Antwoorden gegeven door: arja35
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
Nov 16, 2005 om 09:41Zijn er meer Dell Laptops die uitvallen na garantie?
ESSENTIE VAN MIJN KLACHTENBRIEF, VRIJ TE GEBRUIKEN VOOR GEINTERESSEERDEN
RESULTAAT: GRATIS REPARATIE
Mijn klacht:
Wanneer de laptop tijdens opstarten en/of gebruik wordt bewogen loopt de computer vast, geeft rare piepjes en wil niet meer werken. De technisch medewerker laat mij telefonisch alle mogelijke klepjes en hokjes van de laptop openen om het probleem te detecteren: harde schijf eruit, het geheugen, DVD speler etc. Uiteindelijk doet de laptop steeds vreemder en begeeft deze het uiteindelijk helemaal. Conclusie van de helpdeskmedewerker (samenvatting): het moederbord is kapot en misschien nog meer. U kunt dit probleem laten repareren, rekent u minimaal op 600 euro. Misschien kunt u beter een nieuwe laptop kopen. Na mijn vraag of er voor een systeem dat het begeeft terwijl het nog geen 1,5 jaar oud is, kortingen worden verleend bij reparatie of aanschaf van een nieuwe computer, krijg ik als antwoord dat hier niets voor aangeboden kan worden. Het telefoongesprek wordt afgesloten met de belofte binnen 2 dagen een offerte voor reparatie te sturen.
Belangrijke info:
Intussen heb ik via Britse internetfora en het Nederlandse programma Kassa (Vara) gesignaleerd dat veel gebruikers van de Dell Inspiron 5150 soortgelijke problemen ervaren als ik. De 5150 begeeft het nogal eens vlak na de garantieperiode (14-18 maanden oud). Reactie van technische helpdeskmedewerkers bij Dell lijken sterk op die ikzelf heb ervaren (misschien kunt u beter een nieuwe kopen). Mensen die een reparatie van circa 600 euro laten uitvoeren komen soms na een half jaar in identieke problemen terecht. Conclusie: de Inspiron 5150 is een serie met structurele fouten, en Dell neemt hiervoor geen verantwoordelijkheid. Tijdens het telefoongesprek leg ik dit voor aan Willem Meuleman van Dell CC. Hij zegt van niets te weten en adviseert mij een brief te schrijven aan Customer Care.
-
Nov 16, 2005 om 09:35Zijn er meer Dell Laptops die uitvallen na garantie?
Ik heb precies hetzelfde probleem ervaren. Nadat ik een klacht had ingediend, eerst per mail (met een cc naar kassa@vara.nl !!), en toen per brief aan Customer Care, heb ik de reparatie geheel op kosten van Dell kunnen laten maken. Het typische was wel dat dit alles telefonisch werd afgehandeld, laptop is via DHL opgehaald en gerepareerd terug gebracht, maar ik heb er niets van op papier gekregen. Waarschijnlijk willen ze geen precedent scheppen. Maar: maak gerust gebruik van deze info en je kunt dus refereren aan het feit dat mijn laptop uiteindelijk gratis is gemaakt. Mijn klachtenbrief wil ik je ook best opsturen, ik kan 'm niet in dit fprum plakken omdat de tekst daarvoor te lang is. als je me je e-mail adres laat weten stuur ik 'm je op.
Mvg, Arja Veerman, Zeist
-
Sep 12, 2005 om 22:07laptop loopt avst als hij bewogen wordt
http://kassa.vara.nl/portal?_uc=n&_li=y&_scr=cons_question&qid=94872&cat=620
Zie hier soortgelijke klachten met de Dell 5150. Op Britse internetfora zijn duizenden gedupeerden van dit systeem en probleem te vinden...
-
Sep 12, 2005 om 22:04laptop loopt avst als hij bewogen wordt
Is het toevallig een dell 5150? Zo ja: mail me even op arja.veerman@xs4all.nl E is hier iets vreemds gaande, het regent momenteel dit soort klachten met dit systeem...
-
Sep 7, 2005 om 21:09Zijn er meer Dell Laptops die uitvallen na garantie?
Nog even ter verdere informatie:
Gegevens probleem:
- dell inspiron 5150; aanschaf mei 2004(1700 euro); uitval dd 5 sept 05.
- bij de minste aanraking (in het begin vlakbij CD-rom,later bij alles) stopt de computer ermee, tikkend geluid. inmiddels doet ie helemaal NIETS meer. Diagnose Dell:moederboard kapot, misschien nog wel meer. Kosten: tenminste 600 euro.
Graag doe ik mee aan gezamenlijke protest. Mijn e-mail adres is arja.veerman@xs4all.nl
-
Sep 7, 2005 om 21:04Zijn er meer Dell Laptops die uitvallen na garantie?
Eergisteren hebben we met onze Inspiron EXACT hetzelfe probleem ervaren (aanschaf mei 2004, 1700 euro!!), en ook een schatting van rond de 600 euro reparatiekosten. Niet te geloven, nu ik dit lees. Zelfs de reactie van de helpdeskmedewerker was idetniek (heeft u hem niet laten vallen? Prijs wordt zo'n 600 euro,misschien kunt u beter een nieuwe kopen.)
Bij wie kan ik me aansluiten voor gezamenlijke actie?