Terug naar het profiel
Antwoorden gegeven door: boneka
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
Oct 23, 2019 om 18:44Bol.com blokkeert cadeaubonnen!!Ik ben inmiddels opgebeld door Bol.com en volledig in gelijk gesteld. Ze zij dat het zo niet had mogen gebeuren en dat er geen termijn voor vast stond. Ze zou het ook door communiceren naar haar collega's toe zo voortaan niet mee te handelen.
Laten we hopen!!!! -
Oct 23, 2019 om 16:16Bol.com blokkeert cadeaubonnen!!Inmiddels heb ik antwoord gekregen van Consuwijzer. Alles netjes uitgelegd. Maar het is voor hen duidelijk.
Als ik een tegoedbon heb gekregen of zoals Bol.com het noemt een cadeaubon en ik heb dit aanvaard met dan geldige voorwaarden (houdbaar tot oktober 2022). Aanbod en acceptatatie dan mag Bol.com niet weken daarna terugkbrabbelen ook al zou het niet terecht zijn. In de wet heet dat Aanbod en aanvaarding = rechtsgeldige overeenkomst en daar zal bol.com zich aan moeten comformeren.
Alleen bij een duidelijke fout bijvoorbeeld houdbaar tot 2050 mag Bol.com zich hierop beroepen. Aangezien hier geen sprake van is moet Bol.com de blokkade opheffen. Nou ik ben benieuwd! -
Oct 19, 2019 om 14:38Bol.com blokkeert cadeaubonnen!!https://www.bol.com/nl/m/kortingscodevoorwaarden/
Daar staan alle voorwaarden netjes vermeld. Die van mij past daar niet in. -
Oct 19, 2019 om 14:26Bol.com blokkeert cadeaubonnen!!Bedankt voor al jullie antwoorden. Helaas zie ik dat ik klaarblijkelijk niet duidelijk genoeg ben geweest in mijn uitleg. Ik doe een nieuwe poging ;)
Soms krijg je als compensatie van Bol.com een cadeaubon. Je chat met Bol.com en wanneer ze het met jouw klacht eens zijn kan je een cadeaubon krijgen. Bijvoorbeeld als de aanbieding is verlopen, maar het pakketje van Post.nl niet is aangekomen. Ook is het mij wel eens voorgekomen dat het mandje niet goed werd verwerkt en ja hoor ineens is de aanbieding omhoog gegaan. Zo zijn er tal van redenen waarom je soms wel soms niet in aanmerking komt voor een tegoedbon, cadeaubon hoe je het ook wil noemen. Als je zo'n bon krijgt is ie altijd 2 jaar geldig en staat netjes op mijn account vermeld.
Maar nu zou ik volgens Bol.com geen recht meer hebben op mijn laatste twee cadeaubonnen omdat ik ze direcht had moeten verzilveren of zo zei hij ze nooit hadden uitgekeerd mogen worden door Bol.com. Afijn geldigheidsduur ten spijt, Bol.com heeft ze gewoon geblokkeerd.
Volgens mij mag niet dit zomaar. Dan hadden ze mij bijvoorbeeld een bon moeten geven van 24 uur of zo. Maar niet op deze wijze. -
Oct 11, 2015 om 14:41Wat is de waarde van het Thuiswinkel Waarborg?[quote=diumenge schreef op zondag 11 okt 2015, 14:15][quote=van leyden schreef op zondag 11 okt 2015, 11:00][quote=diumenge schreef op vrijdag 9 okt 2015, 23:15]Goh goh, je hebt het maar slecht hier. Omdat je je DVD's niet achteraf mag betalen, wat een drama.
Het "drama" is de onbereikbaarheid, niet de klacht.
TS heeft zelf aangegeven 30 á 40 mails hierover gestuurd te hebben, op een gegeven moment houdt het ook voor Bol.com op.
Het houdt voor Bol.com op omdat ze geen duidelijkheid willen verschaffen. Ze weten het niet onder het mom van dat bepaalt het systeem. Maar dat systeem wordt bepaald door de beleidsmakers van Bol.com zelf. Daar zijn ze heel schimmig over. Ze willen het niet zeggen.
En daarbij willen ze het ook niet vermelden op de site en dat vind ik nog het meest kwalijke aan deze zaak. Zet het er dan gewoon op. Door het systeem kunt u worden uitgesloten van achteraf betalen, maar ja dat zetten ze er natuurlijk niet op.........Niet klantvriendelijk. Maar dat is dit natuurlijk ook niet. -
Oct 9, 2015 om 19:36Wat is de waarde van het Thuiswinkel Waarborg?[quote=aurora1 schreef op vrijdag 9 okt 2015, 17:03]Is dit nu het 3e topic over hetzelfde, het al dan niet achteraf kunnen betalen bij bol.com?
Ik zou naar de USA verhuizen waar het allemaal beter geregeld is voor consumenten....
U kunt anders eerst ook nog naar het Europese Hof stappen zoals in een van uw andere topics over hetzelfde onderwerp wordt voorgesteld.
Problemen mee? Je kunt je beter afvragen waarom je reageert. Nog beter, hoe het komt dat wij zo slecht beschermd zijn in Nederland cq Europa. In Duitsland hebben ze nog een minister van Consumentenzaken. Daar beginnen ze hier niet aan. Overigens Bol.com belazert met nog veel meer zaken. En zij niet alleen. Kan je tig voorbeelden geven. Allemaal misleiding en dat kan allemaal in Nederland omdat die gasten in Brussel niks anders te doen hebben dan te bekvechten over asielzoekers. En prijsafspraken oh wat zijn ze daar druk mee bezig net als mevrouwtje Neeltje Kroes. Roetfilters die je gewoon kan uitschakelen. Ach ja wat maakt het uit in Nederland, niemand die controleert. Slechte pannen Teflon. Niemand die het verbied. Nee na 30 jaar gaan zeiken als er een hoop zieken of doden zijn gevallen..........pffffffffffff -
Oct 9, 2015 om 14:09Wat is de waarde van het Thuiswinkel Waarborg?[quote=alexishoop schreef op vrijdag 9 okt 2015, 01:03]Alle Europese lidstaten zijn verplicht een goed werkend, laagdrempelig systeem voor buitengerechtelijke geschillenbeslechting in consumentenzaken beschikbaar te hebben.
. In opdracht van het ministerie van Veiligheid en Justitie is er een.... Algemene Geschillencommissie ... Op die manier kunnen wij elk consumentengeschil van iedere ondernemer, die bij een van onze geschillencommissies is aangesloten, behandelen.
bron
kortom, maak je borst maar nat, straks wordt elke ondernemer net als (de nutteloze KvK inschrijving) verplicht zich aan te sluiten bij een vage keurmerk, ook als het weinig toegevoegd. zodat de branche zichzelf op de borst kan kloppen en zeggen dat alles koek en ei, de toezichthouder kan pappen en natten en we eens in de zoveel schandalen zien zoals bij volkswagen.
want dat is hoe de samenleving werkt.
Uitstekend verwoord in dat opzicht is het jammer dat we niet de Amerikaanse regels hebben. Als consument wordt je gewoon slecht beschermd in Nederland. Schijnveiligheid lees ik hier ook vaak. Natuurlijk gaat het nog over Bol.com. Zij hanteren eigen regeltjes die niet in hun voorwaarden staan. Daar erger ik me aan. Zet het dan fatsoenlijk op de site, maar dat doen ze (bewust) niet.
Dan hoop je dat Thuiswinkel ze op de vingers tikt, maar nee dan gaan ze een poeslief gesprek aan of ze de klant tegemoet willen komen. Niks geen corrigerende tik of boete als de voorwaarden niet kloppen, nee de consument moet het maar uitzoeken bij de geschillencommissie. Ik zeg dan heb je niks aan Thuiswinkel. Ook de hobby club klachtenkompas is waardeloos.
Consuwijzer is iets beter, maar zij kunnen je alleen advies geven en gaan alleen over tot maatregelen als er collectief een protest is.
Kortom Nederland en de EU hebben een slecht beleid als het gaat om consumentenrecht. -
Sep 21, 2015 om 19:48Bol.com weigert uitleg achteraf betalen[quote=zoekster schreef op zondag 20 sep 2015, 16:58][quote=diumenge schreef op zondag 20 sep 2015, 16:39]
TS geeft verder aan bij een nieuwe account het probleem niet te hebben, ik neem aan dat daarbij hetzelfde adres en andere gegevens zijn gebruikt. Daarmee sluit je een slechte buurt en andere mogelijke factoren dan min of meer uit.
Kortom, dat het aan het systeem ligt is niet waarschijnlijker of onwaarschijnlijker dan dat het een bewuste strategie is, althans zo denk ik er over.
Zeer waarschijnlijk heeft hij een ander adres opgegeven, ts wilde checken wat er gebeurt als bol.com (de computer) dacht met iemand een deal te sluiten. Of het persoonlijk met hem te maken had of niet.
Ik denk zelf overigens ook niet dat het in dit geval met het adres te maken heeft, omdat hij wel cd's kon bestellen. Het heeft zeer waarschijnlijk met de blu rays te maken.
Althans zo denk ik erover ;-)
Dat zou kunnen maar dan moeten ze het melden in hun voorwaarden.
Vandaag heeft Consuwijzer mij terug gebeld en zij zeggen dat wanneer zoiets niet in de voorwaarden staat zij gewoon dezelfde betaalmethodes moeten hanteren als bij anderen.
Willekeur mag dus niet! Nu moet Bol.com nog om. -
Sep 20, 2015 om 16:12Bol.com weigert uitleg achteraf betalenIk heb wel eens blu rays terug gestuurd. Maar dan nog dan zou je dit in de voorwaarden kunnen vermelden. Ik lees hier niets over. De punten die daar worden vermeld hebben het niet over terug sturen van artikelen. Ik begrijp dat de helpdeskmedewerker niet alles kan en hoeft te weten, maar een verwijzing van de juiste voorwaarden wel. Die is dan in deze incompleet
-
Sep 20, 2015 om 15:23Bol.com weigert uitleg achteraf betalenIk heb geen blu ray brander dus kan ik ze ook niet branden of kopieren. Ben geen wanbetaler. Ze zeggen dat het ook niet aan mij ligt, dus kan terugsturen ook geen optie zijn.
Dat ze schimmig blijven is opmerkelijk. Het ligt niet aan het bedrag zeggen ze. Ik heb echt geen flauw benul. Als ze het nou gewoon zeggen heb ik er geen probleem mee. Maar niet van het ligt aan het systeem, want dat gaat er bij mij niet in.