Terug naar het profiel
Antwoorden gegeven door: gizmaatje
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
Feb 9, 2012 om 10:21Click and buy incasso 2Hoi mvv93,
Er bestaan verschillende topics over dit onderwerp, maar in onderstaand heb ik ook gereageerd, ik was ook slachtoffer van C&B.
Link:
http://kassa.vara.nl/vraag-beantwoord/vraag/cpagina/15/?vHash=c749c73j&cHash=1edfa216091accf98eb7d60ab56127fb&tx_varakassalib%5Bcommentsoffset%5D=15&cHash=3c798a8780&tx_varakassavraagenbeantwoord%5Buid%5D=543009
Groetjes gizmaatje -
Feb 9, 2012 om 10:16Click and Buy, onterechte afschrijvingOok ik ben slachtoffer geworden van C & B. Ik had een jaar of 2 ooit een ClickandBuy account aangemaakt bij Itunes omdat ik (legaal!!) 2 mp3tjes wilde downloaden die ik anders niet kon ontvangen.
Na deze mp3's nooit meer iets gedaan met het account, wist niet eens meer dat ik het had.
Een paar weken geleden had ik in de ochtend gecomputerd en ben gaan douchen. Toen ik terug kwam had ik 2 nieuwe mailtjes, ik zou 2 dingen aangeschaft hebben. Iets van Imobsters, 1 ding van € 20 en 1 van € 80, dus samen voor € 100!!!!! Een dag later kreeg ik keurig bericht dat het van mn rekening gehaald zou worden. Ik als een gek naar de bank om het rekeningnummer te laten blokkeren, dat was gebeurd, maar in de tussentijd dat de blokkade actief werd is het geld alsnog van mn rekening afgeschreven. Balen natuurlijk! En omdat het vrijdagavond was, was de bank niet meer open en heb ik het via Internetbankieren laten storneren. Ik ben later alsnog naar de bank gegaan om te checken dat het rekeningnummer geblokkeerd was en dat was zo. Ook ik kreeg een mail dat ik een betalingsachterstand had en dat er € 15 extra bovenop kwam.
Toen kreeg ik vanallerlei mailtjes dat je overal en nergens naar toe moet mailen, vaak in het Nederlands en dat je in het Engels moet mailen. Ik heb het allemaal keurig gedaan, wel met wat juridische dreigementen, ik voelde me compleet machteloos.
En zowaar, een week o.i.d. later kreeg ik een aantal mailtjes (in het Nederlands!!) dat ik kennelijk het niet met de afschrijving eens was en dat de bestellingen geannuleerd waren en dat ook die € 15 'teruggestort' was.
Wat was ik blij, gelukkig heb ik sindsdien niets meer gehoord van zowel Itunes als C&B.
Ik ga deze bedrijven nooit meer gebruiken voor aankopen van muziek, helaas.
Soms wel jammer, want soms wil ik gewoon legaal iets downloaden en schijnbaar kan je dat nergens anders dan bij Itunes en dus C&B. Zoals laatst bij TVOH, had ik graag een aantal liedjes willen downloaden maar ik wil echt niets meer met de 2 bedrijven te maken hebben.
Ik wens echt iedereen heel veel succes die met dit bedrijf te maken krijgen, hou vol!!!