Antwoorden gegeven door: goofert
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
Oct 19, 2022 om 12:32Boiler niet geleverd
Hallo,
Ik zie dat een soortgelijke boiler bij dit bedrijf in de pre-order status staat, met de verwachting dat de boiler medio november leverbaar is.
De vermelde prijs is nu € 645, dus € 125 duurder. Ik weet niet of het om exact hetzelfde apparaat gaat. Maar indien dat wel zo is, zou het bedrijf
dezelfde prijs moeten hanteren, als de prijs die gold bij u aankoop.
Ik kan nergens een review vinden over dit bedrijf. De website maakt een betrouwbare indruk. Met KVK nummer, volledige adresgegevens en
telefoonnummer, en e-mail adres. Maar een thuiswinkel keurmerk ontbreekt.
Als het bedrijf niet telefonisch reageerd en uw e-mail niet beantwoord, dan zou ik contact opnemen met de rechtsbijstandsverzekering.
Succes !
-
Oct 18, 2021 om 15:21Gas of stroom?
Hallo,
Je verteld niet hoe het zit met de isolatie van de gevel en het dak, dit kan een groot verschil maken in gasverbruik.
Verder zeg je dat de kamers individueel worden verwarmd, maar hoe dan? Of is dat d.m.v. een gedeelde (combi)CV-ketel, en zo ja is
dat een HR-ketel van een recent bouwjaar? Het vervangen van een oude (niet HR CV-ketel) kan een behoorlijke besparining opleveren.
Over het algemeen is elektrisch verwarmen veel duurder dan verwarmen door bijvoorbeeld een Gas-CV.
Maar zoals je al zegt, de hoogte van de energieprijzen zullen komende tijd fors kunnen stijgen, en zijn er ook plannen om de energiebelasting op
electriciteit flink te verlagen. Misschien dat daardoor electrisch verwarmen minder kostbaar wordt.
Pas als hier duidelijk over is zou je een goede kostenberekening kunnen maken. Zie hiervoor onderstaande website:
https://www.rinyfeller.nl/?view=article&id=330:elektriciteit-vs-gas-wat-is-goedkoper-verwarmen&catid=14
Maar mijn advies is om je in eerste instantie te richten op goede isolatie, het verminderde warmte verlies zal jarenlang voordeel opleveren.
Succes !
-
Jul 10, 2021 om 15:30Er wordt met mijn nummer gebeld.
Hallo, u bent waarschijnlijk spoofing slachtoffer. Iemand gebruikt u telefoonnummer om zelf anoniem te blijven. Vaak zijn dit criminelen die op deze manier mensen oplichten, zonder het riscico dat ze zelf door justitie achterhaald kunnen worden. Dit werkt alleen bij gebruik van een IP telefoon, dus via het internet
(en dus niet via een ouderwetse telefoon met KPN draadverbinding). Het gekke is dat op deze manier spoofen gewoon is toegestaan en niet strafbaar is.
Sterker nog, er zijn bedrijven (bijv. Spoofcard.com) die dit tegen betaling aanbieden. Je kan dan zelfs kiezen dat de stem van de beller wordt verandert, en dan is
ook stemherkenning vrijwel uitgesloten. Uiteraard is misbruik maken van spoofing wel strafbaar. Noteer zoveel mogelijk de gegevens zoals de namen en telefoonnummers van degene die zeggen door u te zijn gebeld. En vraag advies bij de fraude helpdesk : https://www.fraudehelpdesk.nl/. Maar ik heb er een hard hoofd in, of dit kan worden opgelost. Succes !
-
Jul 10, 2021 om 15:23Er wordt met mijn nummer gebeld.
Hallo, u bent waarschijnlijk spoofing slachtoffer. Iemand gebruikt u telefoonnummer om zelf anoniem te blijven. Vaak zijn dit criminelen die op deze manier mensen oplichten, zonder het riscico dat ze zelf door justitie achterhaald kunnen worden. Dit werkt alleen bij gebruik van een IP telefoon, dus via het internet
(en dus niet via een ouderwetse telefoon met KPN draadverbinding). Het gekke is dat op deze manier spoofen gewoon is toegestaan en niet strafbaar is.
Sterker nog, er zijn bedrijven (bijv. Spoofcard.com) die dit tegen betaling aanbieden. Je kan dan zelfs kiezen dat de stem van de beller wordt verandert, en dan is
ook stemherkenning vrijwel uitgesloten. Uiteraard is misbruik maken van spoofing wel strafbaar. Noteer zoveel mogelijk de gegevens zoals de namen en telefoonnummers van degene die zeggen door u te zijn gebeld. En vraag advies bij de fraude helpdesk : https://www.fraudehelpdesk.nl/. Maar ik heb er een hard hoofd in, of dit kan worden opgelost. Succes !
-
Dec 28, 2020 om 13:10Wat kan ik doen na opgelicht te zijn door superwinkel met nep parfum?
Ik heb even gekeken op de site van superwinkel.nl. Het maakt een goede indruk, met vermelding van adres, telefoonnummer, e-mail adres en KVK nummer.
Ze staan ook netjes met dit nummer bij de KVK geregistreerd. Op de onafhankelijke beoordelingsite van trustpilot geeft 86 % superwinkel een 5 sterren beoordeling. Een bedrijf, gebaseerd op oplichting zal nooit zo hoog scoren. Misschien is er hier sprake van een productiefout. De parfum waarvan u denkt dat
die niet origineel is, zou voor analyse naar de fabrikant teruggestuurd moeten worden. Er wordt ook enorm gefraudeerd met dure horloges, parfums en merkkleding. Ik verwacht dat de fabrikant geinteresseerd is in uw ervaring. -
Oct 12, 2020 om 14:29Slimme meter
Waarom wordt er steeds beweerd dat teruglevering niet wordt geregistreerd door de slimme meter ? Het tegendeel is waar ! Ik heb sinds een paar jaar zonnepanelen, Ik kan zien hoeveel electriciteit ik heb verbruikt, en hoeveel er is teruggeleverd. Van zowel normaal als dal tarief wordt dit weergegeven. Bij mijn provider is dit zelf in te stellen, ik heb dit ingesteld op weergave per maand. In dit overzicht zijn alle bedragen te zien, inclusief het verschil tussen het maandbedrag en totaal bedrag van verbruik/levering. Ik begrijp wel het misverstand: Zolang de salderingsregeling geld (tot 2023) werkt dit zo. Maar per 2023 wordt het terugleverings tarief vrijwel zeker verlaagd en dan zou je met een oude schijfmeter dus voordeel hebben. Daarom zullen energieleveranciers, vanaf 2023 alleen nog mensen met zonnepanelen met een slimme meter accepteren.
Dus hoe dan ook zal je straks met zonnepanelen een slimme meter moeten laten plaatsen.
-
Oct 12, 2020 om 14:24Slimme meter
Waarom wordt er steeds beweerd dat teruglevering niet wordt geregistreerd door de slimme meter ? Het tegendeel is waar ! Ik heb sinds een paar jaar zonnepanelen, Ik kan zien hoeveel electriciteit ik heb verbruikt, en hoeveel er is teruggeleverd. Van zowel normaal als dal tarief wordt dit weergegeven. Bij mijn provider is dit zelf in te stellen, ik heb dit ingesteld op weergave per maand. In dit overzicht zijn alle bedragen te zien, inclusief het verschil tussen het maandbedrag en totaal bedrag van verbruik/levering. Ik begrijp wel het misverstand: Zolang de salderingsregeling geld (tot 2023) werkt dit zo. Maar per 2023 wordt het terugleverings tarief vrijwel zeker verlaagd en dan zou je met een oude schijfmeter dus voordeel hebben. Daarom zullen energieleveranciers, vanaf 2023 alleen nog mensen met zonnepanelen met een slimme meter accepteren.
Dus hoe dan ook zal je straks met zonnepanelen een slimme meter moeten laten plaatsen.
-
May 1, 2020 om 12:10Bizar hoge prijs loodgieter
Dom, dom, dom. Zoekt nooit met google naar een Loodgieter op het internet. De eerste websites die je dan vind zien er gelikt uit, maar zijn zonder uitzondering dubieus. Het zijn tussenpersonen die zelf geen loodgieter zijn, maar klussen landelijk voor veel geld doorverkopen aan mensen die wel loodgieter zijn, of zich alleen maar voordoen als loodgieter. Je betaald daardoor veel teveel en je weet niet wie er bij je over de vloer komt, en of je probleem wel vakkundig wordt opgelost. Zoek liever een Loodgieter die alleen in je eigen woonlplaats of regio werkzaam is. Berucht zijn ook de zogenaamde sleutelmakers die je op het internet vind, die op dezelfde wijze je een poot uitdraaien !
-
Sep 1, 2019 om 13:07Verwarming leiding krakende geluid (+opname)
Ik ben het met Malty eens, dit geluid wordt voor bijna 100% zeker veroorzaakt wordt door lucht in de leidingen. Dus eerst de verwarmings leidingen laten ontluchten. Dit kan worden veroorzaakt door een defect expansievat, hierdoor wordt tijdens het opwarmen water door het overstortventiel uit de leidingen geperst. Als het water later afkoeld (en krimpt) ontstaan er luchtbellen in de leidingen, daardoor klinkt dit rare geluid tijdens het rondpompen van het water. Knallend en schurend geluid komt voor als het systeem koud is en opwarmd, of als het juist heet is en afkoeld. De buizen zetten dan uit of krimpen. Maar dat geluid klinkt anders dan wat ik hoor van de opname. Succes er mee !
Groet Goofert
-
Feb 27, 2019 om 16:5311 jaar na dato een incasso(intrum)van wehkamp
Hallo ROBVAKANTIE,
Laat het incassoburo schriftelijk weten dat je geen bestelling bij Wehkamp hebt gedaan, en dat je dus niet zult betalen. Vraag het incassoburo om het bewijs
(de Wehkamp factuur), hierop staan de naam het adres en de gegevens betreffende het bestelde artikel. Voordat Wehkamp een incassobedrijf inschakeld,
stuurt men de klant eerst altijd een aantal aanmaningen om te betalen, als je die niet hebt ontvangen klopt er iets niet.
Ik heb een soortgelijk probleem met een incassoburo gehad, op de factuur die men mij uiteindelijk stuurde stond wel mijn naam, maar een adres in een andere straat en stad (waar ik nooit heb gewoond). Ik heb het incassoburo gezegd dat ik ze wel zou zien bij de rechter, ik heb daarna niets meer van ze gehoord.
Op die manier proberen sommige incassoburo's toch het geld binnen te hengelen. Laat je niet bang maken, zonder sluitend bewijs kunnen ze je niets maken.
Ik vraag mij af of na 10 jaar deze case al niet verjaard is. Succes !