Terug naar het profiel
Antwoorden gegeven door: ajleeuw
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
Jul 9, 2010 om 12:29Te hoog gasverbruik?Wij kregen ook een extreem hoge gasrekening, we zouden 7000 m3 verbruikt hebben. Wij hadden een zgn. slimme gasmeter van Landis en Gyr. Bij testen (alle gasverbruikende apparaten uit, hoofdkraan dicht) bleek dat de meter gewoon doorliep. We zaten op een verbruik van 70 m3 per dag. Na veel gedoe bleek dat Stedin al wist dat deze meterserie vervangen moest worden, maar had dat nog niet gedaan. Na terugplaatsing van gewone meter zitten we op een normale 1 à 2 m3 per dag. Alleen hebben we nu nog een hoop gedoe om de nota van Eneco gecorrigeerd te krijgen, maar dat is een ander verhaal. Kortom, probeer zelf te testen of de meter wel goed functioneert, en noteer dagelijks de meterstanden. En als het idd om een slimme digitale meter gaat: bij ons bleek dat het cijfer uiterst rechts op de display geen cijfer is, maar een foutmelding. Wij dachten dat het een 6 was, maar bij de buren was dit veldje leeg.
-
May 5, 2010 om 10:27Problemen Nuon en LianderWij hebben hetzelfde probleem maar dan bij Eneco en netbeheerder Stedin, We kregen een slimme meter en een jaarrekening van ruim 4000 euro. Met de domme meter verbruikten we niet meer dan 1500 m3 en volgens de slimme meter 7000 m3 gas. Na heel veel zoeken en speuren zijn we er achter gekomen dat de display van de meter een foutmelding aangaf, en dat de meter dus defect is. Dit schijnt regelmatig voor te komen in bepaalde series van deze meters, bij ons was het een meter van Landis en Gyr. Verispect, dat is de toezichthouder op meetapparatuur, heeft Eneco en Stedin hier al ruime tijd geleden van op de hoogte gesteld. Toen ik met dat verhaal uiteindelijk bij Stedin kwam kreeg ik te horen dat ze net van plan waren om die meters te vervangen. Ja, ja. Ik heb wel alles zelf moeten uitzoeken en ben door niemand geholpen. Het enige wat je als standaard antwoord krijgt is: schakel maar een installatiebedrijf in om het lek op te sporen (tuurlijk, op sommige dagen "lekte" het 70 m3 gas, maar geen ontploffing) en laat de meter maar ijken, maar wel op basis van ongelijk. Ik ben er nog steeds ontzettende boos over. De meter is gisteren vervangen, heb lekker een domme meter genomen, geen gedoe meer. Ik moet nu afwachten hoe de correctienota uitvalt, maar ik ben er nog niet gerust op. Die energiebedrijven hebben ons consumenten vreselijk in de tang, als er iets mis gaat moet je zoveel moed en doorzettingsvermogen hebben om er tegen in te gaan dat een hoop mensen het er maar bij laten zitten. Kassa voor de energiebedrijven.
-
Apr 9, 2010 om 13:40Onterecht: gasverbruik 6x zo hoog als de jaren ervoor?!Bij ons is Inmiddels duidelijk wat er aan de hand is, de meter is defect. Dat is te zien aan een foutmelding op de display die erg op een cijfer lijkt, vandaar niet eerder ontdekt. Ik heb dat zelf moeten uitvinden, Eneco heeft geen hand uitgestoken, komt zelfs niet kijken terwijl ze al sinds juli 2009 weten dat er in deze serie defecte meters in omloop zijn en van Verispect (=toezichthouder metrologische instrumenten) opdracht hebben gekregen deze te vervangen. Ik heb dit doorgegeven aan Eneco en wacht nog steeds op antwoord. Hoeveel meer mensen hebben dit probleem gehad en hebben toch maar betaald?? Als ik het advies van Eneco zou hebben opgevolgd had ik nu een installatiebedrijf laten komen voor veel geld en een ijking laten uitvoering terwijl dat niet nodig is. En dat terwijl Eneco de foutmelding op afstand zou moeten kunnen zien!! Schandalig vind ik het, en ik ben bang dat veel meer mensen de dupe zijn geworden van deze praktijken. Ik ken er in ieder geval 1 bij mij in de buurt, gelukkig heb ik haar kunnen informeren zodat ze weet dat ze de rekening niet hoeft te betalen. Ik hoop dat Eneco flink op de vingers getikt wordt door Verispect, want dit kan echt niet door de beugel.
-
Mar 19, 2010 om 00:04Onterecht: gasverbruik 6x zo hoog als de jaren ervoor?!Ik heb het zelfde probleem maar dan bij Eneco. Ik werd vandaag gebeld door Eneco omdat ik anders zo zou schrikken als ik de eindafrekening in de bus kreeg. Nou dat klopt, ik zou 3500 euro bij moeten betalen en ons maandbedrag wordt verhoogd van 180 naar 455 euro. Situatie, gezin van 4 personen in tusseneengezinswoning, redelijk geisoleerd, dubbel glas, open haard die wij veel gebruiken voor verwarming, hr cv ketel van nog geen 2 jaar oud. Wij wonen hier 7 jaar en hebben tot nu toe zo'n 1800 m3 gas gebruikt op jaarbasis tegen een verbruik van 7500 m3 in 2009 volgens Eneco. Wij doen niks anders tov voorgaande jaren, maar hebben wel vorig jaar een nieuwe "slimme" meter gekregen. Nou,die meter is idd slim, maar wel in het voordeel van Eneco. Ik kan gewoon geen andere verklaring bedenken voor het verschil. Maar ik kan wel janken bij het idee dat ik nu weer een heel gevecht aan moet gaan om daarin mijn gelijk aan te tonen.