Antwoorden gegeven door: gjtm
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
Mar 7, 2024 om 13:39GlasvezelHelaas kan op basis van de huidige informatie nog niet veel info geven, het is op zich geen ramp dat je de glasvezel zelf hebt door getrokken, maar een kostenbesparing levert dat meestal niet op.
Er zijn verschillende gebieden met afwijkenden aansluitvoorwaarden, sommige plekken zijn door de grote glasvezel boeren aangelegd met eigen middelen, sommige gebiedien via lokale partijen met behulp van subsidie of hogere aansluitkosten. Er zijn eigen aangelegde netwerken van KPN en netwerken van 3rden waarop gelevert wordt, soms worden ze overgenomen, soms is er een huur constructie. Zo kan het voorkomen dat de kern van een plaats de aansluiting volledig gratis verzorgt krijgt, terwijl de bewoners aan de overkant van de straat onder het buitengebied vallen en 2500 euro moeten betalen voor de aanleg. Soms is er een verplichting om voor minimaal een jaar een abonnement af te sluiten. Etc.
In de kern heeft KPN misschien wel zelf aangelegd, terwijl het buitengebied naderhand is overgenomen inclusief voorwaarden die de toen aanlegende partij heeft bepaald, hier kun je naderhand natuurlijk niet van afwijken, dan benadeel je de mensen in dit gebied die met de 1ste partij in zee zijn gegaan en wel moesten betalen.
Die 2000 euro aan kosten hoeven geen eens per se voor de resterende werkzaamheden te zijn, maar is gewoon een vast bedrag wat voor elk aangesloten adres wordt gerekend, ongeacht werkzaamheden. Om ze een deel van de kosten voor het hele aanleg in het buitengebied beheersbaar te houden.
Je onderschat tevens de resterende werkzaamheden. Het oude koper netwerk en coax netwerk is vrij simpel qua aansluiten, maar glasvezel is complexer. Er moet een specialist aangestuurd worden om de glasvezel op een FTU te lassen, de verbinding moet tot de centrale worden gemeten, eventueel verkeerde lassen die toen niet verholpen konden worden of juist nu zijn ontstaan door er zelf aan te zitten moeten verholpen worden, administratie moet worden verwerkt, de aansluiting in de centrale moet aan Kpn Netwerk worden doorgegeven, eventueel moet de vezel zelfs nog ingeblazen worden en heb je nu enkel de mantel naar binnen gebracht.
2000 euro kan dus veel lijken, maar er komt vaak meer bij kijken dan enkel 'een kastje plaatsen'. -
Feb 23, 2024 om 21:52Kpn monteurAls je een installatie monteur besteld bij een Doe-het-Zelf order VOOR de plan/wensdatum dan zitten daar inderdaad 75 euro installatie kosten aan verbonden, ongeacht of er uiteindelijk een monteur nodig was of niet. Of je aansluiting ook werkt kan immers dagen van te voren nog niet gecontroleerd worden want de verbinding in de centrale wordt meestal op de dag ervoor of dag zelf pas gereed gemaakt.
Op https://www.kpn.com/service/monteur/installatiemonteur.htm staat het proces omschreven, tevens ook op de bevestiging die je ontvangt. In de installatiedoos zit al het nodige installatiemateriaal wat nodig is, eventueel kun je hier gratis installatiehulp via telefoon/video bellen van de klantenservice bij krijgen, kom je er dan nog niet uit, dan kan via de klantenservice een gratis monteur besteld worden. Pas dan en niet eerder dus.
Dat een doos zomaar voor je deur staat klinkt mij merkwaardig, 2 weken terug voor familielid alles nog geregeld, kreeg een bericht over de levering per mail en per sms met track en trace. Mijn advies zou zijn om je communicatie voorkeuren te dubbel checken of deze dan wel goed staan bij KPN, maar lijkt me sterk dan en je email adres niet klopt en je 06 verkeerd is opgenomen...
Tot zo ver het standaard proces, waar je zelf van afgeweken bent en waardoor je nu met extra kosten zit. Aangezien meerderen je hebben verteld dat je geen monteurskosten zou moeten betalen omdat je het toch niet zelf zou kunenn (is maar de vraag natuurlijk, alle type aansluiting zijn met behulp van de correcte stappenplan zelf aan te sluiten), ss mijn advies om het zoals eerder gesugererd door iemand, dit op het forum van KPN nog is uit te leggen en te vragen om een creditering. De monteur of winkel personeel kan je nog zo veel toezeggen over de kosten, invloed hierop hebben ze niet als je zelf van het proces afwijkt en te vroeg een betaalde installatiemonteur aanvraagt.
https://forum.kpn.com/ -
Dec 4, 2023 om 19:51Glasvezel aansluiting betalenDit is gebruikelijk voor bedrijven tereinen, In sommige gebieden tikken de kosten zelfs tegen de 2000 euro aan. De aanleg is een stuk duurder dan in bijvoorbeeld een woonwijk. De aanleg wordt 'voorgeschoten' door Glaspoort (Join venture van KPN en ABP) en bij het afnemen van een abonnement, maakt niet uit bij welke provider, dient deze aanleg alsnog betaalt te worden, elke provider weet van te voren heus wel wat die kosten zijn, de informatie die jij bij de postcode checker van de provider KPN ziet, komen uit het systeem van KPN Netwerk die het netwerk beheerd, ook Budget, Odido en anderen kunnen dit inzien.
Dus als je gebruik wilt maken van deze glasvezel aansluiting zal er betaald moeten worden, welke provider je ook kiest. -
Jan 2, 2023 om 18:39Lees net over glasvezel die niet aangesloten wordt.Misschien is het 'ladderrecht' iets om na te kijken.
Op grond van artikel 5:56 van het Burgerlijk Wetboek hebt u het recht om zo nodig gebruik te maken van een ander perceel.
Artikel 5: 56 BW
Wanneer het voor het verrichten van werkzaamheden ten behoeve van een onroerende zaak noodzakelijk is van een andere onroerende zaak tijdelijk gebruik te maken, is de eigenaar van deze zaak gehouden dit na behoorlijke kennisgeving en tegen schadeloosstelling toe te staan, tenzij er voor deze eigenaar gewichtige redenen bestaan dit gebruik te weigeren of tot een later tijdstip te doen uitstellen.
Maar eerst met de onderburman overleggen wat nou precies zijn bezwaren zijn en kijken of je deze weg kunt nemen, heeft waarschijnlijk meer kans van slagen. Desnoods een briefje van 100 euro toeschuiven, dan zijn bezwaren vaak snel weg. -
Dec 5, 2022 om 17:39T-Mobile glasvezel by VolkerWessels TelecomAangezien T-Mobile je doorverwijst naar VWT gaat het met 99% zekerheid om het glasvezelnetwerk van ofwel Open Dutch Fiber of Primevest Capital, in beide gevallen kun je altijd nog naar een andere aanbieder switchen op het DSL Netwerk van KPN of op de coax kabel van Ziggo.
Misschien niet gewenst, maar als men het probleem niet wil of kan oplossen toch noodzakelijk. -
Jul 6, 2022 om 18:28Borg Digitenne kastjeKPN is rond 2018 overgegaan op DVB-T2, hiervoor heb je toen een nieuwe ontvanger als huur ontvangen (anders had je nu geen digitenne meer kunnen kijken). De ontvanger waar je eventueel voor betaalt hebt (als koop, borg hebben ze nooit gehad) is een oudere variant en al enkele jaren niet meer in gebruik.
-
Sep 18, 2021 om 14:11Extra belminuten bij konhttps://www.kpn.com/mobiel-abonnement/bundels/extra-bundel.htm
Extra bundels zijn 31 dagen geldig vanaf het moment dat je ze aanzet en geldig in Nederland en in de EU. Je kan ze niet gebruiken voor MB’s delen. Heb je nog MB's, minuten en sms'jes uit je eigen abonnement, dan maak je eerst de MB’s, minuten en sms’jes uit je Extra Bundel op.
Het staat er allemaal netjes bij. Snap niet dat je erover verbaast bent. Was het andersom was de wereld ook te klein, wanneer je nog minuten of mbs uit je extra bundel over hebt, en je gaat een nieuwe maand in, heb je toch ook liever dat ze van die extra bundel afgaan (ivm 31 dagen geldigheid) ipv eerst je eigen abonnement.
-
Apr 18, 2021 om 13:11Al meer dan twee maanden geen internetT-Mobile is je provider en niet KPN. Vanuit T-Mobile kan een verzoek bij KPN binnenkomen om de lijn te controleren of het juiste service nummer van de lijn bij jou actief is, is dat het geval dan heeft KPN verder niks meer met de zaak te maken. De klantenservice van KPN hoef je niet te bellen, hun hebben jou gegevens niet omdat je bij hun geen klant bent. Je moet het doen met de klantenservice van je eigen provider.
De verhalen hier door over slechte kabels lijken me niet van toepassing, dan had je heel andere symptomem gehad.
Je kunt je verhaal beter op het T-Mobile forum neerzetten, daar wordt je over het algemeen beter geholpen dan telefonisch, medewerkers hebben wat meer kennis en kunnen ook net wat meer. -
Nov 14, 2020 om 00:16Teleurgesteld over de gratis 2 (of toch maar 1?) SuperWifi punten?Deze informatie is via kpn prima te vinden.
https://apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/1363412/2-kpn-superwifi-puntenstartpakket/
Je opmerking dat je maar 1 van de punten echt kunt gebruiken is niet eerlijk, je kunt ze beide gebruiken waarvoor ze bedoeld zijn, als access points/wifi punten.
Wat verder bedoeld wordt met het samenwerken van die punten icm met het modem zal het altijd zo blijven dat 1 bekabeld aangesloten moet worden, dat is ook zo nu met de V10a, op dat model blijft de wifi wel aan en werkt het modem mee in het mesh netwerk, maar 1 punt moet nog steeds bekabeld (niet verplicht naast het modem) aangesloten zijn.
Dut als het 'technisch probleem' zou zijn opgelost, heb je er nog steeds 3 nodig, 1 op modem, en 1 per tv ontvanger, omdat je geen kabels aanwezig hebt.
-
Nov 4, 2020 om 15:41Opzegging XS4All niet mogelijk bij verhuizing naar verpleeghuisNa mijn weten heeft XS4ALL al een paar jaar alleen nog maar 1 jaar contracten. Kan het mis hebben, maar heb anderhalf jaar geleden zelf nog naar XS4ALL als provier gekeken en zag alleen maar jaar contracten.
En je geeft aan dat contract bijna 2 jaar geleden is afgesloten, maar je moet het nog een 1 jaar aanhouden, dan zou je een contract van 3 jaar hebben. Betreft dit een zakelijk contract?