Antwoorden gegeven door: ammo
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
May 13, 2006 om 20:45tele2 compleet
Ik heb Tele2compleet aangevraagd vanuit ADSL Zonnetlite (versatel, later alweer tele2) powered by KPN ADSL. Mijn ADSL moest dus van KPN over naar Tele2 en mijn zonnet/versatel account moest blijven bestaan, behalve dan onder andere voorwaarden en zonder BelVoordelig van Versatel. Plus migratie nummerbehoud KPN belbasis naar VOIP Tele2. Geheel geregeld door Tele2.
Binnen de beloofde termijn ontving ik het DHZ pakket. Een brief van KPN over de opzegging, ik moest verder niets doen. Nummerbehoud, alles kwam goed.
Twee dagen na de ontvangst van het modem kon ik het aansluiten en het werkte allemaal zoals beloofd direct. De handleiding is niet echt helder over alles, het "doorschakelverhaal met *21" is niet echt duidelijk opgeschreven.
Twee dagen later werkte het niet meer, zowel mijn telefonie a;s mijn internet niet. Ik ben (zakelijk) erg afhankelijk van internet dus ik ben direct gaan bellen (lokaal tarief!!!!) en ben echt heel netjes en vakkundig en geduldig geholpen. Het werkte niet, er was geen melding van de centrale te verkrijgen en ik moest maar even wachten, paar dagen hooguit en ik zou worden teruggebeld.
Telefoon weer teruggezet op KPN stekker, en *21 opgeheven en ik was in elk geval weer even bereikbaar. Geen internet.
24 uur later check ik het modem, alles groen. Checken, alles werkte, telefoon en internet. Heeft te maken met nummermigratie, kan vaak niet naadloos over.
Ik ben zeer tevreden met de verbinding, is erg stabiel en snel. VOIP is wel iets minder van kwaliteit en mijn TONE-kiezen (DTMF tonen van het telefoontoestel om een nummer te kiezen) moet ik heel lanzaam doen... dat is wennen en daar ga ik ook nog over bellen. In het begin van een gesprek heb ik vaak in de eerste woorden een wederzijdse echo. Dat is snel over. Geen gestotter of gehaper bij mij.
Wel factureerproblemen. Natuurlijk hebben ze tot twee maal aan toe zonnet-Lite gefactureerd en direct na een mail weer gecrediteerd. Ook een teveel BelVoordelig (dat met ingang van het Tele2Compleet abonnement helemaal ophield te bestaan) gefactureerde bedrag wordt direct na een mail gecrediteerd. Je moet dus wel even scherp blijven want je moet er vanuit gaan dat ze fouten maken. Maar ik vind wel dat ze die snel herstellen, tot nu toe.
Overigens, of ze nou al wisten dat het weer werkte of niet... ik ben nooit meer teruggebeld... maar och... het werkt wel.
-
May 13, 2006 om 20:44tele2 compleet
Ik heb Tele2compleet aangevraagd vanuit ADSL Zonnetlite (versatel, later alweer tele2) powered by KPN ADSL. Mijn ADSL moest dus van KPN over naar Tele2 en mijn zonnet/versatel account moest blijven bestaan, behalve dan onder andere voorwaarden en zonder BelVoordelig van Versatel. Plus migratie nummerbehoud KPN belbasis naar VOIP Tele2. Geheel geregeld door Tele2.
Binnen de beloofde termijn ontving ik het DHZ pakket. Een brief van KPN over de opzegging, ik moest verder niets doen. Nummerbehoud, alles kwam goed.
Twee dagen na de ontvangst van het modem kon ik het aansluiten en het werkte allemaal zoals beloofd direct. De handleiding is niet echt helder over alles, het "doorschakelverhaal met *21" is niet echt duidelijk opgeschreven.
Twee dagen later werkte het niet meer, zowel mijn telefonie a;s mijn internet niet. Ik ben (zakelijk) erg afhankelijk van internet dus ik ben direct gaan bellen (lokaal tarief!!!!) en ben echt heel netjes en vakkundig en geduldig geholpen. Het werkte niet, er was geen melding van de centrale te verkrijgen en ik moest maar even wachten, paar dagen hooguit en ik zou worden teruggebeld.
Telefoon weer teruggezet op KPN stekker, en *21 opgeheven en ik was in elk geval weer even bereikbaar. Geen internet.
24 uur later check ik het modem, alles groen. Checken, alles werkte, telefoon en internet. Heeft te maken met nummermigratie, kan vaak niet naadloos over.
Ik ben zeer tevreden met de verbinding, is erg stabiel en snel. VOIP is wel iets minder van kwaliteit en mijn TONE-kiezen (DTMF tonen van het telefoontoestel om een nummer te kiezen) moet ik heel lanzaam doen... dat is wennen en daar ga ik ook nog over bellen. In het begin van een gesprek heb ik vaak in de eerste woorden een wederzijdse echo. Dat is snel over. Geen gestotter of gehaper bij mij.
Wel factureerproblemen. Natuurlijk hebben ze tot twee maal aan toe zonnet-Lite gefactureerd en direct na een mail weer gecrediteerd. Ook een teveel BelVoordelig (dat met ingang van het Tele2Compleet abonnement helemaal ophield te bestaan) gefactureerde bedrag wordt direct na een mail gecrediteerd. Je moet dus wel even scherp blijven want je moet er vanuit gaan dat ze fouten maken. Maar ik vind wel dat ze die snel herstellen, tot nu toe.
Overigens, of ze nou al wisten dat het weer werkte of niet... ik ben nooit meer teruggebeld... maar och... het wert wel.