klantnummer, achternaam, geboortedatum en de laatste 3 cijfers van je rekeningnummer?
Vriendelijke groet,
Ellen, Vattenfall -
Dec 22, 2023 om 11:01OPLICHTING DOOR VATTENFALL MET BLIJVEN LOONTKORTING
Goedemiddag Dorus,
De Blijven Loont korting wordt berekend op het kale leveringstarief voor stroom. Dit staat los van het prijsplafond. Was je tarief met korting hoger dan het plafondtarief? Dan betaal je het plafondtarief. Daarop geldt geen verdere korting.
Uit je verhaal maak ik op dat je niet boven het verbruiksplafond uit kwam. Het kan zijn dat je contracttarieven, ook mét de Blijven Loont korting, wel hoger waren dan het prijsplafond. Laten we samen eens kijken hoe dit precies zit. Neem je hiervoor contact met ons op via WhatsApp? Dit kan via wa.me/31208920230
Vriendelijke groet,
Ellen, Vattenfall -
Dec 21, 2023 om 09:38OPLICHTING DOOR VATTENFALL MET BLIJVEN LOONTKORTING
Goedemorgen Dorus,
Wat vervelend om te lezen dat je zo ontevreden bent over onze nota en wat jammer dat je er nog niet uit bent gekomen met ons.
In 2023 geldt er inderdaad een plafondtarief. Dit wil zeggen; wanneer jouw tarieven (inclusief Blijven Loont-korting) hoger uitkomen dan de gestelde plafondtarieven van overheid, betaal je de vastgestelde tarieven van de overheid. Dit is € 0,40 per kWh en € 1,45 per m3. Over plafondtarieven bieden wij geen Blijven Loont-korting, aangezien je al een gereduceerd tarief betaald.
Mocht je nog vragen hebben, kun je bij ons terecht op: https://www.vattenfall.nl/klantenservice/contact/
Vriendelijke groet,
Nancy, Vattenfall Webcare
-
May 30, 2023 om 13:42Energiecontract Vattenfall
Goedemiddag,
De voorwaarde aan Blijven Loont is dat er twee producten bij ons worden afgenomen (stroom/gas of stroom/warmte). Wanneer je niet voldoet aan de voorwaarde, zal de korting vervallen. Wel hebben wij je als compensatie 2000 Blijven Loont punten aangeboden (lees ik in de andere platformen waar ik je klacht ook tegenkom). Deze punten bieden wij je aan om nog meer te kunnen verduurzamen in huis en daarmee te kunnen besparen.
Zoals een van de andere lezers al schreven, zijn wij nog aan het bekijken of we een vervanger van Blijven Loont kunnen bieden.
Vriendelijke groet,
Nancy, Vattenfall
-
May 4, 2023 om 13:09OvervalGoedemiddag,
Logisch dat je hier vragen over hebt. Wij kijken graag even met je mee om te zien wat er aan d ehand is en hoe we dit kunnen oplossen. Hiervoor hebben we gegevsn van je nodig. Wil je daarom contact met ons opnemen via: https://www.vattenfall.nl/klantenservice/contact/
Vriendelijke groet,
Joeri, Vattenfall -
Nov 29, 2022 om 13:46Vage tarieven Vattenfall!Goedemiddag,
Ik snap dat je hier vraagtekens bij hebt. Voor ons standaard variabele contract zijn de tarieven voor iedereen gelijk. Met 25% korting zou je dan lagere tarieven moeten hebben dan met 10% korting. Ik kijk graag met je mee hoe het zit met jouw korting. Stuur je hiervoor een mailtje naar webcare@vattenfall.nl met je klantnummer, achternaam, geboortedatum en de laatste 3 cijfers van je rekeningnummer? Als je in het mailtje ook even de link naar dit topic meestuurt kunnen we je gelijk verder helpen.
Vriendelijke groet,
Ellen, Vattenfall -
Nov 3, 2022 om 11:28Mag vattenfall mijn termijn bedrag op een limiet zetten ?
Goedemorgen Rene,
Wanneer je een advies over je termijnbedrag bij ons aanvraagt, wijzigen wij deze alleen wanneer je hiervoor kiest. Je mag dus ook je eigen bedrag behouden of een ander bedrag doorgeven. Zodra je de wijziging hebt doorgevoerd, zit er wel een max aan het verlagen van je temrmijnbedrag. Dit is om te voorkomen dat je in een later stadium voor verrassingen komt te staan m.b.t. te laag betalen voor je verbruik. Wij dwingen dan niet af dat je € 100,- meer gaat betalen, maar wel dat je contact zoekt om de verlaging te overleggen.
Wij kijken graag even met je mee en zo nodig, kunnen wij uiteraard verlagen. Zoek je contact met ons via: https://www.vattenfall.nl/klantenservice/contact/
Vriendelijke groet,
Nancy, Vattenfall
-
Oct 4, 2022 om 16:13Vermindering Energiebelasting lager vanaf juli 2022?Goedemiddag,
Goed dat je deze vraag stelt. Op je jaarafrekening verrekenen wij de vermindering energiebelasting. De BTW wordt op het einde van de rekening berekend en gaat dus ook over de vermindering. Het bedrag van € 824,77 is inclusief 21% BTW. Per 1 juli is de BTW tijdelijk verlaagd naar 9% BTW. Omdat de BTW ook over de vermindering energiebelasting gaat, is de korting hierdoor lager.
Vriendelijke groet,
Ellen, Vattenfall -
Sep 13, 2022 om 13:57Variabel leveringscontractGoedemiddag,
In Mijn Vattenfall vind je bij het kopje Correspondentie alle contractbevestigingen. Had je hiervoor een vast contract, dan staat op de bevestiging daarvan tot welke datum dat liep. Op het moment dat een vast contract afloopt doen we je een nieuw aanbod op. Als je dat, om wat voor reden dan ook, niet accepteert krijg je een variabel contract. Dit gaat dan in per de einddatum van je vaste contract. We mogen een contract niet stilzwijgend verlengen met vaste tarieven.
Natuurlijk kan ik één en ander ook voor je nakijken. Stuur je dan een mailtje naar webcare@vattenfall.nl met daarin een referentie naar dit bericht, je klantnummer, achternaam, geboortedatum en de laatste 3 cijfers van je rekeningnummer?
Vriendelijke groet,
Ellen, Vattenfall